Gå til innhold

Svindlet på finn.no


Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe en mobil fra finn.no som kostet 3200. Etter at jeg hadde snakket med snelgeren flere ganger ble vi enig om at jeg skulle overføre 50% først. Nå har det gått 2 uker og jeg har ennå ikke fått pakken. Prøver å ringe han men mobilen er av. Han er verken registrert i 1880 eller 1881. Men fant addresen han i 1890.no: link fjernet

 

Som dere ser er han registret med flere mobilnr og forskjelige navn. Har annmeldt det til politiet, men tviler på at dem tar saken så seriøs. Ville bare advare dere mot denne personen. Og da var jeg 1600 kr fattigere.:(

Endret av datating
Fjernet link
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle kjøpe en mobil fra finn.no som kostet 3200. Etter at jeg hadde snakket med snelgeren flere ganger ble vi enig om at jeg skulle overføre 50% først. Nå har det gått 2 uker og jeg har ennå ikke fått pakken. Prøver å ringe han men mobilen er av. Han er verken registrert i 1880 eller 1881. Men fant addresen han i 1890.no: link fjernet

 

Som dere ser er han registret med flere mobilnr og forskjelige navn. Har annmeldt det til politiet, men tviler på at dem tar saken så seriøs. Ville bare advare dere mot denne personen. Og da var jeg 1600 kr fattigere.:(

 

Ta en road trip med en kompis, så går du på døra hans.

 

Det funker hver gang.

Endret av datating
Link fjernet
Lenke til kommentar

Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

Lenke til kommentar
Skulle kjøpe en mobil fra finn.no som kostet 3200. Etter at jeg hadde snakket med snelgeren flere ganger ble vi enig om at jeg skulle overføre 50% først. Nå har det gått 2 uker og jeg har ennå ikke fått pakken. Prøver å ringe han men mobilen er av. Han er verken registrert i 1880 eller 1881. Men fant addresen han i 1890.no: link fjernet

Som dere ser er han registret med flere mobilnr og forskjelige navn. Har annmeldt det til politiet, men tviler på at dem tar saken så seriøs. Ville bare advare dere mot denne personen. Og da var jeg 1600 kr fattigere.:(

 

Ta en road trip med en kompis, så går du på døra hans.

 

Det funker hver gang.

 

Addresen han er registrert på er 4 avdelinger og flere firma som jobber der. Hvor skal jeg gå. Tviler på at han bor i det oppgitte adressen. Ringte telenor og han er registrert med samme addrese hos dem.

Endret av datating
Fjernet link
Lenke til kommentar
Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

 

 

Ikke helt enig med deg her.

 

jeg f.eks. ville aldri sendt en pakke i oppkrav. for det kan være personen ombestemmer seg og ikke henter den i det hele tatt. da er det meg som må betale for postgangen.

 

det er slik her: enten stoler du på en eller ikke.

 

det går an å betale finn betalingsgaranti eller paypal. finnes kanskje en rekke andre betalingsportaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

 

Minst like usikkert. Blir bare mer kostbart, og spesielt for selger om kjøper ikke henter ut pakken. Du vet jo ikke hva som er sendt i pakken før du åpner den - og da har du betalt. Posten kan ikke gjøre så mye da, de får ikke stoppet pengene, de får ikke refundert pengene.

Lenke til kommentar
Ikke helt enig med deg her.

 

jeg f.eks. ville aldri sendt en pakke i oppkrav. for det kan være personen ombestemmer seg og ikke henter den i det hele tatt. da er det meg som må betale for postgangen.

 

det er slik her: enten stoler du på en eller ikke.

 

det går an å betale finn betalingsgaranti eller paypal. finnes kanskje en rekke andre betalingsportaler.

 

Valget mellom et tap på 200,- eller bli svindlet for et par tusen burde være et meget enkelt valg. Logikken din om å "stoler du på en eller ikke" holder ikke i den virkelige verden, dessverre.

 

Det er ikke et spørsmål om å stole på eller ikke stole på, man skal forsikre seg mot at man blir svindlet, ikke vær så naiv og godtroende, da får du deg en på trynet. (Har selv vært borti dette med å betale halvparten på forhånd og fikk ikke en dritt tilsendt.)

 

I 99% av disse tilfellene gjør ikke politiet noe dersom du ikke finner flere som har blitt svindlet av samme person og dere har nok bevis til å gå til rettsak mot denne personen samlet. (Så gled deg til advokatutgifter osv på toppen av det hele).

 

Betalings garantiene som du nevner er et godt alternativ, dog med paypal så tar det minst 2 måneder før du får pengene dine tilbake på konto, vet ikke hvor lang tid dette tar med finn.no sin tjeneste, men når det gjelder paypal så ville jeg heller risikert 200,- og 2 uker uten utlevert pakke før den blir sendt tilbake til meg over 2mnd uten penger og problemer med paypal og personen jeg handlet med. (Hvis han feks påstår at han har sendt varen så krever paypal dokumentasjon på dette osv, noe som gjør at det kan ta mye lengre tid enn 2 mnd).

 

Minst like usikkert. Blir bare mer kostbart, og spesielt for selger om kjøper ikke henter ut pakken. Du vet jo ikke hva som er sendt i pakken før du åpner den - og da har du betalt. Posten kan ikke gjøre så mye da, de får ikke stoppet pengene, de får ikke refundert pengene.

 

Du har rett til å bekrefte innholdet sammen med en av de som jobber på posten før du betaler noe som helst på posten, det er mange postkommisjonærer som tror at dette ikke er lov og lar deg ikke åpne pakken, men her må du sette ned foten og kreve det du har rett til, be også selger om å skrive på hva som er inni pakken under "innhold" på pakkelappen, slik at hvis det står "laptop" under "innhold" men det ligger en murstein pakket i bobleplast inni pakken så får du posten til å anmelde saken til politiet.

 

Hver gang jeg har kjøpt noe som koster et par høvdinger av en privatperson så har jeg sjekket innholder før jeg betaler noe som helst.

4000,- for en murstein og litt bobleplast?Nei takk.

Lenke til kommentar
Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

 

Hva hvis selgeren har sendt en gråstein istedet for varen? Da har en betalt ekstra oppkravsgebyr i tillegg :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du har rett til å bekrefte innholdet sammen med en av de som jobber på posten før du betaler noe som helst på posten, det er mange postkommisjonærer som tror at dette ikke er lov og lar deg ikke åpne pakken, men her må du sette ned foten og kreve det du har rett til

Hvor har du dette fra? Jeg jobber(/jobbet) i Posten Kundeservice og vi har fått motsatt beskjed så lenge jeg har jobbet der. Pakken er hverken din eller Postens eiendom før den er utlevert og betalt for er vel argumentasjonen som brukes. Om man er enig eller uenig i dette er en annen sak, men at man har en rett til å inspisere innholdet før utlevering er etter min informasjon feil.

Legger til sitat fra postens generelle leveringsvilkår:

12.1 Bestemmelser om ubesørgelig post er gitt i postloven § 11. Posten har ikke adgang

til å åpne postsendinger. I de tilfeller hvor det er nødvendig å finne fram til

adressat eller avsender, kan postsendinger likevel åpnes av Posten.

Endret av trusk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Legger til sitat fra postens generelle leveringsvilkår:
12.1 Bestemmelser om ubesørgelig post er gitt i postloven § 11. Posten har ikke adgang

til å åpne postsendinger. I de tilfeller hvor det er nødvendig å finne fram til

adressat eller avsender, kan postsendinger likevel åpnes av Posten.

Og det er riktig. Postkontoret kan ikke på egen hånd åpne pakken. Denne reglen er ikke til hinder for at Pakken åpnes av postkontoret i samarbeid_med/tillatelse_fra mottager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

 

Pisspreik. Selger mye på finn og jeg godtar verken betalingsgarantien eller oppkrav. Enten henter de tingen, eller så betaler de på forskudd. Er flere idioter blandt kjøpere enn det er blandt selgere slik jeg har erfart, og den betalingsgarantien til finn er drit for selgere. Selger eks mye med brevsending som alternativ da dette koster sååå mye mindre. Hva da hvis pakken skulle bli borte? Da sitter selgeren der med ingen penger på tross av at kjøperen var for gjerrig til å spandere på sporbar sending.

 

postoppkrav er like idiotisk. man legger ut flere hundre kroner og sender fra seg tingen i opptil 3-4 uker uten å være 100% sikker på om kjøperer faktisk henter den.

 

Har ikke tall på hvor mange idioter jeg ignorerer totalt på finn fordi jeg ikke gidder selge til uintelligente skapninger. Jeg skriver alltid en lang remse per annonse med all mulig informasjon, deriblandt "ikke prut", "kun send spørsmål som ikke kan besvares av google" og får allikevel en haug pruting og dumme spørsmål. Det er slik man finner kjøpere som har litt i toppen, og idioter som ikke engang har lest teksten legges til en blokkeringsliste på gmail og får ikke svar. Folk som maser er like ille, intelligente spørsmål etc er velkommen men når en person setter inn penger en lørdag kveld og så sender mail hver tredje time frem til mandag for å spørre om pengene er inne, da får man lyst til å sende vedkommende en murstein. Sist men ikke minst, treginger er det verste jeg veit. På finn får man alltid mesteparten av henvendelsene etter en dag eller to fra annonsen legges ut, så da er det så veldig typisk at en eller annen med sirup i ræva sender første mailen, sier han er interessert, så ikke svarer igjen før noen dager senere da han plutselig ikke er interessert lenger.

 

Ja, det er uærlige selgere der ute, men jaggu meg er det mye drit blandt kjøpere og.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

 

Pisspreik. Selger mye på finn og jeg godtar verken betalingsgarantien eller oppkrav. Enten henter de tingen, eller så betaler de på forskudd. Er flere idioter blandt kjøpere enn det er blandt selgere slik jeg har erfart, og den betalingsgarantien til finn er drit for selgere. Selger eks mye med brevsending som alternativ da dette koster sååå mye mindre. Hva da hvis pakken skulle bli borte? Da sitter selgeren der med ingen penger på tross av at kjøperen var for gjerrig til å spandere på sporbar sending.

 

postoppkrav er like idiotisk. man legger ut flere hundre kroner og sender fra seg tingen i opptil 3-4 uker uten å være 100% sikker på om kjøperer faktisk henter den.

 

Har ikke tall på hvor mange idioter jeg ignorerer totalt på finn fordi jeg ikke gidder selge til uintelligente skapninger. Jeg skriver alltid en lang remse per annonse med all mulig informasjon, deriblandt "ikke prut", "kun send spørsmål som ikke kan besvares av google" og får allikevel en haug pruting og dumme spørsmål. Det er slik man finner kjøpere som har litt i toppen, og idioter som ikke engang har lest teksten legges til en blokkeringsliste på gmail og får ikke svar. Folk som maser er like ille, intelligente spørsmål etc er velkommen men når en person setter inn penger en lørdag kveld og så sender mail hver tredje time frem til mandag for å spørre om pengene er inne, da får man lyst til å sende vedkommende en murstein. Sist men ikke minst, treginger er det verste jeg veit. På finn får man alltid mesteparten av henvendelsene etter en dag eller to fra annonsen legges ut, så da er det så veldig typisk at en eller annen med sirup i ræva sender første mailen, sier han er interessert, så ikke svarer igjen før noen dager senere da han plutselig ikke er interessert lenger.

 

Ja, det er uærlige selgere der ute, men jaggu meg er det mye drit blandt kjøpere og.

 

Jaja, man forstår jo hvorfor du selger på finn og ikke har en jobb som selger. :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

 

Pisspreik. Selger mye på finn og jeg godtar verken betalingsgarantien eller oppkrav. Enten henter de tingen, eller så betaler de på forskudd. Er flere idioter blandt kjøpere enn det er blandt selgere slik jeg har erfart, og den betalingsgarantien til finn er drit for selgere. Selger eks mye med brevsending som alternativ da dette koster sååå mye mindre. Hva da hvis pakken skulle bli borte? Da sitter selgeren der med ingen penger på tross av at kjøperen var for gjerrig til å spandere på sporbar sending.

 

postoppkrav er like idiotisk. man legger ut flere hundre kroner og sender fra seg tingen i opptil 3-4 uker uten å være 100% sikker på om kjøperer faktisk henter den.

 

Har ikke tall på hvor mange idioter jeg ignorerer totalt på finn fordi jeg ikke gidder selge til uintelligente skapninger. Jeg skriver alltid en lang remse per annonse med all mulig informasjon, deriblandt "ikke prut", "kun send spørsmål som ikke kan besvares av google" og får allikevel en haug pruting og dumme spørsmål. Det er slik man finner kjøpere som har litt i toppen, og idioter som ikke engang har lest teksten legges til en blokkeringsliste på gmail og får ikke svar. Folk som maser er like ille, intelligente spørsmål etc er velkommen men når en person setter inn penger en lørdag kveld og så sender mail hver tredje time frem til mandag for å spørre om pengene er inne, da får man lyst til å sende vedkommende en murstein. Sist men ikke minst, treginger er det verste jeg veit. På finn får man alltid mesteparten av henvendelsene etter en dag eller to fra annonsen legges ut, så da er det så veldig typisk at en eller annen med sirup i ræva sender første mailen, sier han er interessert, så ikke svarer igjen før noen dager senere da han plutselig ikke er interessert lenger.

 

Ja, det er uærlige selgere der ute, men jaggu meg er det mye drit blandt kjøpere og.

 

Amen!

Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...