Gå til innhold

Kjøling av E8400 på Asus P5Q PRO i Silverstone SST-LC17 stuepckabinett


Anbefalte innlegg

Hei! Prøvde å poste liknende spørsmål i kategori "kjøling", men fikk ingen svar der, så nå prøver jeg her. Har, som det kommer frem i emnetittelen, En E8400 på et Asus P5Q PRO HK, i et Silverstone SST-LC17 kabinett. Har lyst til å prøve meg å klokke litt, men trenger en effektiv kjøler på CPU. Problemet er at kabinettet ikke er mer en 170mm høyt, regner med dette er utvendig høyde, pluss at HK tar litt av høyden, Regner med at jeg ikke har mer en maks 130 mm å gå på, kanskje enda mindre. Dessuten trenger jeg en kjøler med sidemontert vifte, for å føre lufta ut av kabinettet. Prosessoren er temmelig varm med boxed-vifta, (ca. 50 0C. Har prøvd å klokke litt, til ca. 3,3 ghz, men når jeg kjører prime fyker den opp på 80 0C etter bare ett minutt. Er klar over at klokking med boxed-vifta er idioti, men ville bare prøve for gøy. Er det noen som har noen konkrete erfaringer med dette kabinettet? Dersom noen har forslag til hva jeg bør kjøpe, så vær grei å gi meg et svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Takk for svar, Deepsearch!

Er det noen som har erfaringer med denne kjøleren til mitt oppsett? (Scyte Ninja Mini) Noen som vet sikkert at den ikke stanger borti Chassislokket? Er litt rævva å måtte sende den tilbake...

 

 

den passer i antec fusion, det menere jeg og tro er mindre enn det kabinettet du har , ditt er jo tross alt 17cm høyt, så tror nok det går som hånd i hanske, fot i hose etc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...