Gå til innhold

Jobb i spillbutikk


Chiraen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 17 år og går på videregående. Jeg har litt lyst på en deltidsjobb, helst i en litt usentral/rolig spillbutikk som spiderman/game/EBgames.

Så det jeg lurte på om det er vanlig å gå rett på en slik jobb uten å ha noe særlig til ''butikkerfaring''. Jeg har jo aldri jobbet på Rema eller noe slikt bortsett fra jobbuker på skolen, noe som jeg har ''hørt'' er vanlig å starte med, men jeg grøsser ved tanken :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før ;)

 

EDIT: Så med andre ord så er det nok opp til hver arbeidsplass å vurdere, men deltidsjobber ordner seg uten utdanning eller erfaring i liknende bransje.

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Hei, jeg er en gutt på 17 år og går på videregående. Jeg har litt lyst på en deltidsjobb, helst i en litt usentral/rolig spillbutikk som spiderman/game/EBgames.

Så det jeg lurte på om det er vanlig å gå rett på en slik jobb uten å ha noe særlig til ''butikkerfaring''. Jeg har jo aldri jobbet på Rema eller noe slikt bortsett fra jobbuker på skolen, noe som jeg har ''hørt'' er vanlig å starte med, men jeg grøsser ved tanken :S

Problemet med spillebutikker er at de stenger tidlig, sånn rundt 5/6 på hverdager og det vil derfor være litt vanskelig å gå på skole samtidig som man skal jobbe og ikke måtte jobbe hver lørdag.

 

Jeg jobber selv på Rema 1000 og synes ikke det er så kjedelig, kan ha litt med at det er veldig mye unge folk der jeg jobber (de fleste er 18-20 også et par som er litt eldre, sjefen er 24) og bra miljø.

 

Er 16 år hvis du lurte ;) .

 

Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før ;)

Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert?

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før ;)

Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert?

Da var jeg 15 ble 16 det året tror jeg. Starta i bransjen tidlig :!:

Lenke til kommentar
Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før ;)

Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert?

Da var jeg 15 ble 16 det året tror jeg. Starta i bransjen tidlig :!:

Var tidlig ja :) . Vurderer selv søke sommerjobb på en elektrobutikk til sommeren :) .

Lenke til kommentar
Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før ;)

Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert?

Da var jeg 15 ble 16 det året tror jeg. Starta i bransjen tidlig :!:

Var tidlig ja :) . Vurderer selv søke sommerjobb på en elektrobutikk til sommeren :) .

Ja gjør det :) Det er grei erfaring å ha med seg. Greit med litt referanser til senere også, selv om det ikke er all verden ;)

Lenke til kommentar
Når jeg startet å jobbe i Expert hadde jeg ingen annen erfaring enn avisbud/reklamebud ol. Møtte opp til en intervju og resten ordna seg. Jobber nå i Lefdal. Den fikk jeg fordi jeg hadde bred erfaring i Expert fra før ;)

Hvor gammel var du da du fikk jobben i Expert?

Da var jeg 15 ble 16 det året tror jeg. Starta i bransjen tidlig :!:

Var tidlig ja :) . Vurderer selv søke sommerjobb på en elektrobutikk til sommeren :) .

Ja gjør det :) Det er grei erfaring å ha med seg. Greit med litt referanser til senere også, selv om det ikke er all verden ;)

Selfølgelig har det noe å si videre i arbeidslivet om man har erfaring fra før. Særlig hvis man ikke gjør det så veldig bra på skolen.

Lenke til kommentar

Spillbutikken jeg jobbet i hadde, og har fremdeles, åpent til 21 på hverdager. Spillbutikker inne på sentere har åpent til 20 eller 21, avhengig av senterets åpningstid.

 

Så bare tøys at spillbutikker stenger kl 17-18.

 

Vi ansatte en del folk som var helt uten jobberfaring, så det er ikke umulig å få jobb om man ikke har erfaring nei. Det viktigste er hvordan man fremstår på intervju, og om man er en tilpasningsdyktig person som lærer seg ting, og ikke bare står bak kassa og venter på kunder. De er det mange av!

 

Men ikke undervurder en Rema-jobb altså... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...