Gå til innhold

Noen som har tips til 46-47 tommers LCD tv? pris ca 15000


Anbefalte innlegg

aha , det eneste som stopper meg i og kjøpe en Samsung LE46A856 er at det er på nette , om det skulle skje noe galt med tven så har jeg hørt noen skrekk historier der folk venter i evigheter for og få tilbake tven sin.

 

Tja,den som står her var kjøpt hos Netshop.no og det var et problem med at lyden og bildet ble hakket av og til,jeg ringte dem og ble henvist til nærmeste verksted bare noen km fra der jeg bor,de har også servicen på de norske modellene , etter hva netshop sa så var det akkurat samme garanti på disse som de nordiske så lenge de var kjøpt i Norge .

 

 

Altså skulle ikke det være noe problem da de repareres på samme sted, det er jo bare å ta en tlf og snakke med Netshop om det er tvil  ;)

 

856 har jo fortsatt garanti på seg men man mister pixel garanti, og hjemmeservice. Skulle butikken gå konkurs er har man ikke lengre noen man kan kreve heving av kjøpet til etc.

 

 

Feil,har du en samsung kjøpt i norge eller et annet merke,så er nærmeste verksted/forhandler pliktig å reparere denne i garantitiden, det spiller ingen rolle om du kjøpte tv i finnmark og så tok den med til oslo,du går til nærmeste forhandler, slik er det .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner ikke til Samsung-modellene så godt, men hadde tidligere en Sony 46W4500, og den var ikke så gæern, spesielt ikke til spilling / bluray. Kan være verdt å sjekke ut, mange syns denne TV'en er god på hudtoner og sortnivå, de Samsung-modellene jeg har sett har slitt litt med (unaturlige) farger og hudtoner.

 

Tja 656 slo jo bla Sony i en test her i høst og ble kåret til best i test, siden jeg har erfaring med både 6 og 8 serien kan jeg love deg at 8 serien ikke er dårligere,heller tvert om .

Lenke til kommentar

Var på Elkjøp (Gjøvik) i dag og forhørte meg om pakketilbudet (LE46A866 + LE19A656).

 

Som nevnt tidligere så er det leveranseproblemer og ventetid på minst 4-5 uker.

Rundt midten av februar var det som var reelt for når de ville ha pakken på plass i butikken.

 

Så jeg fikk to valg:

 

1. Bestille pakken spesifikt til meg, men uten mulighet for å melde avbud. (Har dog angrerett...)

 

2. Kjøpe en Sharp 46" for redusert pris. Model ble ikke nevnt, men tror ikke det blir feil å resonere seg frem til at det er snakk om Sharp 46" LC46X8S, siden Elkjøp ikke fører andre 46" fra Sharp.

 

Sharp 46" LC46X8S som koster 14 995,- ordinært. Blir nå solgt for 12 995,- men uten en 19" som følgesvenn.

Endret av TeCh2pe
Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke til Samsung-modellene så godt, men hadde tidligere en Sony 46W4500, og den var ikke så gæern, spesielt ikke til spilling / bluray. Kan være verdt å sjekke ut, mange syns denne TV'en er god på hudtoner og sortnivå, de Samsung-modellene jeg har sett har slitt litt med (unaturlige) farger og hudtoner.

 

Tja 656 slo jo bla Sony i en test her i høst og ble kåret til best i test, siden jeg har erfaring med både 6 og 8 serien kan jeg love deg at 8 serien ikke er dårligere,heller tvert om .

 

Var på elkjøp(vinterbro) nå for å se litt på a866`n. Der var bildet utrolig dårlig, ansiktene var lysegrønne og elkjøp logoen som svirret rundt etterlot seg skygge, var også "streker" ut fra logoen og sånne ting, men det må vel ha vært noe feil med den tven, hadde nesten det dårligste bildet av alle tvene i sjappa.

 

Skal stikke ett annet sted å sjekke i morgen, tok ikke sjangsen på å bestille når jeg så hvor dårlig den var der. Må ha vært noen som har tulla med noen innstillinger eller noe, for bildet var helt elendig!

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
aha , det eneste som stopper meg i og kjøpe en Samsung LE46A856 er at det er på nette , om det skulle skje noe galt med tven så har jeg hørt noen skrekk historier der folk venter i evigheter for og få tilbake tven sin.

 

Tja,den som står her var kjøpt hos Netshop.no og det var et problem med at lyden og bildet ble hakket av og til,jeg ringte dem og ble henvist til nærmeste verksted bare noen km fra der jeg bor,de har også servicen på de norske modellene , etter hva netshop sa så var det akkurat samme garanti på disse som de nordiske så lenge de var kjøpt i Norge .

 

 

Altså skulle ikke det være noe problem da de repareres på samme sted, det er jo bare å ta en tlf og snakke med Netshop om det er tvil  ;)

 

856 har jo fortsatt garanti på seg men man mister pixel garanti, og hjemmeservice. Skulle butikken gå konkurs er har man ikke lengre noen man kan kreve heving av kjøpet til etc.

 

 

Feil,har du en samsung kjøpt i norge eller et annet merke,så er nærmeste verksted/forhandler pliktig å reparere denne i garantitiden, det spiller ingen rolle om du kjøpte tv i finnmark og så tok den med til oslo,du går til nærmeste forhandler, slik er det .

Det er greit nok når det gjeld normal garanti på apparatet, men det viktige her er å få pixelgarantien og henteservice. I følge denne PDF-fila blir eit apparat med pixelfeil betrakta som DOA og Samsung ordner opp. På denne sida står det om henteservice og pixelgaranti, samt eit avsnitt om apparater kjøpt i utlandet. I følge Expert er det ikkje likegyldig kvar du kjøper apparatet her i landet, om det ikkje er nordisk versjon vil du få begrensa garanti.

 

Eg fant det Expert skriv om saken: http://www.expert.no/content/content.aspx?...c=SamsungTVpuff

 

Her er lista over punkter i denne ekstragarantien som kun gjeld for nordiske apparater:

  • norsk menysystem på TV-en gjør det lettere ved installasjon og navigasjon
  • at norsk bruksanvisning medfølger, gjør det lettere for den som vil lære seg mer - på norsk
  • nulltolleranse mot pikselfeil, Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større. Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil.
  • at miljøavgifter er inkludert, Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om
  • at gjenvinningsavgiften er betalt og at samfunnets gjenvinningssystem etterleves.
  • at tekst-TV fungerer korrekt
  • Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Oslo eller Bergen,
    dersom deres 40-tommers TV må ha service
  • Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover.

Eg prata med Elkjøp kundeservice i dag, han påsto at tilbodet varte frå 3. til 5. januar. Eg såg det sto at salget starta 5. januar på Elkjop.no, men tilfeldigvis er Elkjøpavisa der dette sto borte vekk i dag...:roll:

 

Nokon som har fått Elkjøp-reklame i posten og kan sjå kva som står der?

 

Akkurat no har eg mest lyst å bestille 856 frå Netshop, men vil så gjerne ha den garantien.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
aha , det eneste som stopper meg i og kjøpe en Samsung LE46A856 er at det er på nette , om det skulle skje noe galt med tven så har jeg hørt noen skrekk historier der folk venter i evigheter for og få tilbake tven sin.

 

Tja,den som står her var kjøpt hos Netshop.no og det var et problem med at lyden og bildet ble hakket av og til,jeg ringte dem og ble henvist til nærmeste verksted bare noen km fra der jeg bor,de har også servicen på de norske modellene , etter hva netshop sa så var det akkurat samme garanti på disse som de nordiske så lenge de var kjøpt i Norge .

 

 

Altså skulle ikke det være noe problem da de repareres på samme sted, det er jo bare å ta en tlf og snakke med Netshop om det er tvil  ;)

 

856 har jo fortsatt garanti på seg men man mister pixel garanti, og hjemmeservice. Skulle butikken gå konkurs er har man ikke lengre noen man kan kreve heving av kjøpet til etc.

 

 

Feil,har du en samsung kjøpt i norge eller et annet merke,så er nærmeste verksted/forhandler pliktig å reparere denne i garantitiden, det spiller ingen rolle om du kjøpte tv i finnmark og så tok den med til oslo,du går til nærmeste forhandler, slik er det .

Det er greit nok når det gjeld normal garanti på apparatet, men det viktige her er å få pixelgarantien og henteservice. I følge denne PDF-fila blir eit apparat med pixelfeil betrakta som DOA og Samsung ordner opp. På denne sida står det om henteservice og pixelgaranti, samt eit avsnitt om apparater kjøpt i utlandet. I følge Expert er det ikkje likegyldig kvar du kjøper apparatet her i landet, om det ikkje er nordisk versjon vil du få begrensa garanti.

 

Eg fant det Expert skriv om saken: http://www.expert.no/content/content.aspx?...c=SamsungTVpuff

 

Her er lista over punkter i denne ekstragarantien som kun gjeld for nordiske apparater:

  • norsk menysystem på TV-en gjør det lettere ved installasjon og navigasjon
  • at norsk bruksanvisning medfølger, gjør det lettere for den som vil lære seg mer - på norsk
  • nulltolleranse mot pikselfeil, Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større. Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil.
  • at miljøavgifter er inkludert, Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om
  • at gjenvinningsavgiften er betalt og at samfunnets gjenvinningssystem etterleves.
  • at tekst-TV fungerer korrekt
  • Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Oslo eller Bergen,
    dersom deres 40-tommers TV må ha service
  • Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover.

Eg prata med Elkjøp kundeservice i dag, han påsto at tilbodet varte frå 3. til 5. januar. Eg såg det sto at salget starta 5. januar på Elkjop.no, men tilfeldigvis er Elkjøpavisa der dette sto borte vekk i dag... :roll:

 

Nokon som har fått Elkjøp-reklame i posten og kan sjå kva som står der?

 

Akkurat no har eg mest lyst å bestille 856 frå Netshop, men vil så gjerne ha den garantien.

 

Du kan jo sjekke med Netshop ,det er bare å ringe,men til meg sa de at jeg hadde akkurat samme betingelsene hos dem som hos en hvilken som helst annen butikk.

 

 

At bruksannvisningen kunn er på engelsk er riktig,men har du behov for norsk er det bare å laste ned den for 866 som er samme tvn, når det gjelder menyspråk kan du velge å vrake på 856 også,den har norske menyer .Tekst tv fungerer korrekt og er lynraskt,når du trykker inn siste tallet er siden der på sekundet , ingen problem, men skjønner godt at expert prøver med litt skremselsproppaganda.

 

Var og så på et souroundannlegg hos dem med bluerayspiller,de skulle ha over 9000 kr menst mpx hadde nøyaktig samme til rundt 6000.

 

den ekstra avgiften du får er på 40 kr mener jeg det var så det er ikke all verden

 

 

 

Da jeg kjøpte mitt i desember skulle expert ha mere for 40 tommsutgaven enn det jeg betalte på Netshop for 46 tommern .

Lenke til kommentar
Jaja, sånn er normalt prisane. Dei andre garantiane betyr ikkje stort, det er pixelgreia og henteservice eg er ute etter. Skal ta ein tlf til Netshop.

 

Jepp.like greit, om de sier at dette gjelder så kan du jo gardere deg med å be om en bekreftelsesmail på det,da har du det sort på hvitt .

Lenke til kommentar
Jaja, sånn er normalt prisane. Dei andre garantiane betyr ikkje stort, det er pixelgreia og henteservice eg er ute etter. Skal ta ein tlf til Netshop.

 

Dette gjelder ikke ved Netshop sine gråimporte skjermer da må du kjøpe Nordisk model og dette har ikke nettbutikkene grunnet El gigantene har en veldig god avtale med Samsung som nettbutikkene ikke klarer å konkurere mot derfor importerer de Samsung med flere..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

I følge nettsidene til Netshop står det 5-10 pixler, men avhengig av størrelse og modell. Dei lenker derimot til Samsung sin policy på Samsung sine svenske sider, som har same garanti som i Norge. Eit potensielt problem kan då bli om Netshop påstår at det er nordisk versjon med same garantivilkår, men at servicefirmaet avslår det dersom modellen ikkje er nordisk.

 

Fant forresten PDF-fila for forskjellen på Samsung sine sider: http://www.samsung.com/no/consumer/learnin...skjellen_no.pdf

 

Har sendt ein e-post til Netshop om saken, Elkjøp dropper eg, ventetid på 3-4 veker er latterlig for eit annonsert produkt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jaja, sånn er normalt prisane. Dei andre garantiane betyr ikkje stort, det er pixelgreia og henteservice eg er ute etter. Skal ta ein tlf til Netshop.

 

Dette gjelder ikke ved Netshop sine gråimporte skjermer da må du kjøpe Nordisk model og dette har ikke nettbutikkene grunnet El gigantene har en veldig god avtale med Samsung som nettbutikkene ikke klarer å konkurere mot derfor importerer de Samsung med flere..

Dette er vel ikke helt riktig,de fleste nettbutikker har nordiske modeller også .

 

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=100263

 

https://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=118804

 

 

 

Men det er riktig at de modellene de selv importerer blir billigere,dette gjelder alle merker,regner med det er fordi imortørleddet også skal skumme litt av fløten .

Lenke til kommentar
I følge nettsidene til Netshop står det 5-10 pixler, men avhengig av størrelse og modell. Dei lenker derimot til Samsung sin policy på Samsung sine svenske sider, som har same garanti som i Norge. Eit potensielt problem kan då bli om Netshop påstår at det er nordisk versjon med same garantivilkår, men at servicefirmaet avslår det dersom modellen ikkje er nordisk.

 

Dem kan ikke påstå at det er en nordisk modell for de er merket for dette... Du vil ikke få pixelgaranti og henteservice hvis du kjøper Samsung via Netshop enkelt og greit.

Lenke til kommentar
I følge nettsidene til Netshop står det 5-10 pixler, men avhengig av størrelse og modell. Dei lenker derimot til Samsung sin policy på Samsung sine svenske sider, som har same garanti som i Norge. Eit potensielt problem kan då bli om Netshop påstår at det er nordisk versjon med same garantivilkår, men at servicefirmaet avslår det dersom modellen ikkje er nordisk.

Jeg har handlet enormt mye hos Netshop over mange år og har enda ikke opplevd at de har prøvd å lure meg,det de har sagt har de stått ved,sogar har jeg tilgode å oppleve den servicen de har ytt hos noen annen butikk jeg har handlet på, inklusive både elkjøp og expert .

Når det gjelder pixelgarantien er det bare å sjekke det.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Spørsmålet er i hovudsak korleis serviceverkstaden Samsung har avtale med eventuelt vil behandle ein sånn sak. Det hjelper lite om Netshop seier du får garantien dersom serviceverkstaden ikkje vil gjere noko.

 

Det er ikkje sikkert Netshop prøver å lure nokon, kan være dei ikkje er klar over det.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er i hovudsak korleis serviceverkstaden Samsung har avtale med eventuelt vil behandle ein sånn sak. Det hjelper lite om Netshop seier du får garantien dersom serviceverkstaden ikkje vil gjere noko.

 

Det er ikkje sikkert Netshop prøver å lure nokon, kan være dei ikkje er klar over det.

 

Som sagt tidligere,jeg ble hevist til nærmeste servicverksted,samme verksted som brukes av lokale forhandlere, ingen problemer der iallefall .

Lenke til kommentar
Var på Elkjøp (Gjøvik) i dag og forhørte meg om pakketilbudet (LE46A866 + LE19A656).

 

Som nevnt tidligere så er det leveranseproblemer og ventetid på minst 4-5 uker.

Rundt midten av februar var det som var reelt for når de ville ha pakken på plass i butikken.

 

Så jeg fikk to valg:

 

1. Bestille pakken spesifikt til meg, men uten mulighet for å melde avbud. (Har dog angrerett...)

 

2. Kjøpe en Sharp 46" for redusert pris. Model ble ikke nevnt, men tror ikke det blir feil å resonere seg frem til at det er snakk om Sharp 46" LC46X8S, siden Elkjøp ikke fører andre 46" fra Sharp.

 

Sharp 46" LC46X8S som koster 14 995,- ordinært. Blir nå solgt for 12 995,- men uten en 19" som følgesvenn.

 

Har bestillt samme pakka, fikk beskjed om at det var levering 15. feb.(foreløpig dato), men erfaringsmessig ville lev.dato bli forskjøvet (iflg. elkjøp Ålesund).

Fikk tilbud om sharp pakke istedet: en 46 " og 19", sa ikke hvilken modell 19", men 46" var LC46XL2E.

Lenke til kommentar
Var på elkjøp(vinterbro) nå for å se litt på a866`n. Der var bildet utrolig dårlig, ansiktene var lysegrønne og elkjøp logoen som svirret rundt etterlot seg skygge, var også "streker" ut fra logoen og sånne ting, men det må vel ha vært noe feil med den tven, hadde nesten det dårligste bildet av alle tvene i sjappa.

 

Skal stikke ett annet sted å sjekke i morgen, tok ikke sjangsen på å bestille når jeg så hvor dårlig den var der. Må ha vært noen som har tulla med noen innstillinger eller noe, for bildet var helt elendig!

 

Det er pga den står på komponentkabel til ELTV og ikke på HDMI til blueray. :) Samsungen står med fabrikkinnstillinger såfremt ikke noen kunder har tuklet med dem.

Lenke til kommentar
Var på elkjøp(vinterbro) nå for å se litt på a866`n. Der var bildet utrolig dårlig, ansiktene var lysegrønne og elkjøp logoen som svirret rundt etterlot seg skygge, var også "streker" ut fra logoen og sånne ting, men det må vel ha vært noe feil med den tven, hadde nesten det dårligste bildet av alle tvene i sjappa.

 

Skal stikke ett annet sted å sjekke i morgen, tok ikke sjangsen på å bestille når jeg så hvor dårlig den var der. Må ha vært noen som har tulla med noen innstillinger eller noe, for bildet var helt elendig!

 

Det er pga den står på komponentkabel til ELTV og ikke på HDMI til blueray. :) Samsungen står med fabrikkinnstillinger såfremt ikke noen kunder har tuklet med dem.

 

 

Så du mener jeg bør gå for den? De andre tvene visste det samme tjaset, men der var mange bilder bedre liksom, var det som skremte meg litt, og da mener jeg ikke bare pioneer tvene men sånne rare merker også hehe.

Er litt viktig at den er bra på vanlig tv og, har digital tuner fra canal digital og får bra bilder på tven jeg har nå, så jeg vil jo tro det blir minst like bra på samsungen, men kjipt å glede seg i 3 uker og så få en tv som er dårligere enn den jeg har nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...