Gå til innhold

Bestilling av tekniske ting


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så handler dette om bestilling over internett av tekniske ting, og da spesiellt via dette forumet. Jeg har en egen liten historie som jeg kan begynne med, for å sette stemningen.

 

Det var en kald vinternatt, og jeg sitter på min gamle, dårlige bærbare data. Antivirus er en ukjent ting på denne dataen, og prossesoren synger på siste verset. Minnet er fylt opp av alt mulig skit, bl.ant et tjekkisk driver til skriveren i huset, og det gjør sitt til at data`en må vekk. Jeg leter litt på internett, og plutselig lyser øynene mine opp. Jeg finner "spilleren". Spilleren over alle spillere, og jeg vet en ting. Jeg må ha den! Jeg ser litt nærmere på den, og finner ut at delene er fra mange forskjellige internett-sider, men jeg vil bare ha fra en side. Jeg prøver å kopiere den inn i handlevognen min, men det kommer fortsatt bare fra forskjellige steder. Dermed kommer spørsmålet mitt: Hva er enklest å gjøre i denne situasjonen, om man skal ha det fra en side?

 

Håper at noen kan svare kvikt, så kanskje data`en kommer i hus før juleferien er over!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvor fant du denne spilleren?

2. Hva inneholder den

3. Hvorfor bare fra en butikk?

4. Hva med å bytte ut den tjekkiske driveren med en portugisisk eller kanskje en polsk?

5. Hvor i Norge er det kaldt nå, + her

6. Vurdert å bli poet?

 

1. På denne siden

2. Vann...

3. P.g.a porto, og at jeg får alt på en gang.

4. Tsjekkisk er mye bedre en polsk og/eller portugisisk. Ukeeg begge de 2 du sa.

5. Der jeg bor, for en halv måned siden.

6. Jepsi pepsi. Skildring er phet da:D

Endret av koolbos
Lenke til kommentar

Ber du om hjelp?

Inegn av oss har krystallkule som virker. Dermed er det vanskelig å vite hva du jakter på, og om det er mulighet for å gi deg noen reelle råd.

 

Du har funnet spilleren over alle spillere. Entall. Og dermed en enkelt enhet. Drrmed solgt som en enhet. Hva er problemet ditt?[/i]

Lenke til kommentar
1. Hvor fant du denne spilleren?

2. Hva inneholder den

3. Hvorfor bare fra en butikk?

4. Hva med å bytte ut den tjekkiske driveren med en portugisisk eller kanskje en polsk?

5. Hvor i Norge er det kaldt nå, + her

6. Vurdert å bli poet?

 

1. På denne siden

2. Vann...

3. P.g.a porto, og at jeg får alt på en gang.

4. Tsjekkisk er mye bedre en polsk og/eller portugisisk. Ukeeg begge de 2 du sa.

5. Der jeg bor, for en halv måned siden.

6. Jepsi pepsi. Skildring er phet da:D

Svært useriøst svar! Du ønsker tydligvis ikke hjelp - men vil bare drive gjøn med oss.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Jeg sa at jeg hadde funnet en data, og at topic'en handlet spesiellt fra denne siden. Tror det var ganske åpenlyst at jeg da fant den her. Akuratt hva som er inni data'en har vekk heller ingenting å si, ettersom jeg har funnet alt, og det bare er bestillingen igjen. Trodde faktisk dette var et meget seriøst forum, hvor dataglade personer kunne svare meg. Da jeg da blir møtt med sporsmal(sorry for ordet, sitter på touch) om jeg skal bli poet, blir jeg oppgitt.

 

Men jeg prøver igjen: Noen som kan hjelpe meg til enkleste vei til bestilling fra samme sted?

Lenke til kommentar

Til poststarteren:

 

Om du faktisk ikke driver gjøn med oss (din post er litt... uvanlig for å si det mildt), så virker det ikke som om du kan mye om data akkurat, men du har tydeligvis vært inne på "prisguiden" og funnet noe du vil ha der. I prisguiden får du da opp alle de mulige stedene du kan bestille fra.

 

Gi oss linken til det produktet du fannt, så kan vi hjelpe deg videre. Det er i grunn bare å trykke kjøp så du blir sendt til riktig butikk, legge den til i handlevognen, og så betale med eksempelvis kredittkort eller hva du nå måtte velge.

 

En ting er ihvertfall klart: Skal du ha hjelp så må du prøve å fortelle oss relevante ting som vi spør om. I ditt første innlegg her så fortalte du vel oss i hovedsak om alt annet enn det du skulle spørre om til sist - og det var det som gjorde at hele tråden din ble oppfattet som en mulig spøk.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Okei. Det første først. Det du skrives må jo nærmest dekodes. Prøv å skriv i klartekst neste gang. Selv om du kanskje liker å lage gåter, så er du ingen Dostojevskij.

 

Uansett: Kan vi tolke det dithen at du har satt sammen ulike komponenter eller brukt modellen SPILLEREN fra HW.NOs anbefalinger ? Og dermed har du fått en liste komponenter, og det er slik at du må bestille hos flere forskjellige for å få med alt på lista?

 

Tre kurante alternativer:

 

1: Kjøpe hovedsakelig hos den leverandøren som er billigst og har flest komponenter på lager og kjøpe det som mangler hos annen leverandør

2: Kjøpe alt hos den leverandøren som har flest av produktene på lager, og erstatte det denne leverandøren (butikken) mangler med noe som likner, og som er på lager.(annen type ram, eller hva det nå er som mangler).

3: Vente til alle varer er på lager hos ønsket nettbutikk.

 

Har jeg forstått deg rett?

 

lykke o'hell

Endret av nesheim
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...