Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skumleste igjennom Wall-E-anmeldelsen fra HDD.com nettopp, og følgende easter eggs er oppdaget blant eiere/lesere:

 

Easter Eggs

 

Thanks to our reader Tone-C and additional readers, we've found two (so far) Easter eggs on 'Wall•E.' Both are on disc one.

 

To find the first, highlight "Play Movie" on the main menu. Then press up on your remote. The red "E" in the film's logo will change to blue. Press enter on your remote to watch a Pixar featurette, "Geek-O-Rama."

 

For the second egg, highlight "Set Up" on the main menu. Then press left on your remote. A dot will appear under "Sneak Peeks" prompt. Press enter to watch a short animation test.

Disse skal testes ut. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Even More LOTR Rumblings

 

Posted November 12, 2008 09:16 AM by Josh Dreuth

 

Warner Bros. Our good friend Bill Hunt is at it again, and today he has more information regarding the upcoming release of the 'Lord of the Rings' films. This bad news is that when Warner delivers the films sometime late next year, they will be of the theatrical versions of the films. The good news is that this decision was made because director Peter Jackson wants to save the extended versions for a super Blu-ray boxset to be released near the theatrical release of 'The Hobbit'.

 

With the original extended cut box sets being of the utmost quality, I have high hopes that Jackson will once again produce a magnificent Blu-ray box set for the extended cuts of the film. Until then (which will be about two years if 'The Hobbit' stays on schedule, enjoy the theatricals cuts on Blu-ray sometime next year.

 

http://www.blu-ray.com/news/?id=2055

 

En mnd gammelt. Jaja.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva slags undertekster det er på Lost sesong 4 på blu-ray hvis jeg handler fra Play eller Amazon.co.uk?

Evt. noen som kjenner til en tysk eller fransk nettbutikk med hyggelige priser? (ser at amazon.de har kun UK import på den og jeg vet at den som selges i Tyskland har norsk undertekst)

Endret av datating
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det er vel ganske meningsløst å poste kun en review, men her er da HDD's review av Sleeping Beauty

 

Derimot, av interessante nyhter kommer Monster's Inc. 19. mai med et herlig 5.1 DTS HD Master Audio-lydspor.

 

Det mest interresante though, er selvsagt Final Fantasy VII Advent Childre Complete 16. april med 25 minutter ekstra materiale. 7.1 TrueHD japanaese og greier. Med blir det bundlet en demo av FF XIII.

 

Old news for de fleste tenker jeg..

Lenke til kommentar
Kan jeg forvente godt bilde på denne utgaven av Blade Runner? Hi-def digest har anmeldt to versjoner, henholdsvis kofferten og 5-discen. Filmkvaliteten er kanskje den samme, bare de ekstra discene som er forskjellig?

Kofferten inneholder også "Final cut", bare der må den dele plass med to andre filmer på samme plata.

Her kan du lese hva dem skriver:

As for the other versions of the film, they almost match 'The Final Cut.' Warner provides three versions of the film on disc three -- the 1982 domestic and International cuts, and the 1992 Director's Cut. As these versions are accessible via seamless branching they share much of the same material, and appear to utilize a master identical to 'The Final Cut.' As such, the video quality boasts the same wonderful colors, jaw-dropping depth and excellent black levels. However, since 'The Final Cut' has been spiffed up in terms of its visual effects and other slight digital tweaks, there are segments of these three other versions that suffer slightly by comparison. Grain can be slightly exacerbated, and contrast sometimes wavers in consistency during effects shots. It's pretty minor, and of course, 'The Final Cut' is where Ridley Scott and Warner appropriately focused most of their attention. Even fans who come to this release most interested in the older versions of the movie are unlikely be disappointed.
Lenke til kommentar
Det er vel ganske meningsløst å poste kun en review, men her er da HDD's review av Sleeping Beauty

 

Derimot, av interessante nyhter kommer Monster's Inc. 19. mai med et herlig 5.1 DTS HD Master Audio-lydspor.

 

Det mest interresante though, er selvsagt Final Fantasy VII Advent Childre Complete 16. april med 25 minutter ekstra materiale. 7.1 TrueHD japanaese og greier. Med blir det bundlet en demo av FF XIII.

 

Old news for de fleste tenker jeg..

Syns det er fint å ha klassikere i hylla, men samtidig så syns jeg det er unødvendig å kjøpe en film som jeg ikke kommer til å se med det første. Hmm, ble litt vanskelig det.

Skal kjøpe inn et par filmer idag tenkte jeg.

Lenke til kommentar

Det kom opp ein HD DVD-diskusjon i "Gi bort en DVD"-tråden, så eg prøver å flytta den hit.

 

Bilder av samlingen, magnusbe?

 

Eg får inn ca 20 nye titlar den komande veka, så eg skal ta nye bilete då.

 

Tull! Ikke lat som du ikke dreit deg ut når du valge HD DVD istedet for Blu-Ray. Det var derfor jeg ventet med å velge. :p

 

Eg kjøpte HD DVD *etter* at formatet døydde...

 

Det er jo i hvertfall uhyre billig da. Hva kjører du filmene på?

 

Har ein Xbox 360 HD DVD-spelar kopla til PC, og ein Toshiba HD-E1 på lager. Til vanleg bruker eg ein Toshiba HD-EP30.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...