Gå til innhold

Test: LG KC910 Renoir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte le når jeg leste at annmelder fant telefonen for lett, noe som gjør at den virker billig.

"

Telefonen virker forøvrig godt bygget, og vi finner ingen tegn til slark eller dårlig utført arbeid."

 

Det er altså positivt at enn mobiltelefon er tung? Isåfall er Renoir bedre med et blydlodd innabors enn uten?

Jeg for min del er kjempetilhenger av vektbesparende materialer, enten det er karbonfiber eller plastikk. Disse er ofte mye sterkere enn metaller og glass som blir ripete, fettete og bulkete.

 

C905 får kritikk for å være for tung, den er 22g tyngre... Svært fintfølende disse anmelderne hos amobil.

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

"Dessuten: Scrolling i sider trenger man ikke den tynne streken på siden til. Det holder med å dra fingeren over skjermen, og den vil rulle motsatt vei . Fungerer helt topp."

 

Takk for at dette ble nevnt, irriterte meg litt over at den som testet telefonen ikke fant ut av dette. Viser bare at det kan ta litt tid å venne seg til en ny telefon, og at man stadig oppdager nye måter å bruke den på :D Jeg ville også gitt den en sterk femmer, synes det er enkelte grunnleggende funksjoner som mangler, men det utgjør ikke noen stor forskjell.

Lenke til kommentar

Helt enig. Denne fortjener en 5-er. Hvis man skal sammenlikne med c905 som fikk 6! Så har kc910 knallbra video muligheter i motsetning til c905. I tillegg så tar denne like bra bilder som c905. Skjermen er større enn på c905 og oppløsningen er helt ok, den får ikke skjermen til å virke uskarp på noen måte. Heftig trekk for nettleseren er også nevnt. C905 har minst like dårlig nettleser. Men det er jo bare å instalere opera så løses jo det problemet enkelt. Knallbra og innovativt menysystem er det også, minst like bra som c905 sitt. Gransker man disse 2 modellene grundig og ser på fordeler og ulemper, så tror jeg de fleste vil komme frem til at det ikke skal være 2 karakterer som skiller disse. (I tilleg i c905's favør)!

Endret av eightyniner
Lenke til kommentar
Helt enig. Denne fortjener en 5-er. Hvis man skal sammenlikne med c905 som fikk 6! Så har kc910 knallbra video muligheter i motsetning til c905. I tillegg så tar denne like bra bilder som c905. Skjermen er større enn på c905 og oppløsningen er helt ok, den får ikke skjermen til å virke uskarp på noen måte. Heftig trekk for nettleseren er også nevnt. C905 har minst like dårlig nettleser. Men det er jo bare å instalere opera så løses jo det problemet enkelt. Knallbra og innovativt menysystem er det også, minst like bra som c905 sitt. Gransker man disse 2 modellene grundig og ser på fordeler og ulemper, så tror jeg de fleste vil komme frem til at det ikke skal være 2 karakterer som skiller disse. (I tilleg i c905's favør)!

 

Ja, jeg er helt enig i det som nevnes her sist.. Jeg har hatt denne telefonen siden den ble tilgjengelig i midten av november, og er generelt sett veldig fornøyd. Man må jo sammenlikne med de telefonene innen samme segment, og ikke begynne å se opp til smart-telefoner eller sammenlikne med dedikerte kompaktkamera.

 

I mange tilfeller kommer vel "småtingene" med en ny telefon av at man ikke er vant til menysystemet og logikken, men dette ordner seg etterhvert.

 

En annen ting som testen også overhodet ikke nevner er PC-suiten til LG. Denne minner endel om Nokia sin, litt enklere, men det er faktisk fullt mulig å kopiere kontakter, avtaler og slikt via outlokk eller outlook express. Jeg har gjort dette selv, og det fungerer greit. Bilder er litt mer kronglete å overføre, men til gjengjeld kan minnebrikken tas ut av telefonen og kopieres rett til pc, noe som kanskje er det aller enkleste :)

 

Nei, jeg vil også gi telefonen en god femmer, men perfekt er den ikke. (Det forstår jeg ikke at man kan si om SE C905 heller).

 

Og det siste: Hvorfor nevner heller ikke AMOBIL at dette er en av de telefonene med absolutt lavest stråling i mobilnetttet? I følge spesifikasjonene skal det ha en stråling på 0,56, noe som slår de fleste SE og Nokia ned i støvlene. Jeg mener dette også burde være et pluss...

Lenke til kommentar

Har hatt Renoir i en ukes tid nå, og helt klart - telefonen har sine mangler.

I en prisklasse på rundt 3600 (det jeg betalte) så kan man alikevel ikke forvente

seg alt for mye. F.eks å sammenligne Renoir med Innov8 er ganske drøyt,

da Innov8 befinner seg i en helt annen prisklasse.

 

Det jeg har merka meg med Renoir er:

 

- Knirker litt om man skriver meldinger o.l (om man gir litt press på plastdekselet bak)

- Litt slark i optikken som lager en veldig liten, men ubetydelig lyd om den ristes

- Lettere irriterende scrollbars som er for tynne til fingerbruk

- Kamera; Utrolig følsomt i overgang fra lys til mørke, blir enten eller

- Ikke direkte treg i softwaren, men ikke den kjappeste heller

- Kan ta veldig gode bilder om forholdene er til rette

- Veldig mange kamera-innstillinger som kommer godt med

- Kamera; Manuell fokus er et evig slit, da scrollbaren bærer preg av forsinkelse og

ikke reagerer når den skal, som resulterer i at du, som tar bilde irriterer deg over

hvor lang tid det skal ta for å kunne få fokusert på det du skal ta bilde av.

- Lydkvaliteten i samtaler kunne ha vært bedre. Bakgrunnslyder høres kun når

noen snakker, når det ikke sies noe så blir det helt dødt og man tror at samtalen nesten

skulle være brutt.

- Widgets var smart, men de er ganske få - og det burde ha vært tilgjengelig å laste

ned "tilleggspakker".

- Når man skal ta opp saktefilm i 120 bilder/sek så kan man ikke ha annet enn lavest mulig kvalitet og oppløsning, dette trakk ned.

 

Utover dette så er jeg ganske fornøyd. Jeg kan ta ganske så flotte bilder, og det er overraskende lite bildestøy, ihvertfall mindre enn forventet. Til en pris av kr 3626, så synes jeg at hvert eneste øre var vel verdt telefonen min.

 

En ting jeg vil nevne til sist er at video-funksjonen på denne telefonen er utrolig bra, og danker ut samtlige 8mp telefoner på dagens marked. Og grunnen til at jeg kjøpte Renoir var vektleggende og utelukkende pga bilder, men også video.

 

Så jeg synes telefonen skulle ha fortjent en femmer, om den da alikevel kunne ha vært svak.

Endret av techern
Lenke til kommentar

Har hatt denne mobilen i 3 uker nå og er sålangt strålende fornøyd. Det med at den skal bli slaktet så enormt for manglende minnekort synes jeg blir litt drøyt. Mobilen er pr i dag 500 kroner billigere enn c905. Og for 500 kroner får man altså 12 stykk 2gb micro sd som denne mobilen. At de godt kunne økt prisen med 41 kroner og heller slengt med minnebrikke er noe jeg syns de kunne gjort.

Lenke til kommentar

Test av lg kc 910

 

Nå har jeg nettopp gått til anskaffelse av en kc 910. Skal bli spennende å se om "testen" amobil har gjort står til prøve.

Forøvrig har jeg sjekket LG sine hjemmesider og funnet ut at telefonen ikke støtter et SD Micro på 16 gb. 8 gb er deffor det som er aktuelt her. Føler vel også at det å sammenligne kc 910 med I phone og c905 (vesentlig dyrere telefoner) ikke er helt rettferdig. KC 910 har jeg kjøpt for 3600,-

 

Gleder meg.

;)

Lenke til kommentar

nei, eg kjenner meg ikke igjen...blant annet tror eg ikke testeren kjenner helt telefonen, det med scroll er jo bull...og kameraet...tipper med litt triksing på instillingene som er i telefonen kunne de vært bra....og det er ikke om å gjøre å ta de verste motivene, som sol rett i mot, eller motiv med svære kontraster....

skal du ta bilde av noe, et familiemedlem på en benk eller noe stiller du deg ikke med fjeset i solen og tar bilde, men flytter deg eller dette medlemmet...

 

syns amobil har begynt å tape seg som den egentlig seriøse testeren på dette i norge! Dere må se på hvordan virkelig persone bruker sine telefoner, og ikke hvordan dere ville hatt den....

 

Bare tenk på det med kameraet ? Hvorfor ta værste motivet? ingen tar bilder med direkte sollys i mot når de skal ha bilde av noe i forgrunnen....

Lenke til kommentar
Selvsagt skal en telefon leveres med minnekort. Spiller ingen rolle om jeg har 100 aaa batterier hjemme fra før, kjøper jeg et produkt som går på batterier SKAL batteri følge med, så også med minnekort.

 

 

Dette er jo bare tull. Latterlig å sammenligne batterier med minnekort. Et produkt som drives av batterier fungerer ikke uten batterier. Ergo bør det følge med.

En mobil med internminne fungerer normalt, minnekort er ekstautstyr og kan ikke forlanges medfulgt.

Lenke til kommentar

som folkene sier ovenfor....dere i amobil har virkelig ikke satt dere inn i mobilen...virker som dere har kastet et blikk på den og kastet en terning på bakgrunn av at dere er vant med eks nokia, og ikke liker alle lg's sine ideer...

 

DESSUTEN STØTTER DEN JO MULTITASKING FOR CHRIST SAKE! Som dere ikke fikk med her, men på den viewtyen :p... :no:

Lenke til kommentar
Dette er jo bare tull. Latterlig å sammenligne batterier med minnekort. Et produkt som drives av batterier fungerer ikke uten batterier. Ergo bør det følge med.

En mobil med internminne fungerer normalt, minnekort er ekstautstyr og kan ikke forlanges medfulgt.

 

I tillegg til at produsenten ikke kan vite hvor mye du har behov for. Mengden varierer i pris og fabrikanten kan ikke vite hvor mye penger du har tenkt til å legge til ekstra

Lenke til kommentar

Har hatt denne mobilen ei ukes tid nå, og må si meg veldig fornøyd.. Kanskje ikke så bra batteri som jeg hadde håpet, men er helt ok. Det som jeg egentlig plages mest med er T9 ordboka, som jeg ikke helt har skjønt. Da man skal begynne en setning med store bokstaver så må man ALLTID stave første ordet!? Og at den alltid prøver å slå på Wifi når man skal bruke googleMaps, får det ikke til å funke med nettet over telefonen! Kanskje bare en programfeil, enten det eller så er det meg som er dum..

Det med at mobilen er for lett er vel kanskje det dummeste jeg har hørt noen trekke en telefon for! Prøvde f.eks omnia'en til samsung, og etter min smak så var denne alt for tung. Syntes vekta til kc910 er kjempe, merker knapt at man har den i bukselomma..

 

Sterk 5'er fra meg!

Lenke til kommentar
Har hatt denne mobilen ei ukes tid nå, og må si meg veldig fornøyd.. Kanskje ikke så bra batteri som jeg hadde håpet, men er helt ok. Det som jeg egentlig plages mest med er T9 ordboka, som jeg ikke helt har skjønt. Da man skal begynne en setning med store bokstaver så må man ALLTID stave første ordet!? Og at den alltid prøver å slå på Wifi når man skal bruke googleMaps, får det ikke til å funke med nettet over telefonen! Kanskje bare en programfeil, enten det eller så er det meg som er dum..

Det med at mobilen er for lett er vel kanskje det dummeste jeg har hørt noen trekke en telefon for! Prøvde f.eks omnia'en til samsung, og etter min smak så var denne alt for tung. Syntes vekta til kc910 er kjempe, merker knapt at man har den i bukselomma..

 

Sterk 5'er fra meg!

 

Testet googlemaps mens jeg kjørte bil iste. Funket utmerket uten WiFi med meg. :) Men jeg har denne feilen med T9 som du skriver. Men siden jeg ikke bruker T9 så gjør det ikke noe for meg :p

Er helt strålende fornøyd med mobilen jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg likte den ikke serlig, hvis noen har iPhone 3G og vil bytte PM me;D

 

Haha...iPhone var utdatert nesten før den i det hele tatt kom på markedet: Svakt kamera, ingen muligheter til å sende/motta MMS, dårlig batteri, sende mail koster flesk med mindre man har WiFi i nærheten; Apple-entusiaster sier jo det at Mail er det "store, nye neste greien", men tørr jeg minne dere på at mail var faktisk ett av de første kommunikasjonsmidlene innenfor den digitale verden? Nei du! Mailen er ingen revolusjon, ikke i vår generasjon i alle fall.

 

Når det er sagt holder iPhone/iPod fortsatt tritt når det gjelder trykkskjerm. Dette er den beste touchscreen skjermen jeg har sett! Funker så fint og har enormt god respons. I tillegg liker jeg nettleseren Safari som Apple virkelig har fått til. Når man surfer på nettet blir det akkurat som om man skulle gjort det på pc'en, ikke komprimerte sider som det blir på vanlige telefoner.

 

 

Nå har jeg ikke holdt meg til temaet og en moderator må gjerne slette dette emnet, hadde bare lyst til å si at iPhone og KC910 ikke kan sammenlignes/byttes...

 

 

 

 

EDIT: iPhone pris: ca 6000 uten binding/opperatørlåst

LC KC910 pris: ca 3700 uten binding/opperatørlåst hos cdon eller elkjøp

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...