Gå til innhold

Selg dine gamle MP3-låter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde heller piratkopiert enn å kjøpt på den måten. Det er jo på ingen måte lovleg. Å betale for ein piratkopi er jo kjempegreier...

Skrevet

Ømm.. Dette vil si at jeg kan laste opp musikk samlingen min, som er på ca 90GB og få betalt for det? :hmm: Der nesten alt er piratkopiert... Tror ikke denne tjenesten holder mål så lenge...

Skrevet

Og man beholder musikken etterpå? Jøss, slipper å kopiere musikken sjøl, det er jo flott! Og med en dugelig CD-samling og et rippeprogram, MAN KAN JO BLI RIK!!!! Og sammen med LP-samlinga hvor man bare stapper en phono/jack-adapter i mikrofonporten på PC'n og tar opp, enda noen laken i banken! *peiler inn på en proxyserver og begynner å kopiere*

Skrevet

Fra artikkelen:

Det faktum at man beholder sangen etter man har solgt den gjør også hele konseptet ganske spekulativt.

Her ligger vel noe av problemet med dagens lovgivning.

Dette kan jo sidestilles med at man oppnår en sang før man har kjøpt den. Jeg ser allikevel ikke på dette som et problem for denne bedriften da dagens tilgang på ulovlig materiale uansett forutsetter såkalt "samvittighet" (AKA skinnhelligdom)

Skrevet

Laster nok heller ned en piratkopi gratis enn å kjøpe en piratkopi gitt... Det tror jeg nok de fleste vil gjøre. Om man først skal kjøpe en sang, så tror jeg man vil gjøre det fra en legitim butikk!

Skrevet (endret)

Jeg er enig når det gjelder mp3, men nå skal det nevnes at dette er tyvgods (in a way). Og grunnen til at folk kjøper tyvgods er at det er billigere.

Endret av Mimir
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke vi skal tenke på dette som en måte å bli rik på, heller ikke på dette som en veldig dum ide...

Dette er akkurat det vi trenger med tanke på digital media rettigheter. Flere synsvinkler på saken. Slik plateselskapene framstiller internett og musikk så er vi alle tyver osv. eller at all nedlasting er ulovelig. (Downloading is illegal...)

Jeg tenker ofte på torrent trackere o.l. som digre bibliotek. :)

Endret av MMDE
Skrevet (endret)

Jeg vil bare ha sagt at jeg ser på det å laste ned sanger som kjøp av tyvgods, og døden for de små aktørene i musikkbransjen. Men jeg laster ned musikk ulovlig selv. Det er på en måte allment godtatt, selv om det er ulovlig.

Endret av Mimir
Skrevet

For å få mølla igang må jo noen faktisk betale "ekte" penger for dette, og jeg stiller meg litt tvilende til at folk vil sette inn penger de ikke får ut igjen (uansett hvor små summer det er snakk om). Dette prosjektet er dødt før det har begynt.

Skrevet
Jeg er enig når det gjelder mp3, men nå skal det nevnes at dette er tyvgods (in a way). Og grunnen til at folk kjøper tyvgods er at det er billigere.

Riktig, men kva er poenget med å kjøpe tjuvgods når du kan laste det ned sjølv.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...