Gå til innhold

Flash forum på hw.no?


Anbefalte innlegg

Etter å ha kikket på http://www.2advanced.com og sidene under http://www.cwd.dk har jeg blitt mer og mer keen på å lære meg Flash.

 

Jeg har kikket i forumet til cwd.dk, men der er det bare kaos. Søk på Google ga heller ikke noe særlig bra svar.

 

Er det noen som vet om bra siter for å lære seg flash? Og helst er bra forum? Alternativ kunne man jo laget en Flash-kategori på dette forumet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er vel at flash ikke er direkte programmering...er vel noe actionscript greier som er det nærmeste programmerings elementet innen flash tror jeg. Er litt usikker. Har ikke drevet med flash selv på noen år. Men er det interesse for det så vil det antagligvis komme et flash forum. Bare si ifra videre i denne tråden om det er interesse for det.

Lenke til kommentar
problemet er vel at flash ikke er direkte programmering...er vel noe actionscript greier som er det nærmeste programmerings elementet innen flash tror jeg. Er litt usikker. Har ikke drevet med flash selv på noen år. Men er det interesse for det så vil det antagligvis komme et flash forum. Bare si ifra videre i denne tråden om det er interesse for det.

Med ActionScript kan man gjøre veldig avanserte greier (ikke like heftig som Lingo) og du kan koble til f.eks MySQL databaser gjennom Flash. Hvis ikke det passer under programmering, ja, da vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
actionscript er basert på javascript (er veldig likt)

så flash er dermed eit scriptspråk++

Hm...jeg leste at ActionScript ikke var basert på JavaScript, men fulgte samme standard som JavaScript (husker ikke navnet i farten). Det ligner litt ja, men jeg vil nok si at ActionScript har flere muligheter enn JS. Mulig jeg tar feil, men det er mange ting du kan gjøre i AS som du ikke kan gjøre i JS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...