Gå til innhold

Ungdomsopprør i Hellas


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8974354

Jeg mener at HVIS politibetjentene skjøt i selvforsvar, bør det ikke få noen særlige konsekvenser.

Hvis jeg hadde blitt angrepet av to ungdommer, og de hadde vært en trussel for mitt liv. Da ville jeg skutt, kanskje ikke dødlig, men jeg ville allikevel skutt.

 

Alle som protesterer burde bli skutt med noe paint ball liknende saker, kanskje en litt hardere type.

Vold er ikke alltid beste løsning, men bruker du vold fortjener du det tilbake. "Du skal gjøre mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg".

Hvordan hadde saken blitt hvis politiet skulle brukt molotov-cocktails o.l?? Da hadde det blitt liv da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men herregud da. Det går vel ann å ha litt fornuft i huet?

Om Carl I Hagen hadde snyltet til seg litt ekstra pensjon, 2 politimenn hadde drept en pakistaner som sto og kastet steiner på poltibilen for å skade poltimennene i bilen. Så hadde ikke jeg tatt på meg anit-terror t-skjorten, verneskoene og gått rundt i byen hvor jeg bor og ødlegge det lokale bakeriet, brenne ned en bilbutikk og sette noen biler i fyr?

 

Jeg tror at disse trangsynte skadedyrene missbruker annledningen til å gjøre faenskap. Og slike folk, er folk som bør bli buret nede i en kjeller og kastet nøkkelen vekk.

Lenke til kommentar

Du får mene hva du vil, men situasjonen i Hellas er mye verre enn du prøver å framstille den som. Drapet av bare dråpen som fylte begeret.

Selv om ikke du skjønner deg på det eller er villig til å kjempe for rettighetene dine så er det heldigvis andre som er det.

Hva du tror og mener om "skadedyrene" har fint lite å si når du ikke gidder sette deg ordentlig inn i saken engang.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/bl...icle2814234.ece

Lenke til kommentar

"Selv om ikke du skjønner deg på det eller er villig til å kjempe for rettighetene dine så er det heldigvis andre som er det."

 

 

 

Og det gir dem retten til å brenne opp butikker, biler og annet hærverk mot folk som aldri har hatt noe med denne saken å gjøre? Kanskje du har lyst til å betale for nye bilene, butikker med lønnen din du da, siden du syns det er helt toppers?

Lenke til kommentar

Nåja, nå er det slik at demonstrasjonene som regel starter fredelig til politiet dukker opp. Da eskalerer situasjonen voldsomt pga. bla. voldsbruken fra politiet og måten de blir møtt av politikerne og da svare demonstrantene med det de har.

Påtente biler og containere er fine veisperringer når man ikke har tilgang på skjold og gjerder og stein og molotovcocktails har ikke den presisjonen rifler eller pistoler har.

Selvfølgelig er litt av poenget også å lage såpass med bråk og kaos at regjeringen må gjøre noe og forhåpentligvis ender det med at regjeringen går av.

Lenke til kommentar

Du må vel forstå at folket ikke bare føler noe er litt urettferdig? De mener hele systemet i Hellas har vært skakkjørt lenge, men nå har det toppa seg. Da har jeg full forståelse for at folk ikke sitter med henda i fanget og håper at det skal bli bedre, når det er åpenbart at det bare blir verre og verre.

Da demonstrer man og hvis ikke det hjelper, så sloss man mot maktapparatet.

 

Vet ikke hvor mye historie du har lest, men veldig mange viktige rettigheter for folk flest kommer av at nettopp de du kaller "trangsynte skadedyr" har demonstrert, streika og sloss for at det skal bli bedre.

 

Usakligheter som at jeg skal betale for opprørene og at jeg skal skamme meg nedverdiger jeg meg ikke til å svare på.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Du må vel forstå at folket ikke bare føler noe er litt urettferdig? De mener hele systemet i Hellas har vært skakkjørt lenge, men nå har det toppa seg. Da har jeg full forståelse for at folk ikke sitter med henda i fanget og håper at det skal bli bedre, når det er åpenbart at det bare blir verre og verre.

Da demonstrer man og hvis ikke det hjelper, så sloss man mot maktapparatet.

 

Vet ikke hvor mye historie du har lest, men veldig mange viktige rettigheter for folk flest kommer av at nettopp de du kaller "trangsynte skadedyr" har demonstrert, streika og sloss for at det skal bli bedre.

 

Usakligheter som at jeg skal betale for opprørene og at jeg skal skamme meg nedverdiger jeg meg ikke til å svare på.

 

Du får det til å høres ut som om folket kjemper mot ett ondt diktatur eller noe sånt. Slik er det ikke. Hellas er da et demokrati og folk har muligheten til å påvirke samfunnet gjennom valg. Om disse udugelige menneskene heller velger å brenne biler og å anngripe dem som faktisk prøver å beskytte landet så fortjener de heller ikke særlig bedre. Det ser da heller ikke ut til å være det greske folket men i likhet med lignende opptøyer ellers i Europa virker det som det er de litt mindre begavede som kanskje litt lett lar seg overbevise og som kun leter etter ett påskudd for å spre dritt. I likhet med blitz osv.

Lenke til kommentar
Du må vel forstå at folket ikke bare føler noe er litt urettferdig? De mener hele systemet i Hellas har vært skakkjørt lenge, men nå har det toppa seg. Da har jeg full forståelse for at folk ikke sitter med henda i fanget og håper at det skal bli bedre, når det er åpenbart at det bare blir verre og verre.

Da demonstrer man og hvis ikke det hjelper, så sloss man mot maktapparatet.

 

Vet ikke hvor mye historie du har lest, men veldig mange viktige rettigheter for folk flest kommer av at nettopp de du kaller "trangsynte skadedyr" har demonstrert, streika og sloss for at det skal bli bedre.

 

Usakligheter som at jeg skal betale for opprørene og at jeg skal skamme meg nedverdiger jeg meg ikke til å svare på.

 

 

Du snakker jo om borgerkrig du. "Sloss mot makt aperatet", som du kansje har lest i historien så skyter regjeringen tilbake i borgerkriger. Situasjonen i Hellas er ikke en borgerkrig, derfor er sabotasje, terrorisme og sivil ulydighet fra deler av befolkningen forkastelig, det er ikke et diktatur, det er et demokrati med en regjering som folket selv har stemt på, dersom ikke regjeringen opfyller folkets ønske får folket danne nye partier/stemme på andre neste gang. Syntes at sånnt dritt som kommer fra de bråkmakerne er forkastelig i et demokrati. Sånn som jeg har forstått det er det ikke hele folket som lager trøbbel, det er mindre ungdomsgjenger av anarkister o.l. Med andre ord en gjeng med trangsynte ekstremister.

Lenke til kommentar
Men herregud da. Det går vel ann å ha litt fornuft i huet?

Om Carl I Hagen hadde snyltet til seg litt ekstra pensjon, 2 politimenn hadde drept en pakistaner som sto og kastet steiner på poltibilen for å skade poltimennene i bilen. Så hadde ikke jeg tatt på meg anit-terror t-skjorten, verneskoene og gått rundt i byen hvor jeg bor og ødlegge det lokale bakeriet, brenne ned en bilbutikk og sette noen biler i fyr?

 

Jeg tror at disse trangsynte skadedyrene missbruker annledningen til å gjøre faenskap. Og slike folk, er folk som bør bli buret nede i en kjeller og kastet nøkkelen vekk.

 

Du er jo i prinsippet akkurat like ille som dem. Du dømmer og tar side uten å egentlig vite hva som foregår. Samtidig tar du alle ungdomsdemonstrantene i Hellas over en kam og benytter anledningen til å dele ut verbale knyttnever over en lav sko.

 

Rimelig hyklersk.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Du må vel forstå at folket ikke bare føler noe er litt urettferdig? De mener hele systemet i Hellas har vært skakkjørt lenge, men nå har det toppa seg. Da har jeg full forståelse for at folk ikke sitter med henda i fanget og håper at det skal bli bedre, når det er åpenbart at det bare blir verre og verre.

Da demonstrer man og hvis ikke det hjelper, så sloss man mot maktapparatet.

 

Vet ikke hvor mye historie du har lest, men veldig mange viktige rettigheter for folk flest kommer av at nettopp de du kaller "trangsynte skadedyr" har demonstrert, streika og sloss for at det skal bli bedre.

 

Usakligheter som at jeg skal betale for opprørene og at jeg skal skamme meg nedverdiger jeg meg ikke til å svare på.

 

Nå vet ikke jeg spesielt mye om Hellas' historie og nåværende situasjon, men jeg har vel ikke den oppfatningen at det er et brutalt diktatur som styrer der for øyeblikket. Jeg kan ha sympati med voldelige opprørere om det er deres eneste måte å protestere på, men dette tror jeg ikke er situasjonen i Hellas nå. De har antagelig svært korrupte myndigheter og politi, og folket bør absolutt reagere, med så store demonstrasjoner som mulig. Men i dagens situasjon har jeg rett og slett lite sympati med dem som tyr til vold. Jeg håper det er et mindretall av demonstrantene.

Lenke til kommentar

Folk skal ha rett til og demostrere mot dem som sitter på makta. Slike opptøyer burde være siste utvei, og en kan jo argumentere for att en heller burde direkte vreden mer konkret mot offentlige bygg og makt personenne. Men når en folke mengde komme rut av kontroll er slikt umulig og styre. Det må være kontrolerte godt planlagte handlinger om en skal kun ramme dem som er skyldige. Mennesker i store grupper er ofte helt idiotiske. De er som en fiske stim, begynner noen fisker og svømme i en rettning så følger de andre etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...