Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto IV (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som kan anbefale en god gamepad til slike ports? PS2/3 -> USB beste mest optimalt? Er mest vant med PS2 kontroller fra før av.
Jeg prøvde med en PS1-kontroller med konverter, men da endte jeg opp med at kameraet pan-er konstant. Jeg har opplevd lignende med flere spill som "forventer" en Xbox 360-kontroller.
Så ble jeg tvunget til å lage en onlinebasert Games for Windows-profil, hvis ikke fikk jeg ikke lov til å lagre spillet mitt. Latterlig.
Nei, du kan lage en offline-konto hvis det ikke oppdages en internett-tilkobling
Men dette var selvsagt ikke nok. Jeg måtte også installere og registrere meg på noe tull som heter Rockstar Social Club
Så du "Skip login"-knappen?
Snakk om å være helvettes treig med anmeldelser.
Var det noe hastverk? Vil man lese en anmeldelse av selve spillet leser man anmeldelsen for Xbox 360 eller PS3. PC-spesifikke fordeler/ulemper finner man andre steder rimelig kjapt etter utgivelsen. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
noen som kan anbefale en god gamepad til slike ports? PS2/3 -> USB beste mest optimalt? Er mest vant med PS2 kontroller fra før av.

 

Personlig synes jeg det er greiest å bruke en vanlig usbjoypad, synes egentlig de fleste joypads er greie å bruke, er ikke så stor forskjell på de. Jeg bruker 360-padsene på min PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må bare le av folk som henger igjen i PC gaming på grunn av den overdrevne urealistiske musesiktinga.

 

Kjøp deg en konsoll, spar mye penger, få mer stabile spill, sitt i sofaen, og sist men ikke minst, få en SUPERSTABIL PC. Alt spilldrittet bidrar til å gjøre PCer seige og fulle av feil. Mest av alt pga. piratkopibeskyttelser.

Lenke til kommentar
Må bare le av folk som henger igjen i PC gaming på grunn av den overdrevne urealistiske musesiktinga.

 

Kjøp deg en konsoll, spar mye penger, få mer stabile spill, sitt i sofaen, og sist men ikke minst, få en SUPERSTABIL PC. Alt spilldrittet bidrar til å gjøre PCer seige og fulle av feil. Mest av alt pga. piratkopibeskyttelser.

 

Det var da måte til påståelighet du hadde da. Hva er det som gjør musesikting overdrevent og urealistisk, kontra spaker på en håndkontroll? Mus er ett langt bedre verktøy for å navigere raskt og presist i forhold til spaker på en håndkontroll. Og hva "spilldritt" er det du snakker om?

Lenke til kommentar
Må bare le av folk som henger igjen i PC gaming på grunn av den overdrevne urealistiske musesiktinga.

 

Kjøp deg en konsoll, spar mye penger, få mer stabile spill, sitt i sofaen, og sist men ikke minst, få en SUPERSTABIL PC. Alt spilldrittet bidrar til å gjøre PCer seige og fulle av feil. Mest av alt pga. piratkopibeskyttelser.

 

Større kontrollerutvalg, mere fleksibilitet, mods, bedre grafikk, billigere spill osv er vel noen av grunnene til at folk spiller på PC, jeg ler ikke av dette, like lite somjeg ler av at folk spiller på konsoll fordi oppsettet er enklere og enheten er billigere i innkjøp.

 

AtW

Lenke til kommentar
noen som kan anbefale en god gamepad til slike ports? PS2/3 -> USB beste mest optimalt? Er mest vant med PS2 kontroller fra før av.

Logitech Rumblepad 2 og Logitech Cordless Rumblepad 2 er veldig like PS2 kontrolleren. Kobles til med USB.

 

Dette er faen meg kvalmt! Sa ikke Rockstar at GTA IV skulle være CONSOLE ONLY?!

Så vidt jeg vet ville de ikke si noe om det skulle komme til pc eller ikke, men det hadde vært dårlig om det ikke skulle kommet til pc. Man bør ha valgmuligheten.

Lenke til kommentar
noen som kan anbefale en god gamepad til slike ports? PS2/3 -> USB beste mest optimalt? Er mest vant med PS2 kontroller fra før av.

Logitech Rumblepad 2 og Logitech Cordless Rumblepad 2 er veldig like PS2 kontrolleren. Kobles til med USB.

 

Dette er faen meg kvalmt! Sa ikke Rockstar at GTA IV skulle være CONSOLE ONLY?!

Så vidt jeg vet ville de ikke si noe om det skulle komme til pc eller ikke, men det hadde vært dårlig om det ikke skulle kommet til pc. Man bør ha valgmuligheten.

Kjøp en Xbox 360 kontroller eller en 360 kopi. Det ser ut til at så og si alle spill som kommer nå framover har 360 designet som standard. Da slipper du å tweake for å få kontrolleren til å fungere. Selv har jeg Logitech Chillstream og den funker utmerket. Om du misliker sterkt 360 controller designet så kjøp noe annet.

 

Hvis du slår på tool tips i GTA så vises det jo på skjermen hvilke knapper du skal trykke på. På PC versjonen så skifter tool tip fra 360 kontroller til mus/tastatur om du rører på musa. Genialt om du liker å kjøre bil med 360 kontroll, men skyte og andre ting med must/tastatur

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Installasjonen er et kapittel for seg selv, brukte ca 5 timer på å få det innstalert og registrert på window live og rockstar club, GTA registrerings siden var også nede.

Fryd og gammen når jeg endelig fikk det til.

Så startet spillingen og jeg fikk feilmelding RES10 eller noe slikt flere ganger. Begynte å bli litt små irritert. Leste litt rundt forbi på forums og fant ut at feilmeldingen var at spillet brukte opp alt minne til grafikk kortet. Da stilte jeg grafikken fra high til medium og alt fungerte fjell!

 

Så kom det en update til GTA og hvergang jeg får inn på spillet nå, så stiller spillet automatisk opp grafikken til high, noe som er frustrerende fordi jeg må stille den ned til medium!

 

4gb ram, 860mb gforce 260, 3,2ghz duo core.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...