Gå til innhold

YLOD - har det skjedd med dere?


Neglisjerbar

Anbefalte innlegg

YLOD= Yellow Light of Death

Min ps3 60gb fra juni '07 dævva fra meg i dag. Forsøkt alt fra a til å, og jeg er screwed. Sannsynligvis må jeg be sony fikse den, hvilket vil si at jeg mister all dataen på ps3en, fallout3 som er fanget inni og kan ikke spille noe i romjula... Fy f! Er det noen flere som dette har skjedd med her på forumet? OG husk å backe opp savene deres.. :(

Endret av Neglisjerbar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke sikkert at harddisken har tatt kvelden, er det vel? Det er bare å ikke sende inn den når den skal på service. Om det ikke er den som er ødelagt, er det bare å fortsette og bruke den når du får tilbake maskinen. :)

 

Obs på at man ikke kan bruk HDD fra en annen maskin. Altså hvis man får tilbake en ny maskin (noe som er ganske vanlig) så vil ikke HDDn du tok ut av din maskin virke i den nye. Den vil jo virke men man får beskjed om at den må formateres. Så husk, ta BACKUP av savegames (bruk feks usb-stick.

Lenke til kommentar
Obs på at man ikke kan bruk HDD fra en annen maskin. Altså hvis man får tilbake en ny maskin (noe som er ganske vanlig) så vil ikke HDDn du tok ut av din maskin virke i den nye. Den vil jo virke men man får beskjed om at den må formateres. Så husk, ta BACKUP av savegames (bruk feks usb-stick.

 

Ja, det stemmer selvfølgelig. Allikevel, om han har harddisken, har han alle data, og det er ikke vanskelig å få dette på et mer passende medie, f.eks. en usb-penn.

Lenke til kommentar
Bare koble hdden til en pc det, hdden til ps3 bruker sata så det skal ikke være noe problem.

 

Da må jeg komme å si OBSOBS igjen. Den interne HDDn i PS3 bruker ikke et filsystem som Windows støtter. Så hvis du kobler til HDDn fra PS3n på en PC vil du høyst sannsynlig ikke finne noen ting.

Lenke til kommentar
Bare koble hdden til en pc det, hdden til ps3 bruker sata så det skal ikke være noe problem.

 

Da må jeg komme å si OBSOBS igjen. Den interne HDDn i PS3 bruker ikke et filsystem som Windows støtter. Så hvis du kobler til HDDn fra PS3n på en PC vil du høyst sannsynlig ikke finne noen ting.

 

Ahha. det var jeg faktisk ikke klar over.

Lenke til kommentar
Lyn ned slag, drepte 1x ps3, 1x pc , 2x rutere, 1x switch.

 

Ps3n sin Hdd ble gåen, og YLOD kom og gikk... fikk det på garantien :D

 

Har man krav på og få ting på garantien hvis lynedslag er årsaken til feil?

 

Enkelt og kort svar på dette: NEI! Men hvis du velger å ikke si noe om det når du leverer den inn kan du ha flaks at de ikke merker dette. Du kan evt få slik skade dekket av forsikring hvis man har det.

Lenke til kommentar

Damn! Kjipt med lynnedslag.. Og mener jeg har lest at det funker dårlig å overføre fra HDDen siden det er kryptert, eller annet format enn pcn.. Så skal ringe i morra og se hva som skjer.. Har ikke lyst å betale en formue for dette pisset, mtp at jeg ikke har garanti..

 

Hmm.. Lurer på om jeg får en ny 60gb tilbake eller om jeg får en annen modell..?

Endret av Neglisjerbar
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...