Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forskjellig type Xenon...noen som veit?


Devil123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har også ettermontert xenon i både fjern og nærlys. (eller hadde. Måtte tas av før EU. Skal monters igjen så snart som mulig)

 

Uansett, så står det litt på dette forumet: http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=73986

Enten gjør det ordentlig og lovlig eller respekter lover, regler og medtrafinkanter og glem hele greia med xenonlys.

 

Det er vel snakk om penger, tenker jeg. Nye biler er som oftest dyre.

Xenon er vel ganske så nytt på biler. 2004 det begynte å ta inntog kanskje?

Ta deg en tur ut av VAG-verden du! :)

Om jeg vil bruke xenon så gjør jeg det. Lovlig eller ikke.

 

Anngående VAG, er det slik at de var sinnsykt trege med å komme med xenon? når BMW kom med det i 1991? mk4 Golf kom jo med xenon i 2004... Sier litt.

Lenke til kommentar
Ja, kofr ikke? Hva anngår det egentlig deg hva jeg gjør med bilen min? Og har ikke fått noen bøter enda ;) Samt veldig mange av de jeg kjenner kjører også med "ulovlig" xenon.

Det handler om å respektere andre bilister. Når du kjører i mørket, liker du da at møtende bilister ikke gidder å dimme ned til nærlys, noe som resulterer i at du blir blendet og risikerer å kjøre av veien eller over i motgående kjørefelt? Med mange av disse ulovlige xenon-kitene blir det nesten det samme, fordi de avgir for mye strølys. Du er heller kanskje ikke klar over hva du forplikta deg til når du tok førerkort?

Lenke til kommentar

Noen grunner til at feks Volkswagen var så treige med det da? 91 er jo søren meg lenge siden. Har altid gått og trudd at xenon var noe nytt jeg. :)

 

Men for å dra det litt OT: Hva med led? Har de kommet langt nok til å bruke det som nær og fjærn -lys? Ser jo at det blir mer og mer brukt, ihvertfall som kjørelys osv.

 

Ja, kofr ikke? Hva anngår det egentlig deg hva jeg gjør med bilen min? Og har ikke fått noen bøter enda ;) Samt veldig mange av de jeg kjenner kjører også med "ulovlig" xenon.

Det handler om å respektere andre bilister. Når du kjører i mørket, liker du da at møtende bilister ikke gidder å dimme ned til nærlys, noe som resulterer i at du blir blendet og risikerer å kjøre av veien eller over i motgående kjørefelt? Med mange av disse ulovlige xenon-kitene blir det nesten det samme, fordi de avgir for mye strølys. Du er heller kanskje ikke klar over hva du forplikta deg til når du tok førerkort?

Nei. Er ikke klar over det. Alt handler om å bryte loven, ikke sant?

Lenke til kommentar
Anngående VAG, er det slik at de var sinnsykt trege med å komme med xenon? når BMW kom med det i 1991? mk4 Golf kom jo med xenon i 2004... Sier litt.

VAR trege? Volkswagen er fortsatt trege, du får ikke Xenon på Golf VI. Likevel står folk i kø :hmm:

Ja faan, det stemmer det. Var vel noe produksjonsfeil eller noe tror jeg. Xenon mangler vel også på den første utgaven av den nye Sciroccoen. :hmm:

Lenke til kommentar
Anngående VAG, er det slik at de var sinnsykt trege med å komme med xenon? når BMW kom med det i 1991? mk4 Golf kom jo med xenon i 2004... Sier litt.

VAR trege? Volkswagen er fortsatt trege, du får ikke Xenon på Golf VI. Likevel står folk i kø :hmm:

Ja faan, det stemmer det. Var vel noe produksjonsfeil eller noe tror jeg. Xenon mangler vel også på den første utgaven av den nye Sciroccoen. :hmm:

Hvor har du det fra? Gjetter du bare? Både volkswagen.de og .no lister opp Bi-Xenon som opsjon på Scirocco, til 11.600 (i Norge).

Lenke til kommentar
Anngående VAG, er det slik at de var sinnsykt trege med å komme med xenon? når BMW kom med det i 1991? mk4 Golf kom jo med xenon i 2004... Sier litt.

VAR trege? Volkswagen er fortsatt trege, du får ikke Xenon på Golf VI. Likevel står folk i kø :hmm:

Ja faan, det stemmer det. Var vel noe produksjonsfeil eller noe tror jeg. Xenon mangler vel også på den første utgaven av den nye Sciroccoen. :hmm:

Hvor har du det fra? Gjetter du bare? Både volkswagen.de og .no lister opp Bi-Xenon som opsjon på Scirocco, til 11.600 (i Norge).

Hmm.. Mente jeg har lest det en eller annen plass. Mulig saken har endret seg. Skal se om jeg finner linken.

 

Edit: Ser ut som det er jeg som har misfortått. Det var 6er golfen det var snakk om. Som (vistnok) får mulighet for xenon 15 produksjonsuker etter nyttår.

 

Enda en Edit:

 

I følge siste info fra fabrikk er xenonlyktene til Golf utsatt til uke 45 neste år. Da blir dette neppe tilgjengelig før til høsten 2009 dessverre. Vi presser på for å få fabrikken til å fremskynde produksjonen, men kan ikke love noe p.t.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=138361

 

Trege?

Endret av mX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...