Gå til innhold

Min Erfaring med Komplett (2008) [Løst!]


Anbefalte innlegg

I ett halvt år nå har jeg vært uten stasjonær pc da den sovnet stille inn juli 2008..

 

jeg begynte å spare på hver eneste krone siden for å få kjøpt meg en ny en :)

 

 

*historien*

 

Jeg ringte inn til komplett (og netshop) fredag 12 desember for å høre hvor lang tid de bruker på å sette sammen en pc igjennom pc byggern. 4-7 arbeidsdager fikk jeg beskjed om og da spørte jeg om han trodde jeg kunne få den ferdig til jul og det mente han skulle gå helt fint.

 

Deler av lørdagen går på å titte på de diverse pcene de har, til jeg etterhvert finner ut av at jeg slår på tromma og går for Komplett Gamer - New generation som jeg da bestilte søndagen (14 desember)

 

Hverdagen kommer og det gjorde epost også. Først var forventet leveringsklar 23 desember. Noe jeg gledet meg veldig over men gleden ble fort borte da jeg senere oppdaget at jeg hadde fått en mail der det sto no helt annet (29.12.08) men dette tok jeg jo som en selvfølge iogmed det er juletider og julehandel så jeg skulle nok holde ut noen dager til uten pc... så får jeg den endelige meldingen at pcen er klar

 

2008-12-29T15:03 og med tidligere erfaringer så skjønte jeg jo at det ikke tar mer en ca halvtime-time til den er klar i hentebua :) så glad som jeg var dro jeg til sandefjord rett fra jobben! (29.12 klokka 15:45 fra tønsberg til sandefjord 16:10 og der stod de ansatte og så ned i hver sin pc men døra var låst (3 damer og 1 mann) jeg ser uskyldig inn i ruten og sier hallo? det er stengt sier mannen og henviser til a4 arket på vinduet.. ja så var det en bomtur for meg dette da men jeg legger ikke skyld på komplett for det.. jeg kunne jo ha sjekket om de hadde spesielle åpningstider i julen men jeg var for gla rett og slett for at pcen var klar til at det skulle skje.. jeg måtte finne meg i det og reise hjem igjen med en sur magefølelse.

 

Neste dag Tirsdag så ringte jeg inn klokka 10:30 og spørte om pcen min var klar. hun hadde ikke fått den i hentebua ennå men hun skulle ettersøke den og "purre" etter den. jeg kunne komme om ca en halvtimes tid sa hun. Så gla som jeg ble inviterte jeg min mor på frokost på furulund (på vei mot sandefjord) og vi hadde en hyggelig frokost der før vi reiste til komplett for å hente pcen. Til min store forbauselse så aner ikke damen i skranken hvor pcen min er og begynte en leterunde som varte i over 10 minutter. en mann kommer og begynner å lete etter den på en pc som står der. til min frustrasjon så sier jeg at jeg går å kjøler meg ned litt i bilen.. etter ca 15 min går jeg inn igjen og finner mannen i en tlf (gudene vite hvem han ringte) også venter jeg ennå 5 min før han sier til meg at pcen den er sporløst forsvunnet men han søker etter den og tror den kan ha blitt henta av postbilen.

 

Etter enda mere venting så finner han ut at den har faktiskt ved en feil blitt sendt til postsentralen i stokke og jeg spør om jeg kan få hente pakken min selv der oppe. Det kunne jeg selvfølgelig ikke og fikk spørsmålet om jeg ville ha pakken sendt hjem til meg eller om jeg ville hente den selv her sånn når den kom tilbake.. ettersom de skulle være stengt i 2 dager så spørte jeg om hva han trodde var kjappest for meg? og vi fant ut at jeg tar å henter den på fredag (2.januar) for jeg ville ikke at den skulle bli sendt med posten. Jeg vet hvor mye påkjenning de pakkene får igjennom frakta og det er ikke småtteri! så hele greia at jeg skulle hente den i sandefjord var jo nettopp for å slippe post sendingen.

 

Nyttårsaften var artig men enda en fri dag uten pc var ikke så morro. men gleden om at jeg skulle få spille litt til helgen var vært det :)

 

så til min store skuffelse fikk jeg en melding 2.januar (fredag) (som iseg selv var greit å få) som lød slik : Hei! PC'n din er lokalisert i Oslo og vil bli returnet til oss over helgen. Komplett beklager det som har skjedd. Du får beskjed når den kommer til Pick-Up-Point.

 

 

Til Mandag av har jeg bursdag (5.januar).... og det som skulle bli en julegave fra "nissen" og div familie medlemmer som har hivd inn en slant blir nå (forhåpentlig ihvertfall) en bursdagsgave.. men kjenner jeg det rett på magefølelsen er det ikke ment at jeg skal få den pcen. Heller tviler jeg på at jeg får no kompensasjon for all ventinga men jeg får idet minste slipt ut litt frustrasjon ved å dele dette. Egentlig så har jeg kommet til det stadiet jeg vil benytte meg av angreretten men da har jeg jo sittet å ventet for ingenting.

 

Ris eller ros meg gjerne. Ville bare dele min "glede"

 

Edit: en haug skrivefeil takket være min samboers lille bærbar og mine store fingre! ^^

 

Edit 2 : Fikk i dag 5.januar (som itilegg er min bursdag) plaster på såret av komplett med ett gavekort på 500 kroner :) Hurra meg rundt ^^ =) Takk til Alle som har bidratt i denne tråden her :)

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette vært meg så hadde jeg rævkjørt komplett fra Sandefjord og hele veien til Chicago (av mangel på gode stedsnavn).

 

At de kan behandle deg på denne måten er i mine øyne tragisk og sier noe om hvor mye de faktisk bryr seg om sine kunder i enkelte tilfeller.

 

Mitt råd: Send denne linken til "ris/ros" hos komplett og la dem selv lese hvor talentløse de har vært i akkurat denne saken.

Lenke til kommentar

Det var meget dårlig av Komplett. Det viser også hvor dårlig kontroll de har på varene de mottar og sender. Feil kan skje selvsagt, men Komplett løste saken ganske dårlig.

 

Men de bryr seg ikke om kundene i dag, som de gjorde før.

Dårlige tider gjør det heller ikke noe bedre.

De må spare, spare og spare. Selvsagt går dette også utover kundene.

 

Det viktigte er at trådstarter vil få maskinen snart, og at den virker som den skal.

Men jeg syntes også at trådstarter fortjener noe ekstra, som også vil være positivt for kunde og butikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Småting som at nettsiden har hatt bugs i dagevis, helgetilbud har vært sent lagt ut, tilbudsbannere har ikke vært fjernet selv om prisene har blitt satt opp igjen etc etc er ting som har fått meg til å holde meg vekk fra komplett foregående år. De roter med så mye småting som de før ikke rotet med, og de er ikke lenger så billige i forhold til andre butikker som de en gang var.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Forøvrig legg merke til at de fortsatt, langt ut i januar (relativt sett) har både romjulssalg og julekalender på forssiden fortsatt.... Viser til rotete system der ingen er på jobb. netshop gikk over til nyttårssalg i slutten av desember, er nå borte, elkjøp januarssalg etc. For meg reflekterer det hvilke butikker som faktisk er oppegående

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Forøvrig legg merke til at de fortsatt, langt ut i januar (relativt sett) har både romjulssalg og julekalender på forssiden fortsatt.... Viser til rotete system der ingen er på jobb. netshop gikk over til nyttårssalg i slutten av desember, er nå borte, elkjøp januarssalg etc. For meg reflekterer det hvilke butikker som faktisk er oppegående

 

 

å si meg enig i dette.

Lenke til kommentar
Forøvrig legg merke til at de fortsatt, langt ut i januar (relativt sett) har både romjulssalg og julekalender på forssiden fortsatt.... Viser til rotete system der ingen er på jobb. netshop gikk over til nyttårssalg i slutten av desember, er nå borte, elkjøp januarssalg etc. For meg reflekterer det hvilke butikker som faktisk er oppegående

 

Øhhh, Elkjøp = oppegående? At de har klart å oppdatere sidene sine er ikke nok for at jeg skal handle hos Elkjøp.

 

Gratulerer med dagen Lord H. Håper det ordner seg og at du får PCen din.

Lenke til kommentar
Forøvrig legg merke til at de fortsatt, langt ut i januar (relativt sett) har både romjulssalg og julekalender på forssiden fortsatt.... Viser til rotete system der ingen er på jobb. netshop gikk over til nyttårssalg i slutten av desember, er nå borte, elkjøp januarssalg etc. For meg reflekterer det hvilke butikker som faktisk er oppegående

 

Øhhh, Elkjøp = oppegående? At de har klart å oppdatere sidene sine er ikke nok for at jeg skal handle hos Elkjøp.

 

Gratulerer med dagen Lord H. Håper det ordner seg og at du får PCen din.

 

Har bare gode Erfaringer med Elkjøps netthandel, de fysiske butikkene derimot, de er helt rævva.

Lenke til kommentar
Nå er det bare 7 timer til komplett stenger for i dag og jeg har ennå ikke fått no sms/mail om at pcen har ankommet. Gratulerer med dagen til meg selv.

 

Først av alt, gratulerer med dagen! :new_woot:

 

Det er synd, at komplett skal rote slik. Avvik kan forekomme, men det virker som, at skjer det noe utenom, så er det ikke en eneste sjel som kan ta ansvar og rydde opp. Ingen har peiling på mer enn den faste rutinen de gjør daglig. Går noe ut av dette, er helvete løs.

 

Pcen har vært klar, og det er ingenting som har gått galt annet enn hos komplett, eller hindret komplett utenom dem selv til at du skulle fått hentet pcen. Leveringstiden er derfor brutt, og du har krav på avslag eller annen kompensasjon. At den har blitt sendt med posten istedenfor, er komplett sin feil.

 

Ellers er jeg enig med flere her. Komplett er langt i fra hva det var en gang. Ikke er de spesielt billige heller. Men en ting skal de ha. De har tollpost som alternativ, noe jeg er meget fornøyd med når jeg ikke har tid til å hente selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Øhhh, Elkjøp = oppegående? At de har klart å oppdatere sidene sine er ikke nok for at jeg skal handle hos Elkjøp.

 

Det kan så være, men det bare utdyper poenget mitt med at komplett ikke engang har klart å oppdatere sidene :p 3 dager i romjula var forssiden deres ikke engang tilstedet, blank side med menyer. Rotete sider og dårlig norsk er to ting som får meg til å snu i døra på nettsider. (Komplett har ikke dårlig norsk, ikke det jeg mener)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Hurrah meg rundt! Pcen min har ankommet Komplett Sandefjord og jeg kan hente den nå :) Itilegg så får jeg ett Gavekort på en Verdi av 500 kroner som plaster på såret :) =)

 

Takk for hjelpen til alle dere på forumet :D

 

Hehe tipper di så denne posten jeg

 

Er godt når dere blåser det litt opp og folk reagere for da pleie det ordne seg.

 

Har skjedd det samme med meg og med netshop, og den posten ble mangen sider og da skal du se di ordnet fint opp etterpå

Lenke til kommentar
Øhhh, Elkjøp = oppegående? At de har klart å oppdatere sidene sine er ikke nok for at jeg skal handle hos Elkjøp.

 

Det kan så være, men det bare utdyper poenget mitt med at komplett ikke engang har klart å oppdatere sidene :p 3 dager i romjula var forssiden deres ikke engang tilstedet, blank side med menyer. Rotete sider og dårlig norsk er to ting som får meg til å snu i døra på nettsider. (Komplett har ikke dårlig norsk, ikke det jeg mener)

 

Fair enough. Ikke direkte tillitsvekkende med nettsider som føles som en svensk pølsebod på Svinesund. Og at Komplett.no ikke klarer å oppdatere i løpet av julen er uholdbart for en aktør som skal virke seriøs.

Ang. Elkjøp siktet jeg til butikkene og ikke nettsiden, har aldri brukt Elkjop.no.

Lenke til kommentar
Øhhh, Elkjøp = oppegående? At de har klart å oppdatere sidene sine er ikke nok for at jeg skal handle hos Elkjøp.

 

Det kan så være, men det bare utdyper poenget mitt med at komplett ikke engang har klart å oppdatere sidene :p 3 dager i romjula var forssiden deres ikke engang tilstedet, blank side med menyer. Rotete sider og dårlig norsk er to ting som får meg til å snu i døra på nettsider. (Komplett har ikke dårlig norsk, ikke det jeg mener)

 

Fair enough. Ikke direkte tillitsvekkende med nettsider som føles som en svensk pølsebod på Svinesund. Og at Komplett.no ikke klarer å oppdatere i løpet av julen er uholdbart for en aktør som skal virke seriøs.

Ang. Elkjøp siktet jeg til butikkene og ikke nettsiden, har aldri brukt Elkjop.no.

 

Og har alle fri i jula er det ikke vanskeligere enn å programmere siden FØR man tar ferie. Men neida. 1 år og en haug med millioner for å programmere en lagerrobot klarer de, men internettsiden som er ENESTE kommunikasjon/butikkvinduet ut til kunden klarer de ikke å holde oppdatert? Latterlig!

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...