Gå til innhold

Warhammer Online: [Løst]Hva mener du er negativt med WAR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inviterte meg selv med buddy pass til AoC for å se om jeg kom til å like det igjen, men det gikk heller nokså dårlig så jeg tenkte jeg kanskje skulle gi WAR en sjangse. Jeg har vært i betaen og forstå fint konseptet, trenger ikke vite hva som fungerer bra.

Jeg vil gjerne vite hva dere ikke er fornøyd med, hva som irriterer dere med WAR. Det har ikke noe å si om dere spiller eller har sluttet, kan være små og store ting.

PS: Nei, dette er ikke en tråd der folk som har sluttet med WAR skal prøve å rettferdiggjøre for seg selv at det var rett å slutte, hadde vært fint om dere kunne holde det saklig og konstruktivt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en del bugs, mangel på content og noen dårlige løsninger, men alle disse er de godt igang med å fikse med patcher. Gode ting kommer f.eks. i 1.1. Det er kun et issue som er seriøst for meg. Som en DAoC spiller så har jeg store forventninger til utfordring i combat delen av spillet. WAR er langt bedre enn f.eks. Wow, men kan ikke sammenligne seg med DAoC. Som det er nå synes jeg combaten er til dels kjedelig og lite utfordrende. Det kommer av at det er mye scenario grinding og mye zerging. Mulig dette blir bedre når spillet eldes litt og folk løper mer i guild groups ol. i open rvr.

Av issues som spillet har atm finner vi:

-Litt balanse issues

-En god bunke bugs

-Dårlig itemization

-Nesten inteteksisterende PvE (for dårlige rewards i forhold til RvR)

-Relativt lite endgame content

-Litt klient krashing

-Dårlig campagin mekanikk (zone control og city siege konseptet)

Patch 1.1 er allerede oppe på test serveren i amerika, så er nok like om hjørnet og den fikser mange av disse problemene i tillegg til mye nytt.

Skrevet

Største problemet med WAR slik jeg ser det er at spilleverden er fullstendig tom,,,,

Public quests funket bra i starten når "alle" var på samme levels og man kunne velge å vrake i PQs og rewarder- men dette har dødd ut og på en måte feilet.

Scenarios blir man fort lei siden folk bare grinder det samme scenario i hver Tier zone.

Open rvr og keepbattles er forlite premiert og litt statisk slik at man blir fort lei.

Kampsystemet er litt seigt og klassene er forferdelig ubalanserte- det optimale gruppeoppsettet med med ulike klasser og godt samarbeid er bare teoretisk mulig - derfor virker klassene ekstra ubalanserte.

Dette er min personlige erfaring med spillet - jeg abonnerer fremdeles på det.

Skrevet

det eneste jeg vil "klage" på er at de hadde ALT for mange servers ved start.

Selv om de har fått ryddet opp litt via server transfer så synest jeg enda at det er litt lite folk på serverene.

men jeg spille da også mye på natt så skal vel egentlig ikke klage. men jeg liker spillet bare mer og mer:)

Skrevet

-For mange områder delt på for lite folk

-For mange servere delt på for lite folk

-Svakt ORVR gameplay. NPCer og loot skulle ikke hatt noe å gjøre med Keeps. Og Keeps og ORVR har alt for lite funksjon, om noen i det hele tatt. De kunne lært mye fra PlanetSide her.

Skrevet

Som andre har sagt, spiller mengde er det største problemet spillet har for øyeblikket. Spillet er kjempebra og veldig gøy når du har folk å spille med men blir grindy når du spiller solo. Så hvilken server du velger har mye å si for spillopplevelsen din.

Lurer fortsatt på hva planen til Mythic var med å presse spillerbasen utover så mange servere ved start. De var vel så redd for å ha for mange folk på samme server at de overkompenserte. Ting blir dog kanskje bedre til jul, når alle som får WAR i gave begynner å spille.

Skrevet
Som andre har sagt, spiller mengde er det største problemet spillet har for øyeblikket. Spillet er kjempebra og veldig gøy når du har folk å spille med men blir grindy når du spiller solo. Så hvilken server du velger har mye å si for spillopplevelsen din.

Lurer fortsatt på hva planen til Mythic var med å presse spillerbasen utover så mange servere ved start. De var vel så redd for å ha for mange folk på samme server at de overkompenserte. Ting blir dog kanskje bedre til jul, når alle som får WAR i gave begynner å spille.

Ja, og det kommer nok mange spillere tilbake idet 1.1 slippes.

Skrevet

Så det er veldig lite folk på serverene siden det er så mange servere?

Kommer det ikke nok nye folk slik at lavere tiers blir aktive?

Når kommer 1.1? Ser at den fikser pve loot.

Skrevet

Hater combat systemet i spillet.

Kan nevne at jeg var øverst på DPS listene i scenarios med to forskjellige klasser hvor det eneste jeg gjorde var å spamme 1 knapp. En AoE knapp. Så det viser jo hvor "bra" systemet deres er.

Samt ofte tar det både 1 og 2 sekunder fra man trykker en knapp til det faktisk skjer noe på skjermen.

Spillet er også et eneste stort scenario grind, og er det noe jeg ble lei av så var det å farme battlegrounds i WoW. Så når jeg startet med dette spillet så kan man jo si at jeg startet med noe jeg allerede har gått lei av, det å farme scenarios/battlegrounds.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er i lavere Tiers nå, men i Tier 4 (endgame zonene for lvl30-40) er mesteparten av tiden min brukt på Open RvR med overtakelse av Keeps og Battlefield Objectives i store grupper på 30+ spillere som koordineres av ledere fra forskjellige guilds. Forleden dag klarte vi (destruction) å ta over Praag og ta kampen over til Reikland hvor Order hadde ett massivt forsvar og vi braket sammen i en kamp mellom 2-3 warbands på hver side.

ORvR er ikke helt der ennå, men litt etter litt blir det flere lvl30+ spillere og kampene blir litt og litt større.

Skrevet (endret)
Hater combat systemet i spillet.

Kan nevne at jeg var øverst på DPS listene i scenarios med to forskjellige klasser hvor det eneste jeg gjorde var å spamme 1 knapp. En AoE knapp. Så det viser jo hvor "bra" systemet deres er.

no er det no ikke om å gjøre å gjøre mest skade da. selv kunne min r34 squig herder gjøre opp imot 200k dmg i t4 scenario med litt flaks. men hva hjelper det å skade alle 50dmg pr sec. se heller på hvor mye killing blows, renow og xp du får pr run og hvor mange ganger du dør pr gang. 

Tror at du er litt for negativ og kanskje ikke du skjønte helt hvordan klassen(ene) du spillte virker siden du kun brukte en ability. 

Som barbar i AoC kunne jeg også gjøre det ok med kun å spamme en knapp (CoS) og samme i WoW med shaman'en min (es). men jeg gjorde no mer enn det og selv om jeg kunne gjøre en del skade selv med kun knapp så vil det ikke si at det var den beste måten å spille spillet på. 

Endret av MysticoN
Skrevet

Jeg fikk samtidig mest killing blows, så det var nok den beste måten å spille en scenario på. Marauder og scorceress(?) var klassene.

Så hvis du da påstår at jeg ikke skjønte klassene mine så må jo dette være århundredes teiteste spill? Jeg mener, jeg gjorde mest skade og drepte flest folk bare pga jeg brukte 1 knapp. Så hvis spillet er laget slik a folk som ikke skjønner bæret av hva man gjør men alikavell dreper flest, og faktisk er en av de som tipper skalaen til rett side mest, så må de jo ha gjort noe feil et sted?

Jeg vil på ingen måte si at jeg brukte like mange knapper i WAR som i både AoC og WoW. Og det handlet igrunn ikke om det heller.

"Feelingen" av å være personen i spillet er så totalt borte i WAR. Man trykker på knapper, også virker det som om animasjonene og abillitiene i spillet går av "random" etter X tid som kan være alt fra 0 til 2 sekunder etter at man ønsket Y effekt.

Skjønner at dette er global-cooldowns, men spillet klarer ikke å gi meg feedback nok til at dette er åpenbart.

Noen abilities hadde tilogmed felles animasjoner og effekter, slik at man aner ikke hva fienden gjør.

Man trenger ikke se på fienden sin ettersom spillet ikke klarer å vise meg hva de gjør uansett, så det man da til slutt ender opp med å gjøre er å hoppe rundt for å spamme AoE attacks for å dytte fienden vekk fra stedet, eller for å drepe de som prøver å presse oss.

Totalt meningsløst imo.

Uansett, combat systemet er en ting. "Battleground-grinding" er den andre tingen jeg følte at jeg hadde gjort før, som jo da også var en av grunnene for at jeg sluttet med det andre "battleground-grinding" spillet "in the first place".

Så hvorfor spille WAR når jeg allerede har spilt samme greiene i WoW?

Særlig når combat systemet der faktisk er litt mer presist og komplett?

Skrevet

jeg hatet også combat systemet, alt virket veldig uresponsivt. hvis du er vandt med combat systemet i wow så er dette helt tragisk.

pluss altfor få skills, tomme servere, ingen gjør public quest.

hvis du vil lvle raskt så må du grine scenario 24/7 å da bare 1 scenario om igjen og om igjen.

ble kjempeskuffet av WAR.

Skrevet
jeg hatet også combat systemet, alt virket veldig uresponsivt. hvis du er vandt med combat systemet i wow så er dette helt tragisk.

pluss altfor få skills, tomme servere, ingen gjør public quest.

hvis du vil lvle raskt så må du grine scenario 24/7 å da bare 1 scenario om igjen og om igjen.

ble kjempeskuffet av WAR.

Responsivenessen har hatt store forbedringer i de siste patchene. For få skills er det nå ikke. Husk at abilities øker med level og er ikke statiske som i wow der du får mange utgaver av samme skill.

Scenario grind fixer kommer forhåpentligvis i 1.1 og ruller du på en populær server så er du jo safe.

Skrevet

Lite trua på at de klarer å fikse dette gjennom patcher.

Jeg gjør nok som med Age of Conan. Venter med å teste det ut til de får ut en ekspansjon.

Uansett, så er det da mange andre gode spill som kommer nå, og jeg har litt lyst til å teste ut Chronicles of Spellborn ettersom combat systemet der ser ganske nytenkendes ut. Nesten som å spille de gamle kortspillene man gjorde før, som magic f.eks.

Skrevet (endret)
Lite trua på at de klarer å fikse dette gjennom patcher.

De holder hvertfall på med det, folk har merket gode forbedring på 1.1a og de har sagt at flere forandringer er på vei.

Endret av Bruktbilen
Skrevet

Selvfølgelig blir det bedre med hver patch, men jeg er litt kritisk i om det forandrer hvertfall mitt ståpunkt til om jeg skal spille det igjen eller ikke.

Jeg mener de må rett og slett gjøre som blizzard. Lage endgame content som passer alle spillergrupper. Alt fra solo, til smågrupper og raids.

Arena PvP er et perfekt eksempel på at man har noe å gjøre med en eller to kamerater i WoW. WAR har ingenting som kan gi disse en service i sitt spill som vil holde på dem i lengden.

Det at man også er avhengig av at 20-30 stk fra den andre faksjonen skal gjøre noe når det gjelder ORvR syns jeg blir for ille. Det er ikke nok fokus på det til at folk flest ønsker å beholde og beskytte borger imo. Det ender bare med at man samler et warband og raider et tomt sted, og da håper på at de andre også skal gjøre det, noe som for meg blir teit.

Som et PvP spill, så er det rett og slett for dårlig PvP i spillet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...