Gå til innhold

GTA IV. Et fantastisk spill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte vi kunne ha en tråd for de som faktisk er fornøyd med GTA IV (PC)

Kjøpte spillet i dag og etter installasjon var jeg litt redd for mye bugs og ytelse.

Vel her går det bra værtfall. Har spilt en del og jeg er kjempe fornøyd.

Først kjøpte jeg GTA IV til PS3, så prøvde jeg det på Xbox 360 men jeg synes det fortsatt ikke var bra nok. Synes det var ganske uklart og kornete grafikk, spesielt i dybden (viewdistance) så jeg solgte spillene for en tid tilbake og ventet på PC versjonen.

Etter å ha lest her og andre steder om hvor dårlig det går hos enkelte på PC så gruet jeg meg litt til å prøve det. Uansett så kjøpte jeg det i dag.

Har spilt noen timer og jeg synes det er knakende bra.

Kjører 1680x1050, texture og render begge på high.

Viewdistance: 32

Detail Distance: 75

Vehicle Density: 66

Shadow Density: 16

Benchmark får jeg 39 FPS med disse instillingene og det er bra nok synes jeg og det ser veldig pent ut.

Har ennå ikke opplevd noe bugs ingame. Flott spill og endelig kan jeg oppleve Liberty City slik den skal oppleves :)

Anbefaler å kjøpe DVD versjonen, får med et stort kart

Endret av Herakles
Videoannonse
Annonse
Skrevet

digger spillet jeg, legger såvidt ikke merke til småbugs osv :)

har hatt en litt morsom bug hittil da, sirena på politibilen bugga seg sånn at den gikk i alle høy/lav toner i en random rekkefølge :p

men trafikken flytta seg!! så eg er fornøyd.

men, noen som vil spille over LIVE? Add meg som venn: Sanux er mitt gamertag

Skrevet
(tenk! positive tanker!)

Spillet har jo en utrolig bra fysikmotor(har ikke spillt det på konsoll) gode karakterer og historie.skytinga er jo utrolig bra laget.

Pirk pirk, det er vel bare Havok som er fysikkmotoren i GTAIV ;) Ikke så veldig spesielt det. :)

Går utfra at du mener Euphoria Engine, som da ikke er en fysikkmotor.

Skrevet
(tenk! positive tanker!)

Spillet har jo en utrolig bra fysikmotor(har ikke spillt det på konsoll) gode karakterer og historie.skytinga er jo utrolig bra laget.

Pirk pirk, det er vel bare Havok som er fysikkmotoren i GTAIV ;) Ikke så veldig spesielt det. :)

Går utfra at du mener Euphoria Engine, som da ikke er en fysikkmotor.

jaaaa......

anywho, fikk multiplayern endelig til å virke, den var utrolig kul syns jeg :D

Skrevet (endret)

har du lagt merke til din telefon ingame GTA? :)

der har du div valg, der en av de er "multiplayer" :)

kan adde deg til friendslist aleksanderro, så kan jeg feks invite deg til et game ^^

Endret av SaNux
Skrevet (endret)

Jepp, det er aleksanderro. ;)

Edit: Ble kastet ut for PCen min var for treg. :p Prøv og inviter meg på nytt.

Edit2: Hehe, tror nok det er netthastigheten min som er problemet. Blir hele tiden kaste ut, så får prøve meg på mulitplayer igjen når de er ferdig og bygge ut det nye nettet her jeg bor. :)

Endret av aleksanderro
Skrevet
Jepp, det er aleksanderro. ;)

Edit: Ble kastet ut for PCen min var for treg. :p Prøv og inviter meg på nytt.

Edit2: Hehe, tror nok det er netthastigheten min som er problemet. Blir hele tiden kaste ut, så får prøve meg på mulitplayer igjen når de er ferdig og bygge ut det nye nettet her jeg bor. :)

hadde det problemet òg satte specsen på helt low så skal se åssen det går i morra.

Skrevet
har hatt en litt morsom bug hittil da, sirena på politibilen bugga seg sånn at den gikk i alle høy/lav toner i en random rekkefølge :p

men trafikken flytta seg!! så eg er fornøyd.

Det er ikke en bug, det er fordi du har kræsja bilen og ødelagt sirenen. :D

Jeg er enig. Fantastisk spill.

Selvom jeg gjerne skulle spillt på noe annet enn 800x600 på en 24" skjerm.

Skrevet

800*600 kan neppe se pent ut på en 24" skjerm?

Selv valgte jeg høy oppløsing med lavere grafikknivå, men har lastet ned nye drivere fra Nvidia som skal vist gi litt bedre ytelse. Så det blir spennende og teste, nå blir det ihvertfall en liten høneblund på meg etter en lang natt. :p

Skrevet

selve grafikken er veldig fin og detaljert, spesielt ved tanke på hvor stor verden det er. fysikkmotoren er også veldig god, hele verdenen der og alle personene (botene) har et eget lille liv som de lever mens du gjør hva du selv ønsker i spillet.

grafikken på max er en 10/10,men jeg savner aa i spillet selv om det da ville blitt enda tyngre å kjøre.

eneste minusene i margen er crash og error meldinger,samt maskinkravet for å kunne kjøre spillet brukbart.

Skrevet

Spillet krever mer enn Crysis, og alikevell ser det ikke bedre ut? Nei, det holder ikke for min del. Spillet ser nesten bedre ut på konsoll enn hva pcen min klarer å kjøre, og det er en skam. Dette har kanskje noe med at konsoll versjonen også hadde blur effekt på ting som var langt unna, dette synes jeg også PC versjonen skulle hatt, fordi for det første ser for min del ting som er lenger unna bedre ut med blur enn når det er soleklart som i PC versjonen, blur effecten gjør tingene mer realistisk synes jeg. Og spillet hadde sikkert fått bedre ytelse også.

De burde ha optimaliser dette mye bedre, håper patchen kommer snart. Og når de har gjort det, er dettte kanskje åretes spill, ser for meg mange morsomme timer på LAN :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...