Gå til innhold

WoW avhengig? Ja

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiller wow minst 3-4 timer hver dag. Men mesteparten av tiden går ikke til å queste/instance osv, den går rett og slett til å henge i Orgrimmar/Shattrath og snakke i guild chatten. og dette sjer faktisk, RETT etter jeg kommer hjem ifra skolen/jobb.

Har et "fint sosialt" liv på skolen der jeg skjuler det at jeg spiller wow så mye som jeg gjør.

Før hadde jeg mange venner og hadde kontakt med nesten hver eneste minst en gang i uka, nå har antall venner redusert til ca. 3stk, og har kontakt med de kanskje 1 gang i uka.

De vennene jeg hadde før kan jeg fortsatt hilse på og sånt, men jeg oppsøker dem ikke for å se en film eller noe slikt. Og til alle dere som kommer med "omg, get a life", "slutt med wow og kom deg ut" osv.. Det er ikke like lett når man først har blitt avhengig.

Jeg er av den mer sjenerte typen og har det litt vanskelig for å ta kontakt med folk, og det med å gå på byen å drikke er noe jeg heller ikke gjør, men det er ikke det som er problemet, vet om andre som heller ikke gjør det. Jeg vil nemlig ikke være avhengig lengre, så etter nyttår så går wow tiden ut og da er tanken at jeg ikke skal kjøpe mer spilletid før jeg får orden på livet mitt igjen.

Så mitt spørsmål til dere der ute i norge:

- Hvordan kan jeg enkelt ta kontakt med de gamle vennene mine uten at det skal bli flaut?

- Hva kan jeg spørre om å finne på? (se en film?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Hvordan kan jeg enkelt ta kontakt med de gamle vennene mine uten at det skal bli flaut?

Samme måte som du gjør med dine nåværende venner.

Bare spørr om personen vil være med deg/du med personen.

Skrevet

Samme måte som du gjør med dine nåværende venner.

Blir jo litt annerledes med å ta kontakt med folk jeg ikke har hatt en "samtale" med på minst ett halvt år.

Skrevet

Bare å dra "lenge siden-kortet" det;) Spørre om dere kan hooke up til helga.. Er du litt rå fikser du sånn at dere kanskje blir litt flere og drar til en kamerat og ser på film f. eks. Bare å ta en liten økt på msn eller facebook det, hvis det er seigt å ta det over telefon:) Blir mye lettere hvis dere er en gjeng. Evt. joine hvis de andre kameratene har avtalt å møtes den helga:)

Skrevet

En kamerat av meg har bodd i Usa i et år snart, han er her nå i Jula.

Kommer ikke til å bli noe problem.

Bare gå fram som du vaneligvis gjør med andre.

Skrevet
Bare å dra "lenge siden-kortet" det;) Spørre om dere kan hooke up til helga.. Er du litt rå fikser du sånn at dere kanskje blir litt flere og drar til en kamerat og ser på film f. eks. Bare å ta en liten økt på msn eller facebook det, hvis det er seigt å ta det over telefon:) Blir mye lettere hvis dere er en gjeng. Evt. joine hvis de andre kameratene har avtalt å møtes den helga:)

Jo takker for svar, skal prøve dette, men om noen andre har noen ideer til å ta kontakt så sier jeg ikke neitakk.

Skrevet

Alt du trenger å gjøre er å finne noe annet i livet ditt som er interessant, grunnen til at du har lyst til å spille WoW er jo fordi du har mange du kjenner der, og du bruker den jo bare til en chat, som mange andre gjør. Hvis livet ditt suger så er det ganske fristende å falle tilbake til venner i spill, og dermed risikere å miste alle andre vennene dine.

Så mitt spørsmål til dere der ute i norge:

Bare ta kontakt som du alltid har gjort, ta en prat på msn, finn ut hva folk styrer med.

Skrevet

jeg hadde det samme. først startet jeg med wow og mistet venner. Ble venner med de som var intrisert i wow og ingen andre. så quitta jeg wow, og resten kom av seg selv nermest. etter og ha hengt ut med de vennene jeg hadde igjen. nå er jeg respektert på skolen min igjen, og kan starte med wow igjen. men jeg sier ikke "nei jeg blir ikke med ut, (jeg skal spille wow)" det kommer av seg selv. finn en sport, ikke la deg hersje med pga. du spiller / spilte wow. så blir alt lettere enn du tror. Ellers er de andre svarene over meget fornuftige ;)

-Bleh

Skrevet

Tja. Om du spiller 3-4 timer om dagen og kaller deg avhengig, da er du enten naiv eller svak.

Jeg spiller omtrent 10 timer daglig, kanskje opp til 15 i helgene. Jeg går fast på jobb og møter opp til punkt og prikke. Selvfølgelig har det gitt meg en litt mindre bunke med venner å ha god kontakt med. Men om de ikke kan akseptere min hobby, min interesse. Da er dem faen med ingen gode venner. Jeg har aldri avbrøtet et eneste raid på 4 år, noe som mine venner aksepterer. Den eneste dagen jeg ikke raider, prøver jeg å oppsøke dem. Jeg har blandt annet en fast ukedag som jeg kaller "Pizza og film kvelden". Da bestiller jeg/vi pizza/er og ser film sammen. Dette skaper også en helt grei sossial del av mitt liv. Jeg trenger ikke besøk hver dag, og det blir langt i fra hver dag, den dagen både jeg og dem får famillie og barn.

Ta telefonen og ring. "Hei ..... ! Nå er det jammen lenge siden sist. Du har vel ikke lyst til å finne på noe med meg en eller annen dag ettersom det passer deg?"

Hva liker de å gjøre? Om de liker fotball kunne du bøyd deg i støvet og spurt om de ville være med på en runde fotball. Eller om de liker film eller paintball, så spør du om det.

Men bestilling av pizza og leie av film slår alltid positivt til, både for store og små ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...