Gå til innhold

Ubuntu-8.10! Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

okey! Men kan jeg søke på F.eks. skype eller msn og lignende inne på Legg til/Fjern programmeR?
Ja det kan du, men Skype er ikke fritt tilgjengelig så den finner du ikke uten å legge til ekstra kilde som ubuntu kan finne programmer fra. Les mer om det her:

https://help.ubuntu.com/community/Skype

MSN finnes ikke til GNU/Linux (gjett hva M'en står for?), men du har mange alternative programmer å velge mellom som du kan bruke til msn, eksempelvis pidgin, kopete, emesene og amsn.

 

Ellers kan du jo lese litt her:

http://wiki.diskusjon.no/index.php/(K)Ubun..._jeg_trenger.3F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan sjekker jeg om jeg har 32/64 bit ??

 

EDIT: (dette skjer når jeg skal laste ned xfire..

 

[/home/martin/Skrivebord/xfire_installer_35044.exe]

End-of-central-directory signature not found. Either this file is not

a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the

latter case the central directory and zipfile comment will be found on

the last disk(s) of this archive.

zipinfo: cannot find zipfile directory in one of /home/martin/Skrivebord/xfire_installer_35044.exe or

/home/martin/Skrivebord/xfire_installer_35044.exe.zip, and cannot find /home/martin/Skrivebord/xfire_installer_35044.exe.ZIP, period. )

Endret av vista223
Lenke til kommentar
Takk:D for det med flash player:D

 

Men hva var det egentlig som var i den pakken? var den 3-D boxen med der? :D

Finn igjen pakken i Legg til/Fjern, og marker den med musen, så kan du lese hva den inneholder. Mye er der men ikke kuben. Hvis du vil ha kuben og alt mulig annet må du installere pakken compizconfig-settings-manager, den finner du i tredje menyen, og der kan du skru av og på de effektene du vil, samt sjekke hvilke taster som du må trykke for de forskjellige.

 

For å aktivere effektene må du velge Utseende fra den tredje menyen, gå til siste faneblad og sette effekter på max. Så kan du snurre kube med Ctrl+Alt+Pil til venstre eller høyre.

 

xfire ser ut til å være et windowsprogram, husk hva vi sa om installasjon av programmer ;)

Endret av Del
Lenke til kommentar

hvis du skal kjøre windows filer/spill trenger du et program som oversetter windows til linux språket, eks programet wine eller crossover. og får å si det mildt ut er det veldig få ting som fungerer 100%

 

siden wine er den eneste gratis programmet så kan du dra inn på www.winehq.com og se der for mer hjelp.

 

håper du kan åpne terminalen...

 

sudo apt-get install wine og og skriv deretter passordet

 

skal du finne ut om noe fungerer i wine søk på google med tingen du lurer på eks:

 

red alert 2 winehq og se på det første som plopper opp

Lenke til kommentar

ok... spørsmål en....

 

nede i høyre jørnet ser du et litt stort ikon som viser arbeidsområdet du er på, høyreklikk og velg performence, der det står 2 skriver du inn 4, og vola... nå har du fire skrivebord som trengs får å ha en cube.

 

 

spørsmål 2......

 

hvilken måte installerte du wine?

brukte du terminalen må jeg se på feilmeldingen

 

gå inn på denne siden hvis du ikke orker å vise meg feilmeldingen http://www.winehq.org/site/download-deb

 

der inne skal du trykke helt nederst på siden...

If you are using Ubuntu, you can now install Wine by clicking this link. Alternatively, you can install by going to Applications->Add/Remove and searching for Wine.

 

på cliking this link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...