Gå til innhold

hvilket programeringsspråk egner seg best til å styre en usb missile launcher?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modell skal jeg prøve å finne

 

Jeg åpnet missile_launcher.exe i Resource hacker, og bemerket meg under string table 4083, 0:

 

STRINGTABLE

LANGUAGE LANG_NEUTRAL, SUBLANG_NEUTRAL

{

65312, "Tab"

65313, "Esc"

65314, "Enter"

65315, "Space"

65316, "PgUp"

65317, "PgDn"

65318, "End"

65319, "Home"

65320, "Left"

65321, "Up"

65322, "Right"

65323, "Down"

65324, "Ins"

65325, "Del"

65326, "Shift+"

65327, "Ctrl+"

}

 

Jeg bare gikk ut i fra 65322, "Right" i første omgang. Regner med at koden tilsvarer id til tastetrykket "pil til høyre".

Åpnet samme exe fil i cheatengine, og søkte etter 65322. Da fikk jeg opp ett treff: Address: 01EF1914 Value: 65322. Høyreklikket resultatet, og trykket "Browse this memory region". Fikk da opp masse adresser til alt mulig rart og opcode. Har ikke peiling på hva dette en gang betyr :S

 

edit: Dette er saken: http://www.gadgets.no/usb-missile-launcher.html

Står ikke modellnummer her da men :( Står ikke noe på cden eller selve dingsen. Esken har jeg ikke lenger.

Endret av jorgen_re
Lenke til kommentar

readme:

rev: 0.1 12/8/06

 

Striker II USB Laser Guided Missile Launcher

http://www.ninjagizmos.com

 

Write your own Striker II Application!

 

Dev environment:

Visual Studio .Net 2003

Framework 1.1

 

Files:

 

APISample - A sample project using the API

 

Striker2API.dll - API code. Add reference in Visual Studio.

 

 

Regner med at det går bra om jeg bruker Visual Studio 2008 Professional Edition? Det får jeg lastet ned gratis via dreamspark :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kom plutselig på dette prosjektet igjen. Etter en del leting fant jeg endelig noe som kunne brukes. Jeg fant en .exe fil som ved kommandoer kan styre motorene fra cmd. Da var det bare å lage en .bat fil med alle kommandoene å kjøre filen. Det var en fryd å for første gang se motorene gjøre de bevegelsene som jeg ville. Nå trenger jeg bare å koble på legomotorene og sette på passende utveksling. Det som jeg lurer på nå er om det går ann å få hele greia trådløs. Finnes det noe slags usb sender og mottager som jeg kan koble på? Forslag taes imot med takk ;) Bilder kommer når jeg får monter hele greie sammen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...