Gå til innhold

[Løst] Redding av data fra gammel bærbar


Aiven

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor lett det er å redde data fra en harddisk på en 4-5 år gammel laptop. Spesifikasjonene står under og det er fra en HP Compaq nx8220. Sakens kjerne er hvor lett det er å koble den til en annen pc. Det greieste hadde jo vært USB, men IDE eller SATA går jo greit. Jeg har sett at man kan kjøpe harddiskkabinettet, kanskje det kunne vært noe? Jeg aner ikke hva slags kobling jeg skal ha, eller hva kontakten heter, om noen kan belyse dette kjapt, ville jeg bli veldig glad. :)

 

 

 

60-GB 5400 rpm Drive Weight 0.22 lb (101 g)

Capacity 60 GB

Height 0.37 in (9.5 mm)

Width 2.75 in (70 mm)

Interface ATA-7

Transfer Rate Synchronous (maximum) 100 MB/s (Drive Capability)

Seek Time

(typical reads, including settling) Single Track 3 ms

Average 13 ms

Maximum 24 ms

Rotational Speed 5400 rpm

Logical Blocks 117,210,240

Operating Temperature 41° to 131° F (5° to 55° C)

Features ATA Security

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan boote med Ubuntu LiveCD (enten cd eller usb-minnepinne) og hente ut data på den måten?

Skjermen på laptopen er ødelagt, så det går nok ikke, men takk for tipset!

 

hvis du ikke får startet maskinen kunne du anskaffet et kabinett ala dette og koblet det til en annen vilkårlig maskin for å hente ut dataene.

Ja, jeg tenkte litt på det. Det er kompatibelt? Har ikke greie på laptop hardware!

 

 

edit: Jeg har sendt mail til komplett.no, der jeg spør om den er kompatibel. Forhåpentlig går dette i boks nå, skal gi tilbakemelding!

 

edit2: Min far har nå kjøpt harddiskkabinettet som ilpostino foreslo. Jeg vil takke så mye på egne og hans vegne :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...