Gå til innhold

Hvem utgir Fallout 3 og Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og vennene mine har en diskusjon om hvem det er som er utgiver for Fallout 3 og Oblivion. Jeg tror det er Ubisoft, en annen venn tror det er 2K Games. En annen tror det er Bethesda som gir ut selv mens en tror det er EA som gir ut. Har lett rundt på nettet men finner liksom ikke noe svar på hvem som er utgiver. Hadde vært fint om noen kunne ha sagt hvem det er som utgir de to spillene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

ikke verre enn å gå til wikipedia hvor det står.

"the Elder Scrolls IV: Oblivion is a single-player role-playing video game developed by Bethesda Game Studios and published by Bethesda Softworks and the Take-Two Interactive subsidiary 2K Games."

Fallout 3

"Publisher(s)

Bethesda Softworks

ZeniMax Media"

Endret av Kron
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

Det kan jo være gammel eller feil informasjon. Stoler mest på wikipedia her. Men du kan jo spørre på forumet til bethesda da.

her er forresten en liste over spill ubisoft har vært utgiver eller utvikler for.

Oblivion eller fallout er ikke blant disse.

http://www.dscheats.net/pubdev/Ubisoft

EDIT: ser ut some dette er bare en liste over DS-spill.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubisoft_games#F

en link til. her er vel alle spill og ikke noen regn til oblivion eller fallout.

Endret av Kron
Skrevet

Bethesda utgir spillene selv i de fleste land, men ikke i f.eks. Russland - der er det 1c som utgir.

Derfor har også den europeiske / amerikanske versjonen "null" kopibeskyttelse (ok - en enkel CD-sjekk ved installering og første gangs bruk), mens den russiske versjonen kjører Starforce hvis jeg husker rett.

Skrevet

PS3-versjonen av Oblivion er det iallefall Ubisoft som står bak:

The Elder Scrolls® IV: Oblivion™ © 2006 Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company. The Elder Scrolls, Oblivion, Knights of the Nine, Bethesda Game Studios, Bethesda Softworks, ZeniMax and related logos are registered trademarks or trademarks of ZeniMax Media Inc. in the U.S. and/or other countries. Published by Ubisoft Entertainment. Ubisoft and the Ubisoft logo are registered trademarks of Ubisoft Entertainment. "PlayStation", "PLAYSTATION" and the "PS" Family logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All Rights Reserved.

Bare se her.

Skrevet

Klarer ikke å se noe Ubisoft-merke, hverken på PC eller 360-coveret i alle fall. Ei heller står det noe i readme-filen eller credits på PC.

Skulle tro det var merket en eller annen plass.

Skrevet (endret)
Ok så da er konklusjonen at her i Norge er det Ubisoft Entertainment som gir det ut?

min goty oblivion er det 2k som gir ut.

Endret av Bite my shiny metal ass
Skrevet

2K er utgiver til PC og X360 versjonen av spillet, utvikler er det legendariske Bethesda Softworks.

Til Playstation 3 er det som nevnt Ubisoft som er utgiver.

Bare sånn hvis noen ikke fikk det med seg :p

Skrevet
2K er utgiver til PC og X360 versjonen av spillet, utvikler er det legendariske Bethesda Softworks.

Til Playstation 3 er det som nevnt Ubisoft som er utgiver.

Bare sånn hvis noen ikke fikk det med seg :p

Har gamer og GR skrevet feil da :ermm: .?

Skrevet (endret)

http://www.kotaku.com.au/games/2008/02/bet...hing_arm-2.html

http://www.gamedaily.com/games/fallout-3/p...ice/2924/19423/

Zenimax står på både PC og 360-coveret mitt, og jeg vil sterkt anta at det er Zenimax som er utgiver.

http://fallout3.wordpress.com/2008/05/06/f...-3-and-ubisoft/

Bethesda is still the worldwide publisher for Fallout 3 on all platforms, and will be marketing and distributing the title to retailers in North America, Europe, and Asia.

In some territories in Europe, Bethesda will use local companies to ship the title to retail outlets under limited distribution arrangements. This is what the Ubi announcement refers to

Endret av KriFos
Skrevet

Jeg sitter her nå med Oblivion Collectors Edition til PC og en Standard Edition til X360 og på begge står det klart og tydelig at utvikler er Bethesda Softworks og begge er utgitt av 2K, som er en undergren av Take Two.

PLATFORM: X360

DEVELOPER: Bethesda Softworks

US PUBLISHER: 2K Games/Bethesda

UK PUBLISHER: 2K Games/Bethesda

NORDIC PUBLISHER: 2K Games/Bethesda

ASIA PUBLISHER: ZeniMax Asia KK (Eierselskapet til Bethesda)

PLATFORM: PC

US PUBLISHER: 2K Games/Bethesda

UK PUBLISHER: 2K Games/Bethesda

NORDIC PUBLISHER: 2K Games/Bethesda

PLATFORM: PS3

US PUBLISHER: Bethesda Softworks

UK PUBLISHER: Ubisoft

NORDIC PUBLISHER: Ubisoft

Skrevet

Men du snakker om Oblivion, jeg snakker om Fallout 3. Om du leser linkene jeg oppgav ser du at Bethesda opprettet en egen publisher-avdeling i fjor, altså etter Oblivion kom ut.

Oblivion ble utgitt av 2K Games.

Skrevet
Men du snakker om Oblivion, jeg snakker om Fallout 3.

Ja? Trådstarter spurte jo om begge spillene, og jeg ser ikke noe sted at jeg sier noe imot deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...