Gå til innhold

eksotisk ferie - hvor?


memo

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

jeg skal ta en ferie i slutten av februar - begynnelsen av mars, og er litt "stuck" hvor jeg skal dra.

 

Drømmeplassene er Mauritius, Maldivene, Thailand, og lignende områder, men fellestrekket her er at de er langt unna, som ikke gjør dem spesielt billige da reise blir ca. 10.000 tur-retur, og hotell ligger på 1500-2000kr natten, minimum.

 

Jeg lurer på, finnes det alternativer som jeg kan trives med?

 

Stikkord er kritthvite strender, ikke for mye turisme, eksotiske omgivelser, hyggelige mennesker..

Kultur er flott og vel, men jeg drar for å slappe av, ikke for å studere kunsthistorie.

 

Jeg drar alene og er 25år, og vil helst unngå å bruke mer enn 20.000,- på reise + opphold, enten det er snakk om 1 eller 2 uker.

 

Håper på noen tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drømmeplassene er Mauritius, Maldivene, Thailand, og lignende områder, men fellestrekket her er at de er langt unna, som ikke gjør dem spesielt billige da reise blir ca. 10.000 tur-retur, og hotell ligger på 1500-2000kr natten, minimum.

I perioden får du inkludert hotell 2 uker på Maldivene for 16k, 2 uker i Thailand for 9k eller 10 dager på Mauritsius for 12k. Og det vil sikkert komme bedre tilbud fremover.

Lenke til kommentar
Drømmeplassene er Mauritius, Maldivene, Thailand, og lignende områder, men fellestrekket her er at de er langt unna, som ikke gjør dem spesielt billige da reise blir ca. 10.000 tur-retur, og hotell ligger på 1500-2000kr natten, minimum.

 

Jeg var 2 uker i Mauritius +1 uke på naboøya Rodrigues (altså tilsammen 3 uker) i 2004. Det kosta meg litt over 20000 absolutt alt inkludert!

Det finnes massevis av rimelige overnattingsmuligheter. Søk på "auberge" eller "guesthouse" +"mauritius".

Første uka bodde jeg helt utmerket i en enkel leilighet for ca 100 NOK pr natt. (I landsbyen Trou D'Eau Douce nær "le Touessrok") http://www.auberge-etiennette.com/ Den siste uka disponerte jeg en flott leilighet med havutsikt for ca 250 NOK nede ved Le Morne. http://www.mauritiuspalms.com/

 

Eneste problemet for deg kan være at du kanskje er litt seint ute, både når det gjelder de rimeligste flybillettene og ledig plass på bra og billige overnattingssteder. (Burde være mulig å komme seg til Mauritius for godt under 10000)

 

Du kan bo svært komfortabelt i Thailand for noen hundrelapper. - Og fly dit for en god del tusenlapper mindre enn 10...

Endret av eflatjan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...