Gå til innhold

Telenor problemer torsdag 4. desember?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i Porsgrunn og sliter med det samme :(

 

Hadde akkurat installert Opera 10 Alphaen også funker plutselig ikke flesteparten av websiden jeg pleier å besøke. Begynte å lure litt, men regnet med at det var noe verre som foregikk. :)

 

Ser ut som det er ganske random hvilke sider som fungerer og hvilke som ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Da slipper jeg i alle fall ikke å feilsøke noe mer i det lokale nettet her hjemme.

 

Er forøvrig Telenorkunde i Trondheim. Ser ut som det er telenor sitt nettverk og de selskapene som er koblett opp via Telenors nett. Nå håper jeg fiber levrandøren snart får bygget ut her altså... :)

Lenke til kommentar
Hva er det som kan få nettet i hele Norge til å går så tregt? Trodde det skulle litt til...

 

Forøvrig helt på tryne her også, Telenor

 

Du vet, som regel er det nok med én luring. Liten tust kan velte stort lass osv.

 

For å gjengi en avart av Murphys lov: Ingenting er idiotsikkert, for idioter er så oppfinnsomme. Det er litt visdom der.

 

Som sagt er det vel noe med routingen, siden noen sider fungerer?

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Ganske merkelig problemer ser det ut til. Flere utenlandske sier som ikke virker, men mange andre fungerer helt fint.

Superherohype.com for eksempel fungerer ikke i Opera eller IE, men i Chrome lastes den ned som vanlig... :huh:

 

Chrome melder at det er DNS feil for de andre sidene som ikke fungerer der heller.

 

Ironisk nok er sider som dingitsup.com og isitupnow.com ikke tilgjengelige :)

Lenke til kommentar

Her går alt som er tilkoblingsmulig vanlig og raskt (Canal Digital), mens en del tjenester ikke fungerer i det hele tatt. Fortrinnsvis gjelder problemene med nettsider og tjenester fra Microsoft hos meg; tenkte med det første at jeg hadde fått ondsinnet kode på PC-en.

 

Jeg har løst problemet midlertidig ved å koble meg på VPN fra NTNU (Uninett).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Samme problem her i Drøbak.

 

Telenor 16Mbit linje.

 

Fint og se at det er flere som sliter, begynte og lure på hva som var galt etter og ha prøvd restart av router og modem og restart av maskin, samt fornying av IP. Normalt sett fikser det de problemene som oppstår her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...