Gå til innhold

Hdmi Funksjonen fungerer ikke på Ps3'n min


dayzy

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd hdmi modus på 3 forskjellige Lcd tv'er og jeg får det ikke til. det kommer bare Intet Signal. kompissen min har også prøvd med sin Ps3, på de samme tv'ene. å han får det til. HDMI har fungert på min før men ikke nå.

noen som kan hjelpe meg??? jeg har også resetta hele ps3'en sine innstillinger BTW:P jeg har også i HDMI-kabelen og skyftet til HDMI på Tv'en.

Endret av dayzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Så sluttet HDMI å virke på min PS3 også.

 

Den virket for ett par dager siden, men i dag kom det "ingen signal". Testet på en annen TV med annen kabel og samme der.

Når jeg starter opp med scart og HDMI koblet til, merker PS3 at det er koblet til HDMI men kommer aldri signal ut..

 

Leverte du inn din PS3 daizy? Og i så tilfelle har du fått den reparert? Leverer inn min i morgen så får vi se hva som skjer

Lenke til kommentar
Du har også tatt "holde inne AV/PÅ-knappen i rundt 5-8 sekunder"-trikset..? :hmm:

 

Jada, får bilde med scart.

Er HDMI kabelen i spør den om jeg vil bruke HDMI, men får ikke bilde hvis jeg sier ja til det.

For sikkerhetsskyld har jeg prøvd på en annen TV med annen HDMI kabel og helt det samme der. Så klarer ikke se hva annet jeg kan prøve nå, utenom å levere den inn og be om at det ikke tar for lang tid før jeg får den tilbake :)

Lenke til kommentar

Jeg tror at det er bare å levere den inn. Hvis du har sagt at den skal velge HDMI. så i realiteten faktisk ikke vise noe på SCART. Jeg var på en vanlig TV å prøvde den, på SCART. men da fikk jeg ikke noe bilde. på grunn av at det ikke var klart for noen andre signaler enn HDMI. for det er det jeg sender på Projektoren. Hvis jeg ikke tar feil er det samme omvent vei. så hvis du har fått SCART signaler ut, så er den stillt slik at du ikke skal få noe ut pp HDMI. Men som du sier, du har vel stillt det på HDMI. så da er det vell bare å få den til Service :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Så sluttet HDMI å virke på min PS3 også.

 

Etter laaang ventetid fikk jeg endelig PS3 tilbake fra service. Startet opp maskinen, og fikk fortsatt ikke signal.. Tenkte f**n også, her har jeg ventet i 6 uker så virker det ikke.

Prøvde deretter en annen HDMI inngang på TV'en, og bildet kom frem. Kan det være at det har vært noe overspenning e.l. som har tatt knekken på HDMI utgang på PS3 og den HDMI inngangen som PS3 var koblet til?

 

Uansett, PS3 HDMI virker på alle andre HDMI inngangene på TV'en, og jeg er fornøyd. Ekstra gledelig er at støynivået på den PS3en jeg fikk tilbake var vesentlig lavere enn den forrige, så det er ingen tvil om at det er forskjell fra maskin til maskin (begge er 40GB).

 

Når det gjelder lang ventetid på å få tilbake maskinen var jeg i kontakt med Nordisk Film og de forklarte at de hadde vært uten 40GB i 3-4 ukers tid, derfor den lange ventetiden. Normalt skulle maskin være tilbake i løpet av 14 dager. Når det gjelder support til Elkjøp var den nærmest fraværende. Prøvde flere ganger få svar på hvorfor det tok så lang tid, men fikk alltid tilbake svar som den er sendt til eksternt verksted osv. Prøvde jeg få de til å komme med mer utfyllende svar, kom det den er sendt til eksternt verksted fordi det er oppdaget feil med HDMI utgang.. :)

 

MVH Stian

Lenke til kommentar

Hvis du har brukt ps3en på en annen TV med en annen utgang så er ps3 innstilt på denne, du må derfor gjøre som de over meg sier.

 

Du må først skru av ps3 vanlig slik at det lyser rødt, så må du holde inne på-knappen leenge, og til slutt vil ps3en søke etter utganger og du vil få et signal.

 

Kanskje du har prøvd dette, men ville forklare det litt nærmere.

Lenke til kommentar
Hvis du har brukt ps3en på en annen TV med en annen utgang så er ps3 innstilt på denne, du må derfor gjøre som de over meg sier.

 

Du må først skru av ps3 vanlig slik at det lyser rødt, så må du holde inne på-knappen leenge, og til slutt vil ps3en søke etter utganger og du vil få et signal.

 

Kanskje du har prøvd dette, men ville forklare det litt nærmere.

 

Hvis det er meg du svarer så har jeg hatt PS3en inne til service pga at HDMI ikke virket, altså det ble funnet feil på PS3en. Ellers takk for tipset om å nullstille den, men kan love deg at det ble prøvd noen ganger ja under feilsøkingen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...