Gå til innhold

Fordommer mot WoW


Anbefalte innlegg

Wow i seg selv er ikek avhengighetsskapende, det er menneskene som spiller det som gjør seg selv avhengige. Deres eget problem, fremdeles ikke Wow sin skyld.

 

Det blir det samme som å si at pengeautomater/røyk/heroin heller ikke er avhengighetsskapende. For alt dreier seg jo sellfølgelig om hva vi som mennesker foretar oss til å starte med. Jeg mener du tar feil her, selv om jeg ser poenget ditt.

 

Vi forårsaker problemet selv, men dette er midler som desverre er avhengighetsskapende. Selv om kanskje ikke jeg eller du er/har blitt avhengig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er flere ting du sier i denne debatten som tilsier at du aldri har spilt WoW, og vist du har det, så ble du ikke høyere lvl enn 35.

 

Tror faktisk jeg var oppe i lvl41, så du var close:) Poenget er uansett ikke meg i denne debatten, selv om kanskje du ønsker det (*blunk blunk* snakker vi date blunk* Stikkordene bak dette spillet. WoW gjør oss usosiale i lengden (men hvem sier at fasiten i livet bare er familie, fast jobb, bil, hus, unger, venner? Jo, den jævla bestemora mi.)

 

GG at du har gamet WoW og vært sykelig avhengig av det før det kom i butikkene, men du nådde også bare lvl 41. Da er det klart at du bare sitter å lyver, det er ingen som gamer WoW i et år som bare kommer seg til lvl 41, og i tillegg til det har du vært sykelig avhengig av spillet, vært asosial og blitt kicket ut av skolen.

 

Du liker kanskje å leke idiot med winks og homoerotiske referanser, men du framstår bare tullete. Diskusjonen handler til dels om deg, for du lyver noe sykt, du har aldri spilt WoW men alikevel skal du komme med en skrekkhistorie om hvor galt det gikk.

Lenke til kommentar
Det er flere ting du sier i denne debatten som tilsier at du aldri har spilt WoW, og vist du har det, så ble du ikke høyere lvl enn 35.

 

Tror faktisk jeg var oppe i lvl41, så du var close:) Poenget er uansett ikke meg i denne debatten, selv om kanskje du ønsker det (*blunk blunk* snakker vi date blunk* Stikkordene bak dette spillet. WoW gjør oss usosiale i lengden (men hvem sier at fasiten i livet bare er familie, fast jobb, bil, hus, unger, venner? Jo, den jævla bestemora mi.)

 

GG at du har gamet WoW og vært sykelig avhengig av det før det kom i butikkene, men du nådde også bare lvl 41. Da er det klart at du bare sitter å lyver, det er ingen som gamer WoW i et år som bare kommer seg til lvl 41, og i tillegg til det har du vært sykelig avhengig av spillet, vært asosial og blitt kicket ut av skolen.

 

Du liker kanskje å leke idiot med winks og homoerotiske referanser, men du framstår bare tullete. Diskusjonen handler til dels om deg, for du lyver noe sykt, du har aldri spilt WoW men alikevel skal du komme med en skrekkhistorie om hvor galt det gikk.

 

Tror du er rimelig treig ja:) Tror de fleste her inne har fått med seg at historien min var crap, og at jeg bare ville ha en debatt videre rundt det.

Lenke til kommentar
Wow i seg selv er ikek avhengighetsskapende, det er menneskene som spiller det som gjør seg selv avhengige. Deres eget problem, fremdeles ikke Wow sin skyld.

 

Det blir det samme som å si at pengeautomater/røyk/heroin heller ikke er avhengighetsskapende. For alt dreier seg jo sellfølgelig om hva vi som mennesker foretar oss til å starte med. Jeg mener du tar feil her, selv om jeg ser poenget ditt.

 

Vi forårsaker problemet selv, men dette er midler som desverre er avhengighetsskapende. Selv om kanskje ikke jeg eller du er/har blitt avhengig.

Å sammenligne WoW med actual avhengighetsskapende stoffer/ting blir bare for dumt.

Uansett hva du foretar deg, er det deg selv som bestemmer hva som skjer med deg. Om jeg skulle sagt at jeg er avhengig av WoW så hadde det vært fordi jeg ikke har venner og føler meg tryggest ingame. Vel, de fleste som spiller WoW har mange venner og et godt sosialt liv, både ingame og RL. WoW inneholder ingen stoffer som gjør deg avhengig som røyk og heroin. Spillemaskiner er avhengighetsskapende fordi de sto såpass enkelt til. For øvrig taper du mer penger på de enn på WoW. De som spiller og er avhengige har gjort seg til det selv. Intet unntak.

 

Beklager for at de poengløse detaljene som dere er så oppslukt av ikke kom med tidligere i debatten. Burde sellfølgelig sagt jeg en gang i tiden var på lvl41 selv om alle driter i det.

 

Har prøvt å poengtert om at dette ikke handler om meg, men det sank ikke inn da heller;)

Da burde du tenke deg 2 ganger om før du poster noe slikt neste gang da vettu ;)

Endret av Ghraag
Lenke til kommentar
Det blir det samme som å si at pengeautomater/røyk/heroin heller ikke er avhengighetsskapende. For alt dreier seg jo sellfølgelig om hva vi som mennesker foretar oss til å starte med. Jeg mener du tar feil her, selv om jeg ser poenget ditt.

 

Vi forårsaker problemet selv, men dette er midler som desverre er avhengighetsskapende. Selv om kanskje ikke jeg eller du er/har blitt avhengig.

 

Røyk og heroin er helsefarlig, det er ikke wow. WoW er et spill, i bunn å grunn så er spillet i seg selv ikke helsefarlig. Om du velger å ikke spise eller å døyne flere dager i strekk så er det din feil hvis det får konsekvenser. Det er også helt og holdent din feil hvis du dropper jobb og skole for å spille wow. Det er et valg som du tar.

 

Ærlig talt så skjønner jeg ikke åsen så mange mennesker kan ha så mange fordommer. Det er mange ting jeg er "redd" for og ikke liker. Blant annet så liker jeg ikke å være i klaner eller guilder siden da blir jeg "tvunget" til å spille på spesielle tidspunkt. Men, selv om jeg er "redd" for å være i klaner og guilds så slenger jeg ikke med leppa til de som er i de, jeg oppfører meg heller ikke annerledes eller forsiktig rundt disse menneskene.

 

Jeg tror at mange har fordommer mot wow fordi de er "redd" for wow, de er redd for å bli avhengig. Ved å skape fordommer så sikrer de seg at de ikke vil starte å spille spillet.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor man skal bry seg om venner begynner å spille eller ikke.

 

Kanskje fordi man ikke har lyst å miste vennene sine? Det er jo ikke noe nytt at mennesker som spiller WoW heller vil spille en å være med ut å spille fotball (som dem kanskje gjorde før)

Synes du drar alle under en kam her. Jeg spiller WoW. Jeg spiller også aktivt fotball, og skal på trening i morgen. Så slike påstander duger bare ikke.

 

Ja, mange folk blir avhengig av WoW, men ikke så mange som folk her skal ha det til.

Lenke til kommentar
Synes du drar alle under en kam her. Jeg spiller WoW. Jeg spiller også aktivt fotball, og skal på trening i morgen. Så slike påstander duger bare ikke.

 

Ja, mange folk blir avhengig av WoW, men ikke så mange som folk her skal ha det til.

 

Jeg er jo helt enig med deg. Det handler om de som blir/er avhengig av WoW. Er jo de som er problemstillingen her. Ikke de som sitter hjemme med en gulerot i hånda og skal gjøre et kjapt quest før dem stikke på kino.

Endret av OinkOink
Lenke til kommentar
Det er flere ting du sier i denne debatten som tilsier at du aldri har spilt WoW, og vist du har det, så ble du ikke høyere lvl enn 35.

 

Tror faktisk jeg var oppe i lvl41, så du var close:) Poenget er uansett ikke meg i denne debatten, selv om kanskje du ønsker det (*blunk blunk* snakker vi date blunk* Stikkordene bak dette spillet. WoW gjør oss usosiale i lengden (men hvem sier at fasiten i livet bare er familie, fast jobb, bil, hus, unger, venner? Jo, den jævla bestemora mi.)

 

GG at du har gamet WoW og vært sykelig avhengig av det før det kom i butikkene, men du nådde også bare lvl 41. Da er det klart at du bare sitter å lyver, det er ingen som gamer WoW i et år som bare kommer seg til lvl 41, og i tillegg til det har du vært sykelig avhengig av spillet, vært asosial og blitt kicket ut av skolen.

 

Du liker kanskje å leke idiot med winks og homoerotiske referanser, men du framstår bare tullete. Diskusjonen handler til dels om deg, for du lyver noe sykt, du har aldri spilt WoW men alikevel skal du komme med en skrekkhistorie om hvor galt det gikk.

 

Tror du er rimelig treig ja:) Tror de fleste her inne har fått med seg at historien min var crap, og at jeg bare ville ha en debatt videre rundt det.

 

Nå har jeg bare skummet igjennom det siste av tullpratet ditt, men må inrømme at jeg ikke har lest at du har stått fram med at det var en tullehistorie, dog jeg viste det fra første post av.

Lenke til kommentar
WoW er ikke avhengighetsskapende fordi det er ikke helsefarlig...?

 

Haventh: Vi snakker vel ikke om hva som er forbudt og slikt nå?

 

Du kan ikke sammenligne wow med røyk/heroin, for det første så er røyk/heroin mye mer avhenighetsskapende enn wow. For det andre så er det helt andre kategorier og røy/heroin er helseskadelig og ikke wow.

 

Og for å minne deg om det, dette emnet er om fordommer mot wow og diskusjon når det gjelder det.

 

Det burde egentlig ringe en bjelle at det ikke er riktig å ikke snakke med folk fordi de har andre interesser enn deg. Jeg bare håper at de folkene som har så mye fordommer vokser opp en gang.

Lenke til kommentar
Selve spilelt er fremdeles ikke avhengighetsskapende.. Folk gjør seg selv avhengige -.-"

 

Akkurat som (her kommer det noen eksempler:) spilleautomater, online pokerspill, CS, BF2, Coca Cola, sjokolade osv...

 

Jeg er ikke hekta på pokerspill, men det er kompissen min. Jeg MÅ ikke ha melkerull flere ganger i uka, men det må vennina mi. Ting er avhengighetsskapende (det må ikke være heroin/kokain i kroppen din for at du skal være avhengig av noe/noen)

 

Og jeg vet egentlig ikke hva som er sluttpoenget ditt om du mener det du sier? Folk fucker det til for seg selv, det er vi jo enige om.

Lenke til kommentar

OK, når vi alt skal dra narkotika inn i diskusjonen, så la oss dra en sammenligning.

Hvor mange spiller WoW på verdensbasis? I overkant av 11 millioner.

Hvor mange bruker heroin eller andre narkotiske stoffer på verdensbasis? Har ikke peiling, men garantert millioner.

Hvor mange prosent av de som spiller WoW er det man kan kalle "farlig" avhengig? Rundt 5% maks?

Hvor mange prosent av de som tar narkotiske stoffer er avhengig? Rundt 95% minst?

 

Dette kan som sagt ikke sammenlignes..

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Så siden det kun er en liten gruppe så bør det ikke være en problemstilling? Makan;)

 

Må ting være "identiske" for å kunne sammeligne noe? Jeg kan sammenligne en massevis av ting, så lenge tingene inneholder fellestrekk. Det er jo slik man gjør en sammenligning av et noe. Alt behøver ikke å være likt, og dette har jo ingenting med om 1 eller 100 er hekta.

 

Det er avhengighetsskapende (det betyr ikke at alle blir avhengig).

Lenke til kommentar
IsaachElrik:

 

 

Skjønner ikke hvorfor man skal bry seg om venner begynner å spille eller ikke.

Er fullt og holdent opp til dem selv. Folk som ikke spiller som har venner som spiller behandler dem jo som om WoW skulle vært en sykdom. >< La folk få velge selv.

Jeg får selv høre det hele tiden. jeg vil spille, driter i hva folk sier om det og gjør som jeg selv vil. Det kaller jeg å leve og ha egne meninger. UTEN å ha folk som aboslutt skal styre livet mitt ;)

hvis en kompis av meg begynner å røyke eller enda verre begynner med dop så vil jeg naturligvis prøve å forhindre dette. det kan være digg der og da en liten periode, men ettervirkningene er som regel alvorlige.

 

ja, jeg sammenligner wow med dop. elektronisk heroin.

 

noen spiller i moderate mengder og storkoser seg med wow uten at dette gir noe negativt utslag, og så har man de som ikke klarer å kontrollere seg.

 

jeg går så langt som å si at halvparten av de som spiller wow er sykelig hekta. dessverre har vi ikke noe statistikk på dette området, så dette er mine subjektive mening. det er det inntrykket jeg har fått.

mulig du har en annen oppfatning og at ting er annerledes i din vennekrets. for meg er det annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...