Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp med aggresjonsproblemer


Gjest deppa idiot

Anbefalte innlegg

Gjest deppa idiot

Hei

 

Hadde relativt store aggresjonsproblemer som barn men det roet seg ned litt

Blir fortsatt kortenkt når jeg skikkelig sur men har liksom ikke gjort noe skikkelig ille i det siste... Helt til jeg dyttet kjæresten min ut av bilen på grunn av en fille ting. Skrapa opp hele ryggen på hu. Var så fælt å se hvor skuffet hun ble... har aldrig før sett ett så skuffet fjes :(

 

Hva må jeg gjøre for å få kontroll over sinnet mitt når jeg blir helt klikk? Hva om jeg gjør dette igjen? Hva om jeg slår? Hvor får man hjelp til å lære å kontrollere sinnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem, blir utrolig kort tenkt når eg blir sur, og blir sur utrolig lett. Før slo eg til folk om de spurte meg om klokken om eg var i dårlig humør, nå har eg ikke vært i slåsskamp på lenge. For meg hjalp det å ha på musikk som roer meg ned når eg e ute. Reggae og rock, før var the prodigy og typisk sloss sanger det gikk i.

 

Fikk meg også psykolog hvor eg fortalte om alt. Da innså eg litt kor mye eg faktisk har gjort pga sinnet mitt og har skjerpet meg i det siste. sånn inn med nesen og ut munnen har også hjulpet meg når eg kjenner eg holder på å klikke. Ellers så vet egentlig de fleste vennene mine om det og de merker når eg begynner og trekker seg som regel vekk eller roer meg ned ang situasjonen.

 

Er ikke noe gøy å ha det slik, hverken for oss som har det og pårørende av evt skader. Snakk med kjæresten din om det, vær ydmyk og angrende. Forklar kordan du har det, få hun til å stole på deg, så ta opp noe som kan hjelpe hun til å forstå når du er på vei til et utbrudd og da evt forhindre det.

 

Et bra kosthold, rikelig med jevn trening og søvn har også hjulpet endel på meg. Hvertfall treningen, den er viktig for å slite deg ut så du ikke orker gjøre noe fysiskt.

Lenke til kommentar
Gjest deppa idiot

Ja får prøve å høre med en psykolog på mandag da... Føler at det ikke er så mye som skal til egentlig for å klare det... mister for eksempel aldri kontroll ved verbale diskusjoner... er når det blir fysisk at jeg miste mer kontroll

Lenke til kommentar

Det beste er nok å lære den logiske delen av hjernen din til å ta kontroll over følelse delen av hjernen på akkurat dette området. Og da er kanskje psykolog best ja.

 

Tror min forrandring skjedde når jeg var rundt 10 år, og traff på en person som minnet om meg selv. Da kunne jeg se fra et annet perspektiv hvor patetisk slik oppførsel var. Det var som en lysbryter som sa 'klikk'.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lille meg_*
Hei

 

Hadde relativt store aggresjonsproblemer som barn men det roet seg ned litt

Blir fortsatt kortenkt når jeg skikkelig sur men har liksom ikke gjort noe skikkelig ille i det siste... Helt til jeg dyttet kjæresten min ut av bilen på grunn av en fille ting. Skrapa opp hele ryggen på hu. Var så fælt å se hvor skuffet hun ble... har aldrig før sett ett så skuffet fjes :(

 

Hva må jeg gjøre for å få kontroll over sinnet mitt når jeg blir helt klikk? Hva om jeg gjør dette igjen? Hva om jeg slår? Hvor får man hjelp til å lære å kontrollere sinnet?

 

 

Hei. Kjæresten min er akkurat det samme. Det svartner helt for han, han kjefter for ingenting, kaster ting knuser etc. jeg lir så redd., og skjønner litt senre at det han gjorde og a var helt absurd. Vi er sammen på vill leting etter noe som kan hjelpe. men legen hans er på reise, og det er ikke bare bare å dra til en lege man ikke har kjennskap til når det gjelder slike ting. Spessielt for menn, som liker å være trygg på en bestemt person, når man skal ha hjelp til slikt. Søker masse på nettet nå.

Lenke til kommentar
Hei. Kjæresten min er akkurat det samme. Det svartner helt for han, han kjefter for ingenting, kaster ting knuser etc. jeg lir så redd., og skjønner litt senre at det han gjorde og a var helt absurd. Vi er sammen på vill leting etter noe som kan hjelpe. men legen hans er på reise, og det er ikke bare bare å dra til en lege man ikke har kjennskap til når det gjelder slike ting. Spessielt for menn, som liker å være trygg på en bestemt person, når man skal ha hjelp til slikt. Søker masse på nettet nå.

 

Avslutt forholdet!

Du kan ikke være sammen med en person du er redd for. Du må ikke ofre deg selv for en person som oppfører seg slik.

Lenke til kommentar

Noen ville kansje foreslå at du bruker agresjon på å slå noe som en pute, dette gir bare dårlig effekt. Det mest allmen aksepterte funksjonelle er metoder for å roe seg ned i situasjonen. Slik som tell ned fra 10 sakte, puste dypt, gjør noe snilt mot andre raskt, tenk på noe helt annet. Hvis utbrudet er helt spontant og ukontrolert må du snakke med psykolog.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest roykeane

Jeg har store aggresjonsproblemer, og tingen er at jeg gjør ting som jeg ikke tenker over. Jeg er ofte i slosskamper når jeg drikker, og er aldri redd for hvor mange de andre er eller kan være. Senest igår slo jeg en ned for å ha sagt til ei jente jeg er glad i at jeg er psyko. Når jeg tenker meg om, så er jeg kanskje det. Jeg vil ikke ha denne aggresjonen, folk blir redde for meg, vennene mine må tenke seg om 2 ganger før de sier noe til meg, fordi jeg blir så fort sur. Jeg klarer ikke å opprettholde noen forhold fordi jeg alltid ødelegger det.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få hjelp for det en gang.

Lenke til kommentar

Hvertfall treningen, den er viktig for å slite deg ut så du ikke orker gjøre noe fysiskt.

 

 

Du vet at jevnlig mye trening gjør deg bare sterkere og får mye mer overskudd og energi, sånn at du føler deg rastløs om du ikke får den ut?

 

Det gjør jeg iallefall, trener masse og om jeg bare sitter stille en dag blir jeg super-rastløs og har altfor mye energi som "vil ut". Sånn var det ikke før jeg trente, da hadde jeg jevnt mye lavere energioverskudd.

 

Men du kan jo ikke slutte å trene heller, akkurat. :no:

 

Jeg synes det som skjedde med venerable hørtes bra ut, at han så noen andre som var aggressive og dermed ikke ville være sånn selv, at det liksom sa klikk. Kanskje det skjer med dere også etterhvert, eller at dere tenker mer over dere selv sett utenfra. :)

Endret av dkny
Lenke til kommentar
Gjest Jedi mind tricks

Jeg begynner å tro at mine aggresjonsproblemer har tatt over meg. Hvertfall de siste 3-4 mnd.

Jeg mistet min aller beste kompis i sommer, et veldig tragisk dødsfall. Tapet av han, har gjort at jeg mister beherskelsen min oftere, og samtidig værre! Før var det han som fikk meg til å roe meg ned, og forklarte meg hvor dum jeg var hvis jeg gjorde noe. Men nå som han er vekk, føler jeg meg så alene. I tillegg til aggresjonen min, har også drømmer om han, som har fått meg til å ha selvmordstanker, og gjort at jeg vil opp til han. Det er så klart ikke noe jeg vil gjøre, men det er jevnt og trutt at disse tankene har kommet opp. Og nå som jeg mistet jenta jeg elsker, pga av nettopp aggresjonen min, har virkelig fått meg til å føle meg alene. De to tingene som gjorde hjertet mitt helt, har samtidig klart å knuse det i småbiter..

Lenke til kommentar

De to tingene som gjorde hjertet mitt helt, har samtidig klart å knuse det i småbiter..

 

Å, stakkars. Føler med deg..har også vært i den situasjonen en gang, og etter det passer jeg på å ha så mange ting og mennesker i livet at alt er bra uansett hvilken viktig ting jeg skulle miste. :)

 

Kanskje du burde prøve det fremover..gjør livet ditt awesome så du blir uknuselig om du mister noen. :)

 

Du har bare ett liv, og ikke kast det bort på å være sint. Skriv ned noen ting du ønsker å gjøre, som et sted du vil reise, en type mennesker du vil bli kjent med os.v.

 

En annen ting som er gøy, er å late som du er en annen person når du er med andre eller våkner om morgenen - en rolig bokorm med 200 i IQ som ikke kunne finne på å bli sint f.eks. og prøv å holde maska. :D

Lenke til kommentar
Gjest Jedi mind tricks

De to tingene som gjorde hjertet mitt helt, har samtidig klart å knuse det i småbiter..

 

Å, stakkars. Føler med deg..har også vært i den situasjonen en gang, og etter det passer jeg på å ha så mange ting og mennesker i livet at alt er bra uansett hvilken viktig ting jeg skulle miste. :)

 

Kanskje du burde prøve det fremover..gjør livet ditt awesome så du blir uknuselig om du mister noen. :)

 

Du har bare ett liv, og ikke kast det bort på å være sint. Skriv ned noen ting du ønsker å gjøre, som et sted du vil reise, en type mennesker du vil bli kjent med os.v.

 

En annen ting som er gøy, er å late som du er en annen person når du er med andre eller våkner om morgenen - en rolig bokorm med 200 i IQ som ikke kunne finne på å bli sint f.eks. og prøv å holde maska. :D

 

 

 

 

 

Det som gjør meg mer skremmende er at jeg så vidt felte ei tåre i begravelsen. Jeg har aldri vært typen til å grine. Og jeg snakker aldri med folk om det. Jeg tror det også kan være det som gjør meg aggresiv. At jeg i stede for å gråte, så lar jeg det gå ut over andre.

 

Ja, jeg er enig og prøve ting som jeg ikke har gjort, å nesten bare bli et helt nytt menneske. Jeg prøver også å være hyggelig med de fleste hele tiden, men den prossesen varer kun i noen få timer, så finner jeg alltid noe som ødelegger humøret mitt..

Lenke til kommentar

Jeg havna nesten i fengsel for sinneutbrudda mine.

 

Nå er jeg tam som et lam bare ved hjelp av en tanke:

 

Blir jeg sur og destruktiv, så tenker jeg enkelt og greit. Hvorfor skal jeg være sur? Hva er jeg sur på? Er det verdt det? Eller så tenker jeg, herregud hvor teit jeg er og rister på hodet og ler det bort for meg selv. Ja ser sikkert helt for jævelig dumt ut, men er bedre enn og brekke kjeften på en stakkar som sliter med det samma!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...