Gå til innhold

Den ultimate tråden om ost


Addan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omnomnom, jeg elsker ost.

Den skal ha både smak og lukt før jeg spiser den.

Derfor spiser jeg bare vellagret og ekstra vellagret Jarlsberg og Sveitser når det kommer til hvitost.

Og når det kommer til brunost, bare Tine Geitost :love:

 

Sånn ellers er nok cheddar favoritten, det være seg til pizza, burgere, gratinering eller bare på brødskiva med roastbeef og kyllingcurrysalat-ting <3

Parmesan er et must i så og si alt jeg spiser av middag, alt fra pasta til pytt i panne og har alltid en solid dose i de melkebaserte suppene, samt sausene mine.

 

Mozzarella er også helt grei, og gorgonzolasaus er jo bare episk til biff og steik og kjøtt generelt.

Lenke til kommentar

Ost er bare helt fantastisk! Og i så mange variasjoner de kommer i!

 

Blir umulig å si hvilken ost som er min "favoritt ost", men jeg må inrømme at jeg er utrolig hektet på mozarella ost.. Den passer liksom helt fantastisk på og til alt! Og ikke for å snakke om verdens herligste konsistens!

 

Ellers er danske gräddost, edamer, ridderost, jarlsberg og norvegia fantastiske å ha på klassisk brødmat. For nytelse sammen med en god rødvin slår ikke mye en god blåmugg eller en lett-kvass brie med noen gode kjeks!

 

Noen som vet om norge er eneste land (sett bort fra norden) som lager brunost i den forstand vi mener brunost er brunost?

 

Uff.. Måtte jeg komme over denne tråden! Nå fikk jeg særdeles lyst på litt god ost..

Lenke til kommentar
Hva er egentlig de små rare greiene i nøkkelost?

 

Nellik og spisskummen mener jeg det er.

 

Karve er det du finner i Ridderost.

 

Tallegio, Morbier er fantastiske oster.

 

Av de norske så er nok Jarslberg helt på topp, smaker godt , enda bedre med vellagret jarslberg, det er bare nydeligt!

Lenke til kommentar
Får man kjøpt Monterey Jack (eller hva den nå heter) i Norge?

Første gang jeg spiste quesedillas, var det med jack, og selv om jeg bruker cheddar nå, så savner jeg monterey jacken.

Jeg synes cheddar smaker veldig likt Monterey Jack, men nå stoler jeg ikke helt på smaksløkene mine alltid. Jeg mener dog å huske å ha sett Jack'en her jeg bor. Nye Grønt Og Godt heter de, men er en privateid butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...