Gå til innhold

Hvor stort Powersupply er det vits å ha?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg en ny pc i løpet av året (litt etter litt).

Mannen min mener at vi er helt nødt til å ha 500W, selv synes jeg det blir en smule idiotisk og at vi kunne klart oss med 400W.

 

Vi skal ha DVD-brenner, CD-brenner (håper blue laser kommer ut snart), feteste lyd/video kort, tv-tuner etc.

 

Har mannen min rett? Eller er han stormannsgal.... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En helt vanlig maskin med 1-2 harddisker, 2 optiske enheter (CD-rom) og et brukbart skjermkort samt noen pci-kort, skal kunne klare seg med 300W-350W.

 

Da tenker jeg f.eks et AMD oppsett (Et AMD oppsett sluker som regel litt mer watt enn Intel oppsett...)

 

Men det er klart at jo mer skit du stapper i maskinen, jo mer sulten blir den på Watt....

 

S-Blazer

Lenke til kommentar

500w syns jeg hørtes ut som litt å ta i! Har selv 2stk harddisk, dvd, cdbrenner, 5 vifter, cpu, 9500 pro og nettverkskort koblet til en 340w psu og det holder fint.

 

Kan ikke så mye om hva man trenger av psu men som du ser klarer min 340w og dra alt det jeg har så en 400w burde vel holde til et lydkort og tvtuner i tillegg ville jeg tro :)

Lenke til kommentar
Hihi. 500W ja.. Med mindre du har rundt 30HDDer treger du nok ikke såpass mye, med mindre du kjøper drittkvalitet! En 350W kan være like godsom en på 500W, bare finn rette merket :)
Der sa du det! Du kan ikke stole på watt-ratinga til mange produsenter, og derfor blir det å sammenligne PSU-ene helt feil.

 

Pass bare på at mannen din faller for fristelsen av å kjøpe en 550W Q-Tec PSU. Da bør dere heller kjøpe en 350 Enermax til samme pris.

Lenke til kommentar
Hihi. 500W ja.. Med mindre du har rundt 30HDDer treger du nok ikke såpass mye, med mindre du kjøper drittkvalitet! En 350W kan være like godsom en på 500W, bare finn rette merket :)
Der sa du det! Du kan ikke stole på watt-ratinga til mange produsenter, og derfor blir det å sammenligne PSU-ene helt feil.

 

Pass bare på at mannen din faller for fristelsen av å kjøpe en 550W Q-Tec PSU. Da bør dere heller kjøpe en 350 Enermax til samme pris.

 

Vet nå ikke det... Har sett flere tester hvor Q-Tec har vært mer stabil enn Enermax, med hensyn til volt-styrken. Også med stort trekk av watt.

Lenke til kommentar

Prøvde å snakke gubben til fornuft i går....men nei! 500W er og blir hans standpunkt. Argumentet er nettopp det at det er fremtidsrettet og mer stabilt.

 

Har lest mye fælt om Q-tec PSU'er så det blir nok ikke det jeg kjøper.

Er det noen merker som er spesielt bra? Og som fins i 500w (sukk!)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...