Gå til innhold

Har du peiling på aktuelle Mini-PCer...?!


raet

Anbefalte innlegg

skal kjøpe

er det noen der ute som kan si noe om forskjell (best/dårligst) av:

 

LG X110 - http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109668

og

Lenovo IdeaPad S10e - http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=115763

 

 

Trenger så sårt at noen som har litt peiling uttaler seg ...

Om ikke nødvendig best/dårligst, så iallefall noe kvalifisert ifht hvordan de er...

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal kjøpe

er det noen der ute som kan si noe om forskjell (best/dårligst) av:

 

LG X110 - http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109668

og

Lenovo IdeaPad S10e - http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=115763

 

 

Trenger så sårt at noen som har litt peiling uttaler seg ...

Om ikke nødvendig best/dårligst, så iallefall noe kvalifisert ifht hvordan de er...

 

takk

 

For min del stryker begge disse pcene på det jeg annser som det viktigste kravet når det gjelder nettpc, og det er batterikapasitet! Hva skal man med ultraportabel pc som ikke klarer seg lenger enn flytoget til gardemoen før det den streiker? Ekstra batteri kan sikkert bestilles til de fleste pcene, men da snakker man fort 500-1000 kr ekstra...

Lenke til kommentar

Enig i at batterikapasitet ikke er god nok på Lenovo sin. En annen ting som kan være irriterende er en ganske høy klikkende lyd fra "musetastene". Av den grunn vurderer jeg nå Asus sin S101. Den er betraktelig tynnere enn andre mini-bærbare fra Asus og har en batterikapasitet på nær 5 timer. Det eneste den mangler er etter mitt syn innebygd støtte for 3G. Hvorfor de ikke integrerer dette er meg en gåte. Det har Lenovo på sin billige mini-bærbar.

 

Er det noen alternativer til Asus S101 som både har god byggekvalitet, god batterikapasitet og innebygd 3G.

Endret av durabit
Lenke til kommentar
Enig i at batterikapasitet ikke er god nok på Lenovo sin. En annen ting som kan være irriterende er en ganske høy klikkende lyd fra "musetastene". Av den grunn vurderer jeg nå Asus sin S101. Den er betraktelig tynnere enn andre mini-bærbare fra Asus og har en batterikapasitet på nær 5 timer. Det eneste den mangler er etter mitt syn innebygd støtte for 3G. Hvorfor de ikke integrerer dette er meg en gåte. Det har Lenovo på sin billige mini-bærbar.

 

Er det noen alternativer til Asus S101 som både har god byggekvalitet, god batterikapasitet og innebygd 3G.

 

Hvis innebygget 3g er en forutsetning så kan jo lg x110 strykes fra lista pga det også, den som selges i Norge atm har ikke dette... Jeg ville også sett på Asus EEE 1000h, stort sett samme pc som s101 men tykkere og ikke fullt så stilig kanskje...

Lenke til kommentar
Enig i at batterikapasitet ikke er god nok på Lenovo sin. En annen ting som kan være irriterende er en ganske høy klikkende lyd fra "musetastene". Av den grunn vurderer jeg nå Asus sin S101. Den er betraktelig tynnere enn andre mini-bærbare fra Asus og har en batterikapasitet på nær 5 timer. Det eneste den mangler er etter mitt syn innebygd støtte for 3G. Hvorfor de ikke integrerer dette er meg en gåte. Det har Lenovo på sin billige mini-bærbar.

 

Er det noen alternativer til Asus S101 som både har god byggekvalitet, god batterikapasitet og innebygd 3G.

 

Hvis innebygget 3g er en forutsetning så kan jo lg x110 strykes fra lista pga det også, den som selges i Norge atm har ikke dette... Jeg ville også sett på Asus EEE 1000h, stort sett samme pc som s101 men tykkere og ikke fullt så stilig kanskje...

Asus Eee 1000H er ganske mye fetere enn S101 som vist i denne reviewen.

Endret av durabit
Lenke til kommentar
Enig i at batterikapasitet ikke er god nok på Lenovo sin. En annen ting som kan være irriterende er en ganske høy klikkende lyd fra "musetastene". Av den grunn vurderer jeg nå Asus sin S101. Den er betraktelig tynnere enn andre mini-bærbare fra Asus og har en batterikapasitet på nær 5 timer. Det eneste den mangler er etter mitt syn innebygd støtte for 3G. Hvorfor de ikke integrerer dette er meg en gåte. Det har Lenovo på sin billige mini-bærbar.

 

Er det noen alternativer til Asus S101 som både har god byggekvalitet, god batterikapasitet og innebygd 3G.

 

Hvis innebygget 3g er en forutsetning så kan jo lg x110 strykes fra lista pga det også, den som selges i Norge atm har ikke dette... Jeg ville også sett på Asus EEE 1000h, stort sett samme pc som s101 men tykkere og ikke fullt så stilig kanskje...

Asus Eee 1000H er ganske mye fetere enn S101 som vist i denne reviewen.

 

Sikker på at du har lest den?? :|

 

Se spesielt igjen på den siste setningen.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Angående batterikapasitet synes jeg folk må undersøke litt bedre. Det er forskjell mellom S10 og S10e. Den siste får en 6-cellsbatteri, med en levetid på opp mot 5 timer med typisk bruk. Langt ifra en flytogreise.

 

Mulig jeg var litt kjapp som stolte på Netshop.no når det gjalt specs på S10e, men det står da virkelig:

 

BATTERI LITHIUM-ION 3-CELL

MAX. BATTERIKAPASITET 3.0h

 

i produktbeskrivelsen dems... Beklager at jeg ikke har krysssjekket kilden isåfall.

Lenke til kommentar
Angående batterikapasitet synes jeg folk må undersøke litt bedre. Det er forskjell mellom S10 og S10e. Den siste får en 6-cellsbatteri, med en levetid på opp mot 5 timer med typisk bruk. Langt ifra en flytogreise.

 

Mulig jeg var litt kjapp som stolte på Netshop.no når det gjalt specs på S10e, men det står da virkelig:

 

BATTERI LITHIUM-ION 3-CELL

MAX. BATTERIKAPASITET 3.0h

 

i produktbeskrivelsen dems... Beklager at jeg ikke har krysssjekket kilden isåfall.

 

Det er mange leverandører som har blandet S10 med S10e. Trust noone. ;)

 

Personlig hadde jeg bestile en S10, selv med kun 3-cellsbatteri. Men ifølge Lenovo og flere butikker jeg har vært i kontakt med hadde jeg fått en S10e likevel. De har nok fikset noe siden samtalen.

 

Lenovo skal ikke lenger produsere S10e med 3-cellsbatteri. Er man uheldig får man den fra en som var tidlig ute med S10e og ikke tømt lageret? Sikkert lurt med en telefon før man evt bestiller om man er i tvil.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

AA One er et dårligere alternativ en både X110 og S10e, både med tanke på byggekvalitet (da spessielt mot lenovoen), tastatur og skjermstørrelse.

 

Omg batteritid er viktig, og du er villig til å dra rundt på 500g ekstra velger du Asus 1000H

 

Kjapp -/+ mellom de to modellene i førsteposten

 

X110

+det beste tastaturet på en nettpc til dags dao.

-har IKKE blåtann

 

10e

+Best på byggekavlitet

-Ikke den "ekte" Ideapad (Se egen tråd)

Endret av ravii
Lenke til kommentar

jeg holder noen foredrag og kjører i den sammenheng powerpointpresentasjoner med en del videoklipp.

 

er en slik mini-pc (f.eks. Lenovo Ideapad S10e) grei å kjøre dette på?

 

vil det være noen forskjell mellom de ulike mini-pc'ene ifht dette formålet?

 

Og vil lyd-utgangen på mini-pc'en være grei nok til en tilleggshøytaler/sony boomlaster?

Endret av raet
Lenke til kommentar
jeg holder noen foredrag og kjører i den sammenheng powerpointpresentasjoner med en del videoklipp.

 

er en slik mini-pc (f.eks. Lenovo Ideapad S10e) grei å kjøre dette på?

 

vil det være noen forskjell mellom de ulike mini-pc'ene ifht dette formålet?

 

Og vil lyd-utgangen på mini-pc'en være grei nok til en tilleggshøytaler/sony boomlaster?

 

 

1 Ja

2 Ja

3 øøøøøø, ikke snakk om at du får like god lyd fra en nettpc som den du får fra en maskin med dedikert lydkort. Om du er kresen på lyd kjøper du et eksternt lydkort.

 

 

EDIT skrivefeil

Endret av ravii
Lenke til kommentar

Det kommer mange spennende nyheter framover, f.eks. HP Mini 1000 og Asus Eee PC 1002HA. De kommer vel til Norge på nyåret. HP Mini 1000 ser ut til å tilfredsstille mange av mine viktigste krav: liten størrelse/vekt, 3G-støtte og ok tastatur. Synd at den ikke kommer med SSD. Asus sin nye netbook er betraktelig mindre enn forgjengeren men ser ut til å ha litt lav batterikapasitet - under 4 timer. Jeg skal vurdere disse før jeg kjøper meg en netbook. Men jeg vil også vurdere Samsung NC10. Den ligner på HP Mini 1000 mhp. egenskaper men har meget god batteritid, 6+ timer.

Endret av durabit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...