Gå til innhold

Fordommer mot WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen andre som merker at folk generelt har fordommer mot WoW? Merker jeg blir ganske forbanna når "kule" folk snakker om hvor mye WoW suger, og som mest sannsynlig aldri har prøvd det før, og det blir flere og flere av dem.

I media og blir WoW alltid omtalt som noe negativt. Har enda ikke sett en artikkel, som omhandler WoW, som har hatt en positiv vinkling. Det går alltid i folk som har blitt avhengige, og ikke klarer å slutte, og det skylder dem på spillet, ikke folkets svake sjeler.

Bare meg som føler det sånn?

Haha jeg er nok en av de du beskriver xD

Det eneste positive er at tiden går antar jeg. og at man får rørt på fingrene

negative:

asosialt

aggresiv hvis noe skjer

betaler en viss sum per måned

alt for mye tid forran pcn

usunt

avhengenes

loner

sitter for seg selv

prioritetsnivå som f.eks. det framfor lekser o.l

muligens mindre inntak av vann/mat

muligens mindre bruk av hygieniske midler

osv osv osv

osv osv

osv

Men det kan hende jeg skal prøve demoen engang for å se hvordan det er :hmm:

successful_troll.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet
Gjett hva et av verdens beste spill er... Mario! :D

Hinthint: Grafikk = null komma svisj.

Counter strike 1,6. Mye mer populært enn Source. Gameplay > Grafikk.

Skrevet

He he skal ikke mye til for å fyre opp wow spillerne gitt. Må vel regne med litt andres meninger så lenge det blir opprettet en egen tråd om emnet.

Skulle nesten tro de har dårlig samvittighet for noe.

Skrevet
Finnes mange slike idioter, er bare å ignorere dem, det er trendy å mobbe/hate WoW, selv om man aldri har prøvd det.

Det er trendy å spille WoW og ignorere/hate folk som ikke spiller også :p

Må bare svare på dette. Har ikke møtt en eneste person som spiller WoW som hater de som ikke spiller. Vet ikke hvor seriøs du var med innlegget, men uansett.

Det skal sies at de fleste WoW-gamere, meg selv inkludert blir ganske provosert av den grusomme generaliseringen av WoW-spillere. Jeg kjenner meg ikke igjen av noen av utsagnene om hvordan folk som spiller er eller oppfører seg. Og INGEN av de jeg kjenner som spiller har noen form for problemer heller.

Alle jeg kjenner irl, meg selv også, har både tid til damer, fest, lek og morro og venner, jeg velger aldri WoW over venner eller damer, eneste som WoW kan komme i veien for var lekser, men hadde ganske gode karakterer uansett. Hadde jeg ikke spilt WoW kan jeg garantere deg at jeg ville gjort noe annet en lekser vist de var kjedelige nok.

Sånn det fungerer er at folk med liten og dårlig insikt utaler seg om WoW og hvor dårlig og negativt det er, uten å ha den fjerne anelse, gamere blir jo seff sur og lei av dette, da argumentene til WoW-flamere nesten aldri har rot i virkeligheten, det er bare antagelser og generalisering på høyt nivå.

Skrevet

Veldig som de skulle beskytte wow..

Har en kompis som sluttet å spille wow fordi han gikk tom for penger.

Han var ALDRI med kompiser, utenom wow lan.

Virker nesten som om wow folk blir aggresive når andre sier stygge ting om det?..

Hva gjør det deg om andre ikke liker det?

Skrevet

Virker nesten som om wow folk blir aggresive når andre sier stygge ting om det?..

Gjør ingen verdens ting at folk ikke liker WoW, problemet er heller at folk utaler seg negativt om WoW eller folk som spiller WoW uten at man har noe grunnlag for påstandene, generaliseringen er sykt plagsom, da overdrevene WoW-nerder som aldri ser sollys er en minoritet av gamere som får alt for mye oppmerksomhet

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Beskytte?

Dere kommer med påstander dere ikke veit noe om. Du veit ikke hvordan det er å sitte i et raid eller noen ting. Les side 1 igjen.

EDIT: Litt for sein.

Og Mats: Kl er kvart på to om natta, må du spille av in the jungel på så høyt..? :/

Endret av Slettet-3t93k9
Skrevet

Svake sjeler finner du overalt, uansett hvilken hobby de har.

Skrevet

Gjør ingen verdens ting at folk ikke liker WoW, problemet er heller at folk utaler seg negativt om WoW eller folk som spiller WoW uten at man har noe grunnlag for påstandene, generaliseringen er sykt plagsom, da overdrevene WoW-nerder som aldri ser sollys er en minoritet av gamere som får alt for mye oppmerksomhet

jo, man har et relativt stort grunnlag for påstandene.

mener jeg da.

jeg har fire kamerater. alle begynte å spille wow.

to synes det var kjedelig, og sluttet å spille etter en liten stund.

de to andre har jeg sakte men sikkert mistet kontakten med ettersom de aldri er ute lenger.

du er sikkert flink gutt når det kommer til wow bruk, men det er andre som ikke er det.

søstra mi gikk fra svogern min ettersom han spilte for mye wow.

jeg vil tørre å påstå at rundt halvparten av alle som begynner med wow spiller overdrevent mye, og at det gir et negativt utfall.

så, skal vi bare skylde på spillerne, når wow faktisk er designet for at folk skal investere mest mulig tid i spillet, slik at blizzard kan fortsette å fylle lommene sine med cash?

Skrevet

Godt at du vet alt om meg da Jonas.

Ja det er nesten som om dere beskytter wow fra stygge kommentarer og lignende.

Og ja, jeg vet at ikke alle som spiller det og det spiller er tapere som sitter inne 24/7, men det finnes noen.

Går det utover deg som wow spiller hva andre sier?

Blir du dårligere?

Sikkert ikke, så hva er problemet?

Selv liker jeg ikke WOW, vet ikke helt hvorfor.

Men tror det har litt med månedsbetalingen å gjøre.

Skrevet

Går ikke utover meg eller noen andre når dere diskuterer WoW, meningen min var å få fram at ikke alle er slik og slik, men som jeg og dere sier, det er ikke alle som gamer WoW som mister all bakkekontakt, og da er vi ganske enige.

Blir bare veldig fyrt når jeg ser diverse generalisering som er ute å går her og der.

Skrevet (endret)

Er veldig mange som har snakket om at folk generaliserer for mye rundt WoW og dem som spiller WoW. Må få rette en hjertelig takk til deg for at du, ufrivillig, er med på å underbygge den påstanden. Det er nettopp slike holdninger som jeg quoter her som gjør meg mektig vred og forbannet.

Endret av Bear^
Skrevet

Jeg har forståelse for at flertallet av wow spillerne ikke har noen som helst problem, hverken med spillet eller seg selv.

Men de må tåle å bli litt generalisert, da spillet i seg selv har medført problemer for mange "svake sjeler" som det blir sagt her.

Klart wow kan medføre avhengighet, slik som alkohol. Ikke med det fysiske forfallet alkoholen medfører, men avhengighet lke fullt.

Skulle jeg fyrt meg opp kraftig hver gang jeg hører hvor farlig alkohol er? Jeg tar en dram og koser meg med det. Og jeg kjenner meg ikke igjen i dommedagsprofetien i omtalen av alkohol, og morer meg litt over det. Jeg kan ikke klare å irritere meg over det i det hele tatt.

Ha et ltt avslappet forhold til wow kritikken, ikke fyr dere opp, som om dere skulle ha dårlig samvittighet for noe.

Skrevet (endret)

Det er naturlig å disse ting man ikke driver på med selv.

Det viser bare at de egentlig ikke er så kule.

Samtidig er det naturlig å irritere seg over andre som disser det man driver på med.

Når man holder på med noe så får man en urge til å forsvare denne tingen,

stort sett samme hva man holder på med.

For å opprettholde selvbildet.

Man driver jo ikke med ting som ikke er bra.

Men det er jo selvfølgelig bakdeler med å holde på med data-spill. Mest for omgivelsene og de nære som både ønsker å være sosial med spilleren, og bekymrer seg for spillerens fremtid.

Når det gjelder jobb, skole, samliv mm.

Og mye av en ting er ikke alltid et gode.

Sitter man og spiller en time eller to per dag så burde det jo være greit.

Verre om man sitter 8-10 timer.

Klart det er andre ting som må lide da.

Men det spørs jo litt hva slags ambisjoner man har.

Har man en utdannelse som man trives med.

Har man god jobb.

Har man kone/mann og barn.

Og alt fungerer fint sammen med spilling - så hvorfor ikke.

Men hvis man sliter på skole, jobb eller i samliv, og så spiller 2-10 timer daglig,

har man nok prioritert feil.

Så hvis de som ikke spiller, eller har klart å slutte å spille ser dette, og må holde ut med syting av spilleren, eller bekymrer seg for de(n) som spiller, så er det jo ikke rart at man disser spill(et) litt.

Klart det er et valg, men da får man takle å leve med det. Og eventuelle konsekvenser.

Så får man velge å høre på andre eller ikke.

De kan jo ha sine synspunkt. Men kule er de jo ikke. De er jo ikke det når de prøver å gjøre seg interessante på andres bekostning. Og dissing er jo ikke veldig konstruktivt.

Endret av Erigon
Skrevet
Jeg har forståelse for at flertallet av wow spillerne ikke har noen som helst problem, hverken med spillet eller seg selv.

Men de må tåle å bli litt generalisert, da spillet i seg selv har medført problemer for mange "svake sjeler" som det blir sagt her.

Klart wow kan medføre avhengighet, slik som alkohol. Ikke med det fysiske forfallet alkoholen medfører, men avhengighet lke fullt.

Skulle jeg fyrt meg opp kraftig hver gang jeg hører hvor farlig alkohol er? Jeg tar en dram og koser meg med det. Og jeg kjenner meg ikke igjen i dommedagsprofetien i omtalen av alkohol, og morer meg litt over det. Jeg kan ikke klare å irritere meg over det i det hele tatt.

Ha et ltt avslappet forhold til wow kritikken, ikke fyr dere opp, som om dere skulle ha dårlig samvittighet for noe.

Vel de som tar seg en dram i ny og ne blir ikke sett på som alkoholikere, de som sier de spiller litt WoW blir stemplet som asosiale kvistete nerder av værste sort. Der har du forskjellen, så snart folk hører enn driver med WoW så er stemplet med en gang ute og man blir stemplet under samme puljen som et fåtall er under.

Skrevet

Samma regla igjen? Påstand blir skrevet, noen reagerer med sjokk og vanntro fordi de er nogen lunde truffet, slenger motargumenter som er satt like på spissen som den første påstanden.

Personlig mener jeg at WoW fører til prioritetsfeil, fordi det er artig i motsetning mange andre ting her i livet. Det er også tidskrevende, selv om det varierer fra person til person.

Ting som ikke kan bli brukt mot spilling generelt er at det er usunt, asosialt og ødeleggende. Det er fordi den generelle spiller ikke spiller 100% av sin våkne tid på wow. Da har man tid til å spise mat, være med venner og gjøre konstruktive ting utenom. Igjen er dette opp til personen selv.

For å eksemplifisere dette kan jeg si at jeg går på høyskole, er med i diverse verv innad i høyskolen og byens demokrati. Jeg trener styrke og spiller fotball aktivt. Men hvis jeg ser på hvor mange timer jeg har lagt ned i wow etter 5 år kunne jeg slengt på at jeg spiller gitar på lista over og skrevet at jeg er god til det. (Jeg spiller litt gitar)

Her kommer prioriteringen inn.

Jeg har prioritert wow ovenfor det å bli bedre på gitar. Angrer jeg? Ikke nå, men om 5 år gjør jeg nok garantert det. Men jeg kommer allikevel til å se på det med et smil mens jeg tar opp gitarspillinga mi fra scratch. Jeg føler meg ung til sinns og det er på en eller annen måte et behov jeg har, å være ukonstruktiv. Det å ha noe man kan sette seg ned med etter en slitsom skoledag o.l. er godt å ha for meg.

Problemet ligger i at folk har et syn på hvordan ting "skal være". Folk tror de vet hva som er best for alle og enhver. Og når man ikke har kunnskaper om den aktuelle motparten, vil man uansett si noe feil som motparten reagerer kraftig på. Til dags dato har jeg ikke lest/hørt en eneste person som har noe imot wow som faktisk kan noe om wow. Så jeg vet med meg selv at jeg ikke trenger å høre på disse påstandene. For eksempel denne lista som er på side 1 i denne tråden er feil, nettopp fordi han som skrev den ikke vet hvordan wow-spillere har det. Noe han fikk motbevist ganske klinkende klart.

Men det ingen av oss wow-spillere klarer, er å se hvordan en utenforstående ser på oss som bruker så mye tid på et spill.

Og det er vel selve nøkkelen her, at vi ikke ser det på den måten motparten vår gjør.

Og da handler det om prioriteringer igjen. Vil du spille like mye eller i samme mønster som du gjør? Eller endrer du mønsteret ditt og ikke spiller en gang for å vise at du også kan se det fra motparten sin side?

Man har jo ikke alltid behov for dette hvis man kun møter motstandere på nett eller i artikler i store aviser. Men som samboer med ei flott jente må jeg si at man må vise seg istand til å omprioritere, for å bevise at de ikke har rett.

Skrevet

Det er jo mye smak og behag til hver enkelt person om de liker WoW eller ikke synes jeg. De som ikke liker det av feil grunner som at de ikke har prøvd det engang men henger seg på det media sier burde tenke seg om før de uttaler seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...