Gå til innhold

Trenger hjelp med Apple Iphone!


petter268

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en apple Iphone via Ebay, unlocked. Dette må vel være meget smart, for da kjøper du den, med turbo SIM card og putter inn ditt eget telenor SIM kort, og så kjører du med det gamle abonomanget eller kontantkortet ditt.

 

Jeg vet jeg ikke kan oppgradere Iphonen hvis jeg hadde kjøpt unlocked, men er det noe å anbefale?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøper du ikke bare telefonen i butikken i stedet? Trenger vel ikke gjøre det mer vanskelig enn det må være, eller?

Du kjøper 8 eller 16gb i butikken for maks 2299,- med iTalk small, bryter bindingen fem minutter etterpå og betaler 3100,- i bruddgebyr.

Da har du en ferdig opplåst iPhone med full garanti og alt!

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper du ikke bare telefonen i butikken i stedet? Trenger vel ikke gjøre det mer vanskelig enn det må være, eller?

Du kjøper 8 eller 16gb i butikken for maks 2299,- med iTalk small, bryter bindingen fem minutter etterpå og betaler 3100,- i bruddgebyr.

Da har du en ferdig opplåst iPhone med full garanti og alt!

 

Joda, men er du sikker på at buddet kommer på 3100,- kr? Hvis jeg kjøper på Ebay, kan jeg muligens få den for 3000,- kr. Da kan jeg spare en god del penger. ;)

Lenke til kommentar

Ok, så hvis jeg forstår det riktig så kan jeg gjøre sånn som dette:

 

Kjøpe Apple Iphone Med italk Large og si opp abontentet kort tid etter. Da kommer brudde gebyret på 3600,-

 

Iphone 1 kr + Bruddekebyr 3600,- kr = 3601,- kr totalt. Så da kommer iphonen på dette. Kan jeg da putte i mitt gamle SIM kort som er fra Telenor. Det er et abonomang fra telenor, jeg gjerne vil fortsette å ha. Går det ann?

Lenke til kommentar
Husk at du må betale for en måneds abonnementsavgift.

 

Men ja, kjøp i Norge. Da får du reklamasjonsrett, ingen problemer ved oppdatering av telefonen, får telefonen raskere, slipper usikkerheten på om du må betale moms ved innførsel ;)

 

 

Så, da blir det 1+ 3600 + 1100 = 4601 ,- kr. Da er dette totalt, og jeg kan bruke det gamle abonomanget?

Lenke til kommentar
Nei, det er et utrolig dårlig kjøp. Kommer på over 4900 totalt, og det beløpet skal du egentlig betale moms på i tillegg. Kjøp i Norge.

 

 

Ikke hvis han sender den som GIFT. Men, kan jeg gjøre det som jeg skrev litt lenger opp.

 

Kjøpe en Iphone for 1 kr + 1100 + 3600 kr her i norge? Kan jeg bruke mitt gamle sim kort da med telenor?

Lenke til kommentar

Man bør også vurdere om det kan lønne seg å beholde Netcom-abonnementet. I tilfellet med iTalk Small, så utgjør subsidien ca. 250 kroner måneden. 400/mnd - 250 = 150,- Og for 150,- får du 100 minutter, 100 SMS og 100 MB. Akkurat 100 minutter og 100 SMS er ikke så veldig gunstig, men om du har behov for litt databruk vil det kanskje lønne seg fremfor å bruke et av de billigste abonnementene dersom forbruket ditt passer bra til abonnementet.

Lenke til kommentar
hadde dette i en mattetime en del år tilbake, det jeg forstå er disse 1 kroners telefonen utstyrt med et års binding med gærne et dyrt abonnement, så egentlig lønner det seg å finne en telefon som bare har hva du trenger å kjøpe den uten abonnoment

Dette varierer etter hvilket abonnement bindingen skal tegnes til.

Jeg kan Telenor sine abo, så jeg tar utgangspunkt i disse:

 

Hvis du tegner binding til Frihet, så betaler du totalt nesten 2400 i mnd avgift over 12 mnd, mens telefonprisen som regel blir redusert med mindre enn dette, sannsynligvis rundt 1800-2000 kr ift full pris. Abonnementsprisen utenom vil være den samme både med og uten binding (med unntak av minimumsfakturering på 49 uten binding).

 

Hvis du derimot kjøper med binding til djuice nonstop, betaler du 299 i mnd som gir deg gratis sms, mms og msn. Hvis du da kjøper mobil med binding til 1 kr, vil totalprisen bli nesten 3600. Du kan imidlertid ikke regne slik med abonnementer som har inkludert bruk, fordi du ikke vet hvor mye sms, mms og msn du vil komme til å bruke på et år. Ved veldig høy bruk kan en slik ordning bli langt rimeligere enn å kjøpe telefon til full pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...