Gå til innhold

HW.no artikkel: "Wines Spillgalleri" forslag til spill?

Skinney

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle teste en rekke spill i Wine når jeg kom hjem på juleperm og skrive om dette i en tredje utgave av artikkelserien "Wines Spillgalleri" for hardware.no.

Hvilke spill anbefaler dere at jeg tester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kunne jo kanskje ha posta lista over spillene som allerede er testet? :p Så man slipper å lete fram artiklene igjen^^

Noen spill ja ...

Fallout 3, Bioshock og Spore (slipper securom, haha) kan i hvertfall testes! :D Alle tre populære spill og har silver rating på AppDB, så de burde funke ganske bra med litt tweaking.

Endret av TheMaister
Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Left 4 Dead, kanskje? Veit ikkje om det fungerer i Wine i det heile tatt då :p

Skrevet
The Curse of Monkey Island

Grim Fandango

det er da absolutt LATTERLIG å teste disse spillene i WINE når de er på SCUMM motoren, som er cross-platform og kjøres native i GNU/Linux.

Skrevet

Warhammer Age Of Reckoning og Age Of Conan. Henholdsvis Sølv og Bronse ifølge siste info på wine siden.

har selv ikke testet noen av de da jeg ikke lenger spiller dem. Så kan ikke si noe om hvordan de funker i praksis.

• 3 uker senere...
Skrevet

Civilization 4 (Beyond the Sword-versjonen), da hadde jeg blitt glad. Last gjerne ned mod'en Fall from Heaven 2 som i praksis er et nytt, fantasy-spill basert på Civ4 BtS.... Har status "Gold" hos winehq.org nå, men få gjerne til fungere 100% ;)

(Fungerer dette knirkefritt, lover jeg å installere Linux og kun bruke det så langt jeg kan som primær-OS.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...