Gå til innhold

Ubuntu-8.10! Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om jeg skrev riktig på hva som trengs av programmer så skal den ligge inne på system-den øverste menyen(vet ikke hva den heter på engelsk)-compizconfig

 

dette programmet krever at du har installert grafikk driverene, om du ikke har eller vet om du har gjort det så finner du det på...

 

system-administration-hardware drivers, her inne velger du grafikkdriverne og egentlig alt annet du finner

Lenke til kommentar

Det første du bør lære om linux er at installering av programmer er fundamentalt forskjellig fra windows. Det er kun helt unntaksvis at du selv leter opp programmer og installerer direkte. Pakkesystemet er det du typisk bruker, gjennom et av programmene (slik som Legg til/Fjern eller Synaptic), eller rett fra kommandolinja (med sudo aptitude eller sudo apt-get).

 

Meldingen du fikk tyder på at du har forsøkt å installere 64-bit program på 32-bit OS.

Lenke til kommentar

Prøv. Neste gang du lurer på noe, forsøk å finn ut av det selv. Prøv deg frem litt og google på ting du lurer på. Ingen her er spesielt interessert i å mate deg med teskje. Det har du kanskje vokst ifra selv også?

Og med det melder jeg meg ut av tråden.

 

EDIT: merk, jeg sier ikke at du ikke skal kunne spørre om ting her på forumet, for det er det fritt frem å gjøre. Men de fleste vil være veldig takknemlige (og betydelig mer hjelpsomme) dersom du faktisk har gjort litt innsats selv. :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...