Gå til innhold

VALG MELLOM TO GRAFIKK KORT - SVAR KJAPT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror de er ganske samma. Det du har nå tror jeg har store overclocings muligheter også.

Okei, takk :p

Om de nesten er det samme, så er det np :p

men så reviews på det XFX kortet at det skulle være så helvette sinnsykt :p

og MHz var visst større på det kortet ( tror jeg ).

Men jeg kan ikke særlig mye om overklokking så : p

Lenke til kommentar
Du burde heller kjøpt et Radeon 4850.

Mye mer ytelse for pengene enn det du har bestillt.

Har alltid hatt NVIDIA, og kommer til og brukte NVIDIA en god stund til ;-)

Har rett og slett ikke sansen for ATI.

Dumt valg,men ditt valg. ;)

Hva er egentlig grunnen til at du ikke liker ATI?

 

Les nu denne testen før du bestemer deg helt.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hei.

 

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

 

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Ja, ett radeon 4850 ligger UTROLIG mye bedre ann i forhold til 9600gt.

9600 gt kommer til å slite hvis du skal spille mye. det gjøkke 4850 derimot på samme bane.

 

Du kunne jo spurt oss her inne på forumet før du bestilte? tror ikke du hadde tapt noe på det.

 

Og bare for å svare på spørsmålet ditt. De to kortene er helt like, så vidt jeg ser det. Er ingen vits i å kjøpe ferdig klokket.

 

Ah, disse nvidia fanboyene. Skjønner ikke hva det er som drar de. Det var kanskje sånn for lenge lenge siden. Men for oss som følger med litt på nett og på tester og sånn hver dag gjerne så har merket ingenting å si. Det er da mye smartere å kjøpe etter ytelse når det er så merkbart?

Jeg likte også nvidia best engang, fordi jeg bare hadde hatt ett nvidia kort og var fornøyd, men jeg skjønte fort at det var bare teit når en kunne få så mye bedre ytelse ved å handle smart.

 

Se på testen litt lengre opp. Helt latterlig å kjøpe ett 9600 gt i stedet for 4850.

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er ingen aktiv bruker av dette forumet, men denne gangen la jeg merke til en post som jeg følte jeg burde si noe om, er litt off topic.

 

Først og fremst stilte tråd-starter ett spørsmål om hvilket av to kort han burde velge, han spurte ikke om hva som gir mest for pengene, og så vidt jeg kan lese av innelegget er det ikke ønsket med alternativ.

 

Når folk stiller spørsmål som dette her, bør dere svare på spørsmålet, Ingen her har nevnt fanboys eller snakka om det.

 

Hold dere til saken, ikke kom med masse som ikke egentlig er relevant for tråden, Hvis trådstarter har kjøpt ett kort som dekker hans behov, er det ikke viktig hva evnt. konkurenter måtte ha. Mulig det finnes bedre kort, men det var ikke det han spurte om.

 

Neste gang noen spør hva som er best av to kort, så vær presis, Han spør ikke om alternativet til kortet han har valgt, men hva som er best av to ganske like kort.

 

Dere nærmest fordømmer valget hans og kaller ham Fanboy, det synes jeg er litt frekt, bare danne seg en mening av folk på bakgrunn av ett spørsmål. Spør du meg er det dere som er fanboys her, ikke trådstarter.

 

Mvh

AS

Endret av Angelspawn
Lenke til kommentar

Åh, så sint da. Kunne jo være fyren hadde lite peiling på PC og ikke var klar over hvor mye bedre HD4850 er enn 9600GT, og derfor hadde blitt veldig glad for tipset.

 

Og når folk ber om hjelp på et åpent forum, så mener jeg at de også bør kunne tåle kritikk når de argumenterer for valgene de tar med setninger som:

Har alltid hatt NVIDIA, og kommer til og brukte NVIDIA en god stund til ;-)

Har rett og slett ikke sansen for ATI

Faktum er jo at fyren kunne fått langt mer ytelse for pengene sine, og da blir den typen argumentasjon latterlig.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

 

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke 9600GT et dårlig kort heller da. Helt greit kort til spill faktisk. Dere ati fantaster får jo 9600GT til og virke som et Geforce MX kort.

 

Man greier alle spill med 9600GT,bare man ikke er så kresen på svært høye oppløsninger og andre krevende detaljer.

 

 

EDIT: Men nytter jo ikke fortelle diverse forumtroll som bytter skjermkort like ofte som vanlige folk bytter sokker om hva som er brukende og ikke. Merka meg at Hardware.no forumet er det mest kresne når det gjelder hardware. Aller helst burde alle hatt 4870x2.

 

Er ikke alle som bryr seg så mye om 3Dmark og andre benchmarks. Så lenge spillene flyter noenlunde greit så er de fleste happy.

Endret av Shoxx
Lenke til kommentar

Fordommer eller ei, vil påstå at det er idioti å kjøpe et 9600GT fremfor et 4850. Med mindre du har opplevd direkte dårlig behandling fra ATI og står på det som en prinsippsak så anbefaler jeg 4850 over alt annet, dette kortet gir uten tvil mest "bang for the bucks".

Har personlig et helt nøytralt syn på det så denne anbefalingen er ikke fra en ATI groupie.

 

Hvis HK'et ditt har støtte for Crossfire så kan du sette inn et ekstra hvis du føler for en billig (men ekstremt bra!) oppgradering.

 

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365213

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354887

 

200kr er ikke akkurat noe å skrive om.

Endret av lihaug
Lenke til kommentar

Det er jo en håpløs tankegang hvis du kjøper noe så lenge det fungerer noenlunde greit og tar ikke i betraktning at du kan få noe som er vesentlig bedre til samme pris?

 

Hvorfor forsvare et kort som er dårligere og koster like mye som HD 4850? Syntes det er ganske så urettferdig å kalle folk som prøver å hjelpe trådstarter med å få mest mulig for pengene "forumtroll"...

 

For the record:

Hd4850 er nesten 25% raskere enn 9600GT i snitt på fps benchmarks (1680x1050) på Tom's Hardware sin nyeste vga chart.

 

http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...0x1050,798.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
He he, Jeg er så absolutt ikke sint. :D

 

Hvorfor skulle jeg være det.

 

Bare sa hva jeg syntes.

 

Jeg tror du skal lurke noen måneder til før du kommer med neste debut. :)

Det var faktisk trådstarter som kom med kommentarer som avslørte både kunnskaper (tilnærmet lik null) og som provoserte fram tilsvar om å ikke tenke "Faren min har Ford å de e dæn bæste bilen!".

Når du har brukt *ett* merke/*en* produsent av en vare er du automatisk diskvalifisert i en slik debatt. Og når man i tillegg buser ut med CAPS LOCK og ber om raske svar rundt midnatt om innkjøp av to like kort, ja da ber du om det.

Men du sa hva du syntes og det er greit. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Takk for svar, men nå ble jo dette en tråd om ATI kortet.

Jeg laget en tråd for noen dager siden, der hvor jeg spurte om hvilke deler jeg trengte :)

Bestilte akkurat det jeg trengte.

Tenkte på ATI kortet, men så ikke helt behovet i det da jeg spiller cs :-)

Driver ikke med spill som crysis o.l da jeg har en ps3 + xbox jeg foretrekker å spille slike spill på :)

Men igjen, takk for hjelpen.

ATI kort eller ikke, er fornøyd med valget mitt :>

Er heller ikke av den type fanboy, men har alltid hatt nvidia i datamaskinene mine :)

Kanskje jeg prøver et ATI kort neste gang?

Da kan dere ati fans hjelpe meg, np

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...