Gå til innhold

Test: LG KC910 Renoir


Anbefalte innlegg

aalingen: Jeg har ikke mobilen, men jeg fikk prøve den på Telekosken på Finsnes da jeg var der.

Responsen var veldig bra. Jeg skjønte ikke en kjepp av det jeg trykket på, men det var ingenting som gikk tregt eller "lagget" bortsett fra scrollingen på widgetene. Opplevde ingen problemer der mobilen rett og slett ikke reagerte som noen påstår å ha opplevd.

 

Mobilen synes jeg var tung og virket slett ikke billig! Dette er tull! Det er jo ingen datamaskin vi snakker om (eller, hehe, jo det er jo det såpass velutstyrt som denne er, men... :roll: ). Det blir nok feil å sammenligne KC910 med iPhone da jeg mener iPhone er bedre på akkurat det området, men det var ikke et stort sprang mellom iPhone og Renoir.

 

 

GLEDER MEG SÅ SYKT TIL JEG FÅR DEN!!!

 

Bestilte i dag så en plass mellom Nyttår og skolestart antar jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aalingen: Jeg har ikke mobilen, men jeg fikk prøve den på Telekosken på Finsnes da jeg var der.

Responsen var veldig bra. Jeg skjønte ikke en kjepp av det jeg trykket på, men det var ingenting som gikk tregt eller "lagget" bortsett fra scrollingen på widgetene. Opplevde ingen problemer der mobilen rett og slett ikke reagerte som noen påstår å ha opplevd.

 

Mobilen synes jeg var tung og virket slett ikke billig! Dette er tull! Det er jo ingen datamaskin vi snakker om (eller, hehe, jo det er jo det såpass velutstyrt som denne er, men... :roll: ). Det blir nok feil å sammenligne KC910 med iPhone da jeg mener iPhone er bedre på akkurat det området, men det var ikke et stort sprang mellom iPhone og Renoir.

 

 

GLEDER MEG SÅ SYKT TIL JEG FÅR DEN!!!

 

Bestilte i dag så en plass mellom Nyttår og skolestart antar jeg.

 

Lykke til, du får en god telefon.

 

jeg opplevde at det var en fordel å sette på beskyttelsesfilmen som fulgte med i pakken på skjermen. Ikke bare beskytter du skjermen, men overflaten blir betydelig glattere slik at det er lettere å scrolle med fingrene og flytte widgetene :)

Lenke til kommentar

Når jeg tar bilder der det er litt mørkt, eller vist jeg filmer, ser jeg at det er en liten grøn flekk i midten av bilde/filmen. Noen flere som har samme probleme?

Det kommer skjedent frem, men det ser ut til at det kommer når jeg ikke bruker blits, å det er mye støy i bildet.

Se på dette bildet f.eks:

post-137243-1230934643_thumb.jpg

 

Men ellers er jeg ekstremt fornøyd med kameraet :D Kanskje ikke så rart når jeg gikk fra en mobil med 2mbpix til denne ^^,

Lenke til kommentar

Så! Da var den i hus og har lekt med den i et kvarters tid nå :!:

 

Åpnet pakken som var majestetisk pakket inn, men på ingen måte proffesjonelt eller godt rustet for noen fall eller innkommende vann. Åpnet esken på spisebordet. Telefonen lå der for seg selv med bare peke-pinnen til selskap i en overflate som minnet litt om silke? Løftet opp telefonen...den var lettere enn forventet, men virket på ingen måte billig som amobil beskrev den som.

 

Da den var ladet noen timer skulle endelig knotingen begynne. Bla-bla-bla...leste fort gjennom førstesia av instruksjonene av hvordan man satte den opp. Ble overrasket over at skjermen måtte trykkes litt hardt ned på, men det kan være fordi jeg er vant med ipod touch.

Tok også noen minutter før jeg skjønte systemet i dette med hvordan man utforsket menyen osv...prøvde å skrive noen SMS'er og det funket ALDELES bra!!! :grin: Noe jeg glemte å nevne var såklart kameraet. Dette var det første jeg prøvde ut da den var ferdig ladet. Den tok et nogenlunde bra bilde, men syns at bilde kunne virke litt kjølig. I tilegg ble noen andre bilder ultrahvite i fargene. Tror dette skyldes dårlig kombinasjon mellom kamera og lys på det tidspunktet. Ellers tar den bra bilder med de rette forholdene, men kan på ingen måte måle seg med et eget digitalkamera. Skjermen ble nesten holdt fri for fingermerker. Disse ser du simpelthen ikke da skjermen er så lyssterk at den pennetrere alt som er...

 

 

 

Flott mobil...gleder meg til jeg får brukt den litt mer og en smule grundigere... :thumbs:

Lenke til kommentar

Fordeler med å ha denne telefonen:

 

- Den støtter FAKTSIK 16GB Micro SD-kort

- Du kan laste over .avi filmer og spille dem av, (hvilke SE, NOKIA du klare dette på?

- MEGET god lyd med Dolby Mobil

- Kamerat er fantastisk!

- Du kan filme normalt, raskt og sent. Det er det ingen telefoner akkurat nå som klare bedre en denne.

- Skjermen er 3" stor og langt bedre enn sony ericsson!

- Den har Wi-Fi, TV-out (last over film og bruk tv kabelen og se filmen på hvilken som helst tv!), USB, Bluetooth!

Lenke til kommentar
Tar telefonen minnekort på over 8 GB? Og i så fall, hvor kan jeg finne det rimelig... Hadde passet godt med ett på 16GB, dersom det ikke koster mer enn en 5-6 hundrelapper :innocent:

 

Edit: Noen som vet om noen gode tilleggsprogrammer som kan lastes inn? Jeg har tatt i bruk opera mini i stedet for den innebygde nettleseren. Anbefales

 

Den tar faktisk 16GB! Men leser bare 15,1GB

Lenke til kommentar
Det meste du sier der er svakt Mobbi...jeg har telefonen selv og er imponert over specsa som ser bra ut på papiret men i praksis fungerer det der dårlig. Men jeg ble overrasket: Kan man virkelig spille av avi filer direkte i telefonen? Uten å ha konvertert dem til mp4 eller lignende?

 

 

Jeg bryr meg lite om hva du sier! Dette er hva jeg syns! Men ja, du kan spille av .avi filmer på mobilen. Det følger med DivX converter program med telefonen viss den ikke klarer å spille av filmene! PRØV DA!

Lenke til kommentar
Test av lg kc 910

 

Nå har jeg nettopp gått til anskaffelse av en kc 910. Skal bli spennende å se om "testen" amobil har gjort står til prøve.

Forøvrig har jeg sjekket LG sine hjemmesider og funnet ut at telefonen ikke støtter et SD Micro på 16 gb. 8 gb er deffor det som er aktuelt her. Føler vel også at det å sammenligne kc 910 med I phone og c905 (vesentlig dyrere telefoner) ikke er helt rettferdig. KC 910 har jeg kjøpt for 3600,-

 

Gleder meg.

;)

 

Du kan bruke 16GB kort. :) Men den leser bare ca 15,1GB av 16. :) Men er betylelig mer enn 8GB :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få sett filmer ifra youtube med mobilen. Av og til virker det og andre gang ikke. Er sån at jeg får sett kanskje 2 filmer, så funker det ikke mere, på en god stund. Er det noe sperring, sån at man kan bare se så å så mange filmer? :p Testet med både Opera og den som er på telefonen.

 

Er det sån hos dere?

Lenke til kommentar
Jeg sliter med å få sett filmer ifra youtube med mobilen. Av og til virker det og andre gang ikke. Er sån at jeg får sett kanskje 2 filmer, så funker det ikke mere, på en god stund. Er det noe sperring, sån at man kan bare se så å så mange filmer? :p Testet med både Opera og den som er på telefonen.

 

Er det sån hos dere?

 

Jeg har ikke fått teste dette så mye, men har fungert fint her hos meg. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Har nettopp fått meg en KC910 jeg også - veldig fornøyd med min første touchtlf :)

 

Et spørsmål/problem har jeg hatt da, jeg får ikke bilde-widgeten til å fungere. Dvs, jeg får den inn på siden - men jeg får ikke til å legge til bilder inni den..

 

Kan noen være så snill å forbarme seg over meg og gi meg en tilbakemelding om hvordan jeg kan få denne widgeten til å fungere?? (får til de andra altså)

 

En annen liten ting, gps - hva trengs for å få brukt GPS'en som en type GPS man blant annet bruker i bil/ på tur i dag?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har nettopp fått meg en KC910 jeg også - veldig fornøyd med min første touchtlf :)

 

Et spørsmål/problem har jeg hatt da, jeg får ikke bilde-widgeten til å fungere. Dvs, jeg får den inn på siden - men jeg får ikke til å legge til bilder inni den..

 

Kan noen være så snill å forbarme seg over meg og gi meg en tilbakemelding om hvordan jeg kan få denne widgeten til å fungere?? (får til de andra altså)

 

En annen liten ting, gps - hva trengs for å få brukt GPS'en som en type GPS man blant annet bruker i bil/ på tur i dag?

 

På forhånd takk :)

 

Har samme problem med min også. Har to bilder som går igjen og igjen, de tok jeg første dagen med mobilen. Men får ikke andre inn i den widgeten.. :(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...