Gå til innhold

Ordet "spillavhengighet" kan fjernes fra det norske språk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så selv at den ble litt lett og misforstå.

Det jeg mener er at jeg tilstadighet sitter her inne på forumet og forsvarer spill som WoW mot de som sier at det er avhengighetsskapende.

Noen sier ting som: WoW suger. Du må betale for det og det er værre enn Heroin.

 

Så det jeg prøver og få frem er at det er ikke spillet sin skyld.

Det er apperatet rundt deg.

 

Jeg snakker selvfølgelig om de samme ekstreme tillfeller som media har skrevet om tiligere (15 åring kolapset) osv.

 

Jeg ble glad fordi det endelig blir skrevet en artikkel i media som støtter det jeg har sagt.

 

Edit: Feil med quote

Endret av Shadow2007
Lenke til kommentar

syns WoW er sunnere enn å sitte 6 timer forran tv om kveldene å se på dårlige serier. på WoW snakker man iallefall engelsk (om man sitter på VT og lingende) eller skriver engelsk/leser. spillet handler jo mye om samarbeid å gjøre ting sammen med andre. ser egentlig ikke så mye negativt i WoW, er bare folk som må lære og beherske seg når d kommer til spilletid.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
syns WoW er sunnere enn å sitte 6 timer forran tv om kveldene å se på dårlige serier.

 

Ja, endelig flere som sier det.. Alle vennene mine mener jeg er nerd fordi når jeg kommer hjem så lager jeg meg litt mat også setter jeg meg på pc'en, lager middag og så spiller litt til, mens når de kommer hjem gjør de akkurat det samme, men de ser på tv istedenfor..

 

Men jeg må si meg enig med den artikkelen, de fleste jeg kjenner som spiller wow har på et eller annet plan sosiale problemer..

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar
Men jeg må si meg enig med den artikkelen, de fleste jeg kjenner som spiller wow har på et eller annet plan sosiale problemer..

 

Åhjah, så no har eg sosiale problem og=(

Trudde det var gale når heile forrige guilden rapporterte meg for harassment om eg no ikkje skal ha problem i RL og!

 

(No offence altså)

 

Men konge det at eg no kan sei at eg ikkje lider av spelavhengighet iallefall.

Sjølv om å gjera sånt til ein personlig agenda bare er for å støtte utvikleren av spelet du elsker, og det tyder iallefall på at du er spelavhengig *shrug*

 

Alle mine venner spiller også WoW. Men så har kanskje alle vi sosiale problemer også da :p hehe

 

Men det må jeg si: Vi går jo ofte ut på fest i helgene etc.

Hehe. Gjett hva vi prater om da... :!:

 

Håper det ikke er WOW -_-

 

Haha, WoW preik på fest er klassiker. Ignorer alle av det motsatte kjønn og snakk om korleis du ganka ein priest rogue mage combo i arena!

Endret av E7ite
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Og vips har vi en slik tråd igjen. La meg få lov til å quote meg selv så jeg slipper å skrive hele skiten på nytt igjen:

1182229109585.gif

"Hey. My name is Earl, and I play World of Warcraft" Earl prøver bare å gjøre så godt han kan. Koser seg og raider, har to ben og stikker bort på besøk til noen. Men hva er det som står i døra? En wow-hater. Earl prøver å fortelle wow-hateren at han ikke er avhengig og kommer ikke på besøk for å låne penger til gamecard, men heller har lyst på sosialt samvær RL. Wow-hateren begynner deretter å slenge kjeft og kaller Earl stakkar en taper. Earl prøver å gå sin vei med håp om å finne noen som faktisk kan akseptere at han har et sunt forhold til dataspillet World of Warcraft. Wow-hateren med Leonidas-maske gir seg ikke med dette og går etter Earl. Earl som i utgangspunktet misliker konflikter etter at han oppdaget karma begyner å løpe, men wow-hateren, la oss like så greit kalle han Leonidas, gir seg ikke. Han er ute etter å slenge så mye dritt som mulig. Kan godt tenkes at han kompenserer sine to bortkomne ben ved å slenge dritt, for han skal absolutt få Earl til å føle seg verre, selv om han har to ben. Leonidas mangler noe vesentlig i livet sitt han også, men er alt for opptatt med å slenge dritt og forfølge Earl, til å kunne tenke på seg selv og sine egne problemer. Stakkars Earl. Prøver å være diplomatisk, men det ender med en evig forfølgelse. :(

 

Dessuten har Leonidas mekaniske føtter, noe som gjør at han aldri blir sliten av å løpe etter Earl som blir mer og mer lei.

Lenke til kommentar
Men jeg må si meg enig med den artikkelen, de fleste jeg kjenner som spiller wow har på et eller annet plan sosiale problemer..

 

Åhjah, så no har eg sosiale problem og=(

Trudde det var gale når heile forrige guilden rapporterte meg for harassment om eg no ikkje skal ha problem i RL og!

 

(No offence altså)

 

Men konge det at eg no kan sei at eg ikkje lider av spelavhengighet iallefall.

Sjølv om å gjera sånt til ein personlig agenda bare er for å støtte utvikleren av spelet du elsker, og det tyder iallefall på at du er spelavhengig *shrug*

 

Alle mine venner spiller også WoW. Men så har kanskje alle vi sosiale problemer også da :p hehe

 

Men det må jeg si: Vi går jo ofte ut på fest i helgene etc.

Hehe. Gjett hva vi prater om da... :!:

 

Håper det ikke er WOW -_-

 

Haha, WoW preik på fest er klassiker. Ignorer alle av det motsatte kjønn og snakk om korleis du ganka ein priest rogue mage combo i arena!

Det som er så sykt morro er at halparten i gjengen som blir med ut er damer :thumbup:

Ikke mange som sjønner så mye når vi sitter 3 gutter og 3 jenter og snakker om WoW :D

Endret av Shadow2007
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Er mange flere jenter enn det man skulle tro, som spiller wow. Her jeg sitter på kontoret er det oftest jenter som kommer innom med problemer på pcn og det er ikke få av de som har et wow-ikon på skrivebordet. Spør jeg om de spiller, så "ja littegranne *fniz*"

Lenke til kommentar
Ikke mange som sjønner så mye når vi sitter 3 gutter og 3 jenter og snakker om WoW

 

Høres rimelig pointless ut å gå på fest for å snakke om wow tho. Det kan man jo gjøre på vt. ;D

Haha! Hva snakker du om på fest da? Politikk? Sammfundsproblemer? Hvordan få fred på jorden?

Tror ikke det er mange temaer på fest som ikke er pointless ;)

 

Hvis vi har det morro så er vel alt greit?

 

(De som spiller spill kan ikke være sosiale, for når de ikke spiller så prater de om spill!)

Lenke til kommentar
Om du leser artikkelen, så står det at det er sosiale problemer som er årsaken istedefor spillavhenighet.

 

En del av de ja, ikke alle.

Statistikk er dog veldig upresist, men det er nok ikke helt bort i natta at ca halvparten av de som spiller WoW blir enten mobbet, plaget e.l.

Heller det enn at de blir "avhengige"..

 

Dog er mobbing o.l. verre enn spill-avhengighet, så slik sett er det jo verre.

 

må man ha problemer for å spille? jeg liker å spille men ser ikke på det som ett problem

 

 

Det er vel mer snakk om at av de som HAR problemer, så er ca 8/10 plaget på et eller annet sosialt plan, ikke at 8/10 som spiller spillet har problemer.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...