Gå til innhold

Valg av headsett, DT990/DT990(HIFI)/andre?


SvennAndre

Anbefalte innlegg

På tide å oppgradere igjen!

 

DT990 PRO hos procom

 

DT990 Ny hifi utgave microplex

 

Er 1000,- verdt forskjellen på disse to?

 

Fins det noen andre gode alternativer i denne prisklassen?

 

Hva med forsterker? Hvor nødvendig er det, og hvilke alternativer fins?

 

Skulle muligens også hatt lydkort til, da det kommer støy fra det jeg har.

 

Alt av tips er flott!

 

God Jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv DT 770 Pro 80 og er knallfornøyd.

 

Vil tro at 990 er gode som gull de også. Det eneste er at de er tungdrevne med sine 250 ohm. Jeg kan ta feil, men jeg tror nesten en forsterker er påkrevd om de skal kunne drives av et lydkort i en PC. Jeg har desverre ingen erfaring med hodetelefonforsterkere eller dyre lydkort med skikkelig forsterker.

Lenke til kommentar

Hva tenker du på da, av utnyttelse? Volum?

 

Har ikke tenkt å spille fletta av øra heller, så trenger ikke å kunne utnytte maks volum kapasitet til de, om det var det du tenkte på.

 

Men om det er nødvendig med forsterker (av andre grunner enn bare volum) hva er det som fins da? Trenger ikke noe som er portabelt, drar på nok ting fra før av! :)

 

Og gjerne noe som du får kjøpt på elkjøp (eller som de kan skaffe, innkjøpspris er fint!)

Lenke til kommentar

Volum vil ikke være noe problem med lydkortet dit tenker jeg , men uten en hodetelefon forsterker kan jeg tenke meg at disse vil bli veldig ukontrolerte i bassen som vil sløre til midten og høydene og den slaks . Hodetelfon forsterker finner du neppe på elkjøp er jeg redd , men du kan se litt på hva www.hpx.no har , men som du sikkert ser så blir en forsterker fort dyrere en selve hodetelefonen .

Lenke til kommentar

Aldri si aldri, refakt er fine greier! ;)

 

Men ja, det kommer til å koste, det er jeg klar over. Vil også gjerne eliminere ALT av støy, HATER pc-støy (knitring, susing, piping etc).

 

Trodde jeg var kvitt dette med et X-fi kort, men akk. Sitter her nå med AKG 518DJ kobla rett i X-fi'et, og når jeg setter volumet opp på omtrent 50% så hører jeg merkbar støy.

 

Trenger vel heller ikke å være en dedikert hodetelefonforsterker, slik de fra HPX, vel? Vanlige hifi recievere/forsterkere (med headphone plugg) gjør da vel samme jobben?

Lenke til kommentar

Jeg syns DT880 er mye bedre en DT990. Jeg har prøvd alle Beyer sine hodetelefoner og DT 880 falt mest i smak hos meg. Benytter selv DT 770 pro 250 ohm med Diy rør forsterker her.

Neste planen på lista her er vel å bygge en ny hodetlf forsterker og samtidig invistere i 880.

 

X-fi klarer ikke å drive 770 pro 250ohm til noe akseptabelt lydnivå og samtidig gi god lyd, bare så du vet.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Og gjerne noe som du får kjøpt på elkjøp (eller som de kan skaffe, innkjøpspris er fint!)

 

De selger Onkyo-produkter på elkjøp, gjør de ikke? Isåfall er Rega sin hodetelefonforsterker et alternativ. Mono AS har agentur på både Rega og Onkyo.

 

http://www.mono.no/display.x?cid=108&sid=538&id=2238

 

Jeg har ingen erfaring med forsterkeren, men jeg har meget god erfaring med Regas platespillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...