Gå til innhold

Test: LG KC910 Renoir


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp fått meg en KC910 jeg også - veldig fornøyd med min første touchtlf :)

 

Et spørsmål/problem har jeg hatt da, jeg får ikke bilde-widgeten til å fungere. Dvs, jeg får den inn på siden - men jeg får ikke til å legge til bilder inni den..

 

Kan noen være så snill å forbarme seg over meg og gi meg en tilbakemelding om hvordan jeg kan få denne widgeten til å fungere?? (får til de andra altså)

 

En annen liten ting, gps - hva trengs for å få brukt GPS'en som en type GPS man blant annet bruker i bil/ på tur i dag?

 

På forhånd takk :)

 

Har samme problem med min også. Har to bilder som går igjen og igjen, de tok jeg første dagen med mobilen. Men får ikke andre inn i den widgeten.. :(

 

 

Hmm... Hvordan kom de to bildene inn der da - vet du det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WEEEE - jeg fant utav hvordan den bilde widgeten funket :D

(Takk for hintet Mobbbbi:))

 

Man tar rett å slett å kopierer/flytter et bilde man har liggende i "mine ting" og deretter "mine bilder" (uansett om bildet er lagret på håndsett eller minnekort) til "håndsett" og deretter "mine bilder" - da blir disse bildene man gjør dette med - automatisk lagt til den widgeten :)

 

Ikke så logisk men.. :p

Lenke til kommentar
Jeg leverte min inn på rep for noen dager siden, opppdateringsfeil= Software-kræsj! :thumbdown:

 

Satt med oppdatering av softwaren i går jeg - livredd for at min også skulle krasje totalt, siden jeg under oppdateringssekvensen måtte ut med usbkabel og batteri en tre/ fire ganger, men så ordnet det seg - heldigvis.. :)

Men skeptisk til å kjøre flere softwareoppdateringer i fra LG's hjemmeside videre, siden dette skjedde :)

Men det skal jo sies at etter oppdatering så fungerte i hvertfall T9 ordlisten på store bokstaver også. :D

(Har i ettertid forstått at feilen (med T9 ordlisten) når man starter med stor bokstav kun er feil når man bruker norsk språk)

Lenke til kommentar
har egentlig noen fått gps til å funke?

 

har forstått det slik at den der AGPS tingen ikke er en navigatør gps"ting" - den registrerer kun vha mobilnett/ wifi hvor man "befinner seg" - til bruk til fks den der "treningskamerat"tingen som følger tlf.

 

For å få GPS navigator på mobilen trengs en egen programvare - siden denne mobilen ikke kjører et kjent OS, så er det ikke lett å finne programvare som kan kjøre på den.

Men har nettopp lastet ned et slikt gratisprogram (som drit nok bruker mobilnettet for å hente ned kart tydeligvis (blir fort dyrt ser jeg for meg) - har ikke testet dette selv enda - men skal installere og prøve dette nå)

 

Linken for programvaren edr i hvertfall: http://www.amazegps.com/index.php?page=home

Lenke til kommentar
har egentlig noen fått gps til å funke?

 

har forstått det slik at den der AGPS tingen ikke er en navigatør gps"ting" - den registrerer kun vha mobilnett/ wifi hvor man "befinner seg" - til bruk til fks den der "treningskamerat"tingen som følger tlf.

 

For å få GPS navigator på mobilen trengs en egen programvare - siden denne mobilen ikke kjører et kjent OS, så er det ikke lett å finne programvare som kan kjøre på den.

Men har nettopp lastet ned et slikt gratisprogram (som drit nok bruker mobilnettet for å hente ned kart tydeligvis (blir fort dyrt ser jeg for meg) - har ikke testet dette selv enda - men skal installere og prøve dette nå)

 

Linken for programvaren edr i hvertfall: http://www.amazegps.com/index.php?page=home

 

 

Mulig det, men jeg får ikke gps-posisjonering til å funke hverken i Googlemaps eller treningskamerat. Den står bare og søker etter satelitt, både på frittstående og agps.. ganske irriterende, egentlig.

Lenke til kommentar
har egentlig noen fått gps til å funke?

 

har forstått det slik at den der AGPS tingen ikke er en navigatør gps"ting" - den registrerer kun vha mobilnett/ wifi hvor man "befinner seg" - til bruk til fks den der "treningskamerat"tingen som følger tlf.

 

For å få GPS navigator på mobilen trengs en egen programvare - siden denne mobilen ikke kjører et kjent OS, så er det ikke lett å finne programvare som kan kjøre på den.

Men har nettopp lastet ned et slikt gratisprogram (som drit nok bruker mobilnettet for å hente ned kart tydeligvis (blir fort dyrt ser jeg for meg) - har ikke testet dette selv enda - men skal installere og prøve dette nå)

 

Linken for programvaren edr i hvertfall: http://www.amazegps.com/index.php?page=home

 

 

Mulig det, men jeg får ikke gps-posisjonering til å funke hverken i Googlemaps eller treningskamerat. Den står bare og søker etter satelitt, både på frittstående og agps.. ganske irriterende, egentlig.

 

 

Fant utav litt mer selv nå de siste dagene - et spm i retur til deg: har du testet google kart med aktiv agps utendørs???

Kom aldri så langt at jeg installerte det programmet jeg lastet ned her om dagen. Og under en kjøretur i går fant jeg ut at jeg skulle teste goole kart på mobilen å sjekke om jeg kunne bruke denne som en gps navigatør - dette gikk helt suverent :)

 

(Men jeg håper virkelig LG får laget et navigatørprogram til gps'en etterhvert, slik at man kan laste kartene ned på minnekortet - og dermed slipper å betale for nettraffikken når man ønsker å bruke gpsen)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kameraet var kanskje litt skuffende men ikke direkte dårlig , da er det jo bra at den er billigere enn de fleste 8 mpx telefoner som finnes på markedet. For min del er det litt praktisk med manual fokus som denne her har, det betyr at du kan trykke på skjermen der du vil at kameraet skal fokusere. Jeg synes også at å kunne ta opp video i både rask og sakte film er et pluss. Fikk veldig lyst på den, men må nok vente til etter sommeren og da har det helt sikkert kommet en mobil til samme pris som kanskje kan ta litt bedre stillbilder.

 

Alt i alt synes jeg det er en råkul telefon med bra design og funksjonalitet. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har hatt denne telefonen en stund nå, og er ikke så imponert :no: Jeg bruker den mye i jobbsammenheng og den egner seg egentlig ikke så bra. Synes lydkvaliteten er dårlig, mange jeg snakker med klager over det. Videre fungerer den dårlig med alle slags blåtannhåndfri. Skurrer og hakker. Har forsøkt flere håndrfrisett, men det skurrer. Sms synes jeg ikke funker særlig bra. T9 takler ikke store bokstaver. Dette er vel bare en oppdatering, så det løser seg sikkert, men da må den leveres inn. Synes også den er utrolig lett å miste, den er avrundet og glatt og forsvinner ut av hånda både titt og ofte. Akkurat nå har jeg lagt den bort og bruker en gammel K800, det er god telefon det. Men Lg'en skal ha for utseendet. Men det er nesten det eneste jeg liker ved den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe...høres ikke ut som om folk er så veldig glad i denne telefonene, nei :( Jeg har den selv og jeg er IKKE fornøyd. Telefonen i seg selv er meget fin, men den er så vangittig treeeeeeeeg! Blir gal! Kameraet er elendig: suger til å fokusere og tar uskarpe bilder! :realmad:

 

Jeg selger denne telefonen til høystbydende (rundt 1000kr eller mer :p)

Lenke til kommentar
Hehe...høres ikke ut som om folk er så veldig glad i denne telefonene, nei :( Jeg har den selv og jeg er IKKE fornøyd. Telefonen i seg selv er meget fin, men den er så vangittig treeeeeeeeg! Blir gal! Kameraet er elendig: suger til å fokusere og tar uskarpe bilder! :realmad:

 

Jeg selger denne telefonen til høystbydende (rundt 1000kr eller mer :p)

 

 

 

Jeg er også en av de som ikke har vært veldig fornøyd med denne mobilen.

Jeg har hatt denne på service 3 ganger, fordi de jeg snakker med knapt hører meg, verken med handsfree eller bare håndholdt. Det som kanskje har vært det største problemet er at mobilen "detter ut" når jeg snakker med noen. Treningskamerat virket heller ikke etter en service.

 

Det ble byttet hovedkort i denne en gang, men heller ikke det hjalp.

Nå har jeg fått ny, og på returseddelen står det: Byttet til KC910 SWAP.

Nå har jeg endelig bra lyd, og de jeg snakker med hører meg som de skal.

Telefonen "detter" heller ikke "ut". Det gjenstår imidlertid bare å få treningskameraten til å virke nå, så er denne helt topp.

 

Menyene er og har vært ganske kjappe, helt siden den ble oppdatert i februar(tror jeg det var).

 

T9-problematikken ble borte på en tidlig oppdatering.

 

Jeg bruker selv en gammel Siemens bluetooth handsfree(HB700) og den fungerer bra.

 

Når jeg skal ta opp video så hakker det når jeg lagrer på minnekortet, men ikke på håndsettet. Er det flere som opplever dette?

 

Jeg har s/w versjon V10j.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å bruke Opera Mini over Wlan? Hvilken versjon av opera mini bruker dere? KC910 finnes ikke i oversikten over LG telefoner på operas hjemmesider.

 

Opera MINI funket i alle fall fint med WiFi. Jeg lastet ned KU990 versjonen som er en tilmærmet lik modell.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å bruke Opera Mini over Wlan? Hvilken versjon av opera mini bruker dere? KC910 finnes ikke i oversikten over LG telefoner på operas hjemmesider.

 

Opera MINI funket i alle fall fint med WiFi. Jeg lastet ned KU990 versjonen som er en tilmærmet lik modell.

 

Takk for svar Alpha-dog

Jeg finner heller ikke KU990 versjonen på http://www.opera.com/mini/download/lg/

Hvor fikk du lastet ned den?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...