Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterkeren tømmer batteriet for strøm


oluf91

Anbefalte innlegg

Hei, har en magnat forsterker på 2kw.

Men jeg har måtte koble en bryter som kutter strømmen til den når bilen er av, eller så er batteriet tomt bare noen timer senere.

Kan det ha noe med att jeg har splittet +strømkabeln, sånn den går både til + og remote?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsning:

Bilbatteriet er ikke en evigvarende energikilde, så fenomenet tomt batteri er helt normalt når du tapper batteriet for mer strøm enn det man ladder inn. Så vidt jeg kan se av det du har skrevet, så har du null ladding kombinert med høyt effektuttak.

Helt normalt at batteriet blir flatt etter en stund ;)

Lenke til kommentar

Enig, med remote koblet rett fra batteriet vil jo forsterkeren stå på konstant (aldri gå helt i standby), og dermed tappe batteriet for strøm. Hadde et lignende problem selv for noen år siden, en liten del av kordelen til strømkabelen (+) var splintret og kom bortpå terminalen til remotekabelen. Da varte ikke batteriet særlig lenge nei.. :p

Lenke til kommentar
var det jeg hadde en liten tanke på :whistle:

var en kompis som tipsa meg siden jeg ikke hadde noen ledning i phono-kabelen som kunne gå til remote, att det var bare å splinte +kabelen til remote på forsterkeren.

Jepp, men det man skal tenke på er at remote egentlig er "av / på knappen" til forsterkeren. Så lenge det er strøm på remote så er forsterkeren på.

Lenke til kommentar
var det jeg hadde en liten tanke på :whistle:

var en kompis som tipsa meg siden jeg ikke hadde noen ledning i phono-kabelen som kunne gå til remote, att det var bare å splinte +kabelen til remote på forsterkeren.

 

Da er "kompisen" din på bærtur ;)

Legg opp en ledning fra spilleren til forsterkeren du, så løser problemet seg... trenger bare en tynn ledning, går ikke rare strømmen gjennom den ;)

Lenke til kommentar
Smell også en sikring på remoten, og evt. bruk relè hvis du skal ha flere forsterkere.

 

Sikring er greit nok men relè er ganske bortkastet om det ikke er snakk om MANGE forsterkere.

 

 

Kommer ann på hvilken spiller han har det ;) Finnes mange spillere fra annerkjente merker som lneler om du kobler på mer enn en forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...