Gå til innhold

forsterker og 2 små/stativ høyttalere til rundt 5000kr?


Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe et lite hifi anlegg til pc'en. Hadde tenkt å kjøpe en NAD C315BEE forsterker og et par DALI LEKTOR 1 høyttalere.

 

Jeg har ikke noe imot å evt bygge høyttalere, men jeg gidder ikke å lage kasse. Så hvis dere vet om et byggesett som inkluderer kasse som er bedre enn Dali Lektor høyttalerne, eller ferdige produkter som er bedre så setter jeg stor pris på en link. ;)

 

Hva syns dere om valget mitt av forsterker og høyttalere? :)

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaringer med høytalerne selv, men Dali generelt går jo for å levere mye for pengene. Lektor 1 har fått gode karakterer, blant annet 5 stjerner av whathifi.com

 

Høytalerne fra XTZ har generelt får veldig gode karakterer og er kjent som et merke som leverer veldig mye til utrolig gode priser. Xtz 93 wmt fikk god omtale av lyd og bilde tidligere i år. Fåes både i "pyramide form" og "vanlig form".

Lenke til kommentar
ja faren min har Dali 104 i snart 12 år, og dem spiller helt fantastisk fint syns jeg. :)

 

Men dem XTZ høyttalerne så ikke værst ut, men er det noen butikker i østfold / Rogaland som selger disse? Slik at man kan få en demo av dem?

 

Lurer på om ikke Surround.no er eneste importør av xtz. De holder til litt utenfor Lillestrøm, veit ikke om de har demo rom. På avforum.no er det blant annet en stor diskusjonstråd om XTZ generelt. Ta en titt der.

 

En demo hadde selvsagt vært å foretrekke!

Lenke til kommentar

har ikke satt meg så veldig inn i lyd, hvordan er tannoy sammenlignet med Dali og B&W i kvalitet?

 

Ja ringte surround.no og de hadde ikke XTZ høyttalerne i dem rommet, men de kunne kanskje koible det opp rett etter nyåret. Hadde vært nesten like greit å dratt til en pribat person for å høre, men det akn jeg sjekke på avforumet. :)

Lenke til kommentar

har hørt mye på B&W og Dali siden Hifi-klubben fører begge og har vært der mange ganger. Men angående tannoy, hvordan fungerer angrefristen mtp internetkjøpo og høyttalere kjøpt over nettet?

 

Tenkte f.eks. hvis jeg bestiller Tannoy og jeg finner ut at jeg ikke liker lyden, kan man bruke da angrefristen?

Lenke til kommentar

har hørt en del på dali i det siste, sammen med b&w. Og jeg må si at cambrigde er et godt valg til å drive slike høyttalere.

 

cambridge 540a v2

 

Da kan du kjøre på Lektor høyttalerne dine. Har ikke hørt akkurat disse men har hørt B&W LM1, B&W CM1, Dali Concept 2 (og 1) og jeg må si jeg er mest fornøyd når jeg hører cambrigde drive disse.

 

Forresten så gikk jeg motsatt vei i forhold til Gnomiz sist jeg kjøpte. Lå mellom B&W og blant annet Tannoy. Jeg gikk for B&W grunnet lydbildet. Men det kommer helt an på hva du liker

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...