Gå til innhold

Test: Canon EOS 5D Mark II


Anbefalte innlegg

Perkele! Nå har jeg virkelig lyst på et nytt kamera. Bare synd russetida er incoming, da må nesten en gammel Carawelle og öl prioriteres foran enda mer kamerautstyr. :\

Det heter vel Caravelle? Perfekt russebil forøvrig. Vi hadde en transporter dengang jeg var russ.

 

 

Du får lide deg igjennom russetiden med det kameraet du har; de bildene vil være verdifulle selv om de blir tatt med et "gammelt" kamera.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Perkele! Nå har jeg virkelig lyst på et nytt kamera. Bare synd russetida er incoming, da må nesten en gammel Carawelle og öl prioriteres foran enda mer kamerautstyr. :\

Det heter vel Caravelle? Perfekt russebil forøvrig. Vi hadde en transporter dengang jeg var russ.

 

 

Du får lide deg igjennom russetiden med det kameraet du har; de bildene vil være verdifulle selv om de blir tatt med et "gammelt" kamera.

 

Tom

 

Caravelle var det ja, det var i Volkswagen vi hadde en W. ;)

 

Jeg tviler på at det blir mye russebilder med 400D, tror jeg kjøper et kompaktkamera av tvilsom kvalitet til bilder som taes i beruset tilstand. Det blir nok lite komposisjon og fornuftig bruk av manuelle instillinger uansett. :)

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

Bra test, men skulle ønske at dere benyttet Canons egen DPP istedenfor PS når dere skal vurdere støy på RAW-filene. Mine egne små tester viser at den er en god del bedre enn ACR er pr nå.............

-Og det er det vel klokere hoder enn meg som har sagt før også:D

Endret av Sideburn
Lenke til kommentar
Bra test, men skulle ønske at dere benyttet Canons egen DPP istedenfor PS når dere skal vurdere støy på RAW-filene. Mine egne små tester viser at den er en god del bedre enn ACR er pr nå.............

Det er vel forsåvidt greit at du bruker ACR, men de bør også vise hva de får til i DPP ved siden av.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at det blir mye russebilder med 400D, tror jeg kjøper et kompaktkamera av tvilsom kvalitet til bilder som taes i beruset tilstand. Det blir nok lite komposisjon og fornuftig bruk av manuelle instillinger uansett. :)

400D i P modus og en grei rimelig normal zoom er like lurt. Bildene blir klart bedre en en jalla kompakt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Bra test, men skulle ønske at dere benyttet Canons egen DPP istedenfor PS når dere skal vurdere støy på RAW-filene. Mine egne små tester viser at den er en god del bedre enn ACR er pr nå.............

 

DPP er sterkt undervurdert og den eneste jeg bruker til konvertering. Fin til enkel redigering og, dvs på de aller fleste av mine bilder

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Bra test, men skulle ønske at dere benyttet Canons egen DPP istedenfor PS når dere skal vurdere støy på RAW-filene. Mine egne små tester viser at den er en god del bedre enn ACR er pr nå.............

 

DPP er sterkt undervurdert og den eneste jeg bruker til konvertering. Fin til enkel redigering og, dvs de aller fleste av mine bilder

 

Ja, jeg har selv nettopp begynt å bruke DPP sånn smått etter flere år med kun PS og/eller LR. Jeg er kjempefan av LR, men ser at DPP er bra til mye. -Må brukes og testes mer!

Lenke til kommentar

Du store alpakka. Det der var et særdeles fristende stykke kamerahus. Jeg fotograferer sikkert ikke noe til å kunne forsvare et slikt kamera, men du hvor jeg sikler etter det.

 

Jeg var også voldsomt imponert over videoen som ble linket til i omtalen. Makan! Det så fantastisk bra. Ja, for mitt utrenende øye så det ut som det uten noen større problemer kunne blitt laget profesjonelle filmer med dette kameraet...

Lenke til kommentar
Så dere noe av de (u)kjente "black dots" feilen eller banding på bildene?

 

Det er den eneste tingen, som får meg til og ikke og løpe og kjøpe.

Så jeg tror jeg venter litt til de værste feilene er fikset.

 

Jeg har prøvd å provosere frem black-dot feilen på mitt kamera, men har ikke "lykkes" så langt. Banding-problemet på sRAW har jeg ikke sjekket ennå.

Lenke til kommentar
Så dere noe av de (u)kjente "black dots" feilen eller banding på bildene?

 

Det er den eneste tingen, som får meg til og ikke og løpe og kjøpe.

Så jeg tror jeg venter litt til de værste feilene er fikset.

 

Jeg har ikke sett noe til noen av delene, men så har jeg ikke brukt hubble-teleskopet til å forstørre bildene heller :cool:

Lenke til kommentar

det kommer uansett bli mitt neste kamera-hus black dot feil eller ikke.

 

Black dot feilen på video så jo fryktelig ut

 

Kan ikke si hvor reel den der video snutten er, men om jeg hadde helt klart blitt misfornøyd om jeg hadde fått det kameraet.

 

Det kryr av "black dots" og "banding" tråder på dpreview, jeg får bare håpe at det er en farsott av masse suggesjon.

Lenke til kommentar

Både Bryan Carnathan og Bob Atkins har kommentert problemet( Bob Atkins sin artikkel er mer teknisk, som vanlig). Ingen grunn til å frykte med mindre man skal se på høy ISO filer i 100% forstørrelse, men et problem likevel, som Canon jobber med å løse.

 

Kameraet frister veldig, men tror jeg kjøper det i forbindelse med en USA tur( kjøper kameraet i Norge, men kjøper objektiver i USA).

 

Er fortsatt storfornøyd med min 30D, så ingen grunn til å stresse

Lenke til kommentar
Ut ifra beskrivelsene som jeg har lest, så er jeg ikke sikker på om det kan løses vha firmware. Det er faktisk mulig at sensor-designet som må modifiseres.

 

Kenny Boy uttaler seg også som vanlig.

Tom

 

Akkurat derfor jeg ikke helt tørr og kjøpe av den første vendingen med kameraer.

 

Selv om det ikke synes så godt, er det ikke noe gøy og vite at du har et kamera som ikke er 100% bra når det er så dyrt.

 

kan ihvertfall se "black dots" tydelig på http://galleriet.akam.no/?view=image&g...;imageId=559652 om du ser på det store bilder og ser på den jule stjernen i vinduet.

 

Akam har nok fått et av de defekte kameraene der.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...