Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min er for lav...


Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Kjenner meg veldig igjen i dette. Nå har jeg aldri hatt lavere kjærester, men har "holdt på" med et par, og det føles bare feil. Tro meg, jeg har ikke mange krav til utseendet, men høyere enn meg, det må han være. Det ligger vel i "naturen", man vil ha en man føler seg 'beskytta' av, som man kan krype opp på fanget til og føle seg liten igjen av og til. . Personlig takler jeg heller ikke å stå og se ned på fyren når det skal kysses og klemmes.... Men jesus, det er jo egentlig en bagatell.

 

Bare synes det er litt merkelig at det har gått såpass lang tid før du virkelig har sett på dette som et "problem"... Misforstår jeg, eller vurderer du faktisk å gjøre det slutt på grunn av det?

 

 

For det første så vil jeg bare si: Jeg merka tidlig at dette føltes rart. De som bare har lest fort igjennom innlegget mitt og kommer med kommentarer på bakgrunn av at jeg fant ut dette i går, kan like godt la være å svare, siden de ikke gidder å lese gjennom det jeg har skrevet.

 

Jeg vet liksom ikke, men det er akkurat det du beskriver jeg aldri får oppleve hvis det aldri blir slutt. Jeg har ikke noe krav til utseendet jeg heller, men det blir liksom litt feil som du beskriver, og sånn har jeg føt det i alle de årene, men jeg har håpet at jeg skulle glemme alt som handlet om det, men det skjer ikke. De 4 årene har også gått veldig fort

 

Da tror jeg egentlig at du bare skal gi ham fyken, så får du prøve å oppleve en høyere kjæreste. Men for guds skyld ikke kom tilbake når du finner ut at ting ikke akkurat er en dans på roser senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er alerede dømt desverre, en ganske morsom selvmotsigelse det at du unskylder problemet dit med å gi deg selv status som en som ikke bryr seg om status, måtte le der.

 

For å svare på spørsmålet: Det er ikke bilogisk, men en blanding av sosial påvirkning og biologi.

Det skal dog sies at disse 2 begrepene beskriver alt ved en personlighet og spørsmålet ditt blir egentlig derved ubrukelig.

 

Den neste delen av spørsmålet: Nei ikke alle jenter vil føle det samme som deg vi mennesker har en tendens til å være forskjellige. Det er nok en god del jenter som liker at gutten er høyest, men jeg håper virkelig det er få som gir denne preferansen så høyt status som du sier du gjør.

 

Noen av de andre sa dette kunne være tegn på at du er gått lei av fyren og det er mulig. En annen mulighet er at du er blitt sosialt påvirket til å gå enda lenger inn i stereotypier om at menn skal beskytte og som følge har dit misbehag med høyden økt.

Lenke til kommentar

Glo på en fyr på byn som du synes er kjekk og høyere enn deg. Dermed vil typen din starte bråk med fyren ("glor du på dama mi eller?"). Så vil de slåss for å finne ut hvem som er den dominerende hannen.

 

Vinner typen din, så vet du at du typen din kan forsvare deg selv om han er en shorty. Vinner han andre, så kan du jo bare bli sammen med han. Det er en vinn-vinn situasjon for deg.

 

Jeg har sett dette blitt gjort på byen mange ganger. Det er et helt normalt og naturlig rituale.

Lenke til kommentar
Glo på en fyr på byn som du synes er kjekk og høyere enn deg. Dermed vil typen din starte bråk med fyren ("glor du på dama mi eller?"). Så vil de slåss for å finne ut hvem som er den dominerende hannen.

 

Vinner typen din, så vet du at du typen din kan forsvare deg selv om han er en shorty. Vinner han andre, så kan du jo bare bli sammen med han. Det er en vinn-vinn situasjon for deg.

 

Jeg har sett dette blitt gjort på byen mange ganger. Det er et helt normalt og naturlig rituale.

Alt for å ødelegge den lave karen mer -.-"

Idiotisk. Hvorfor ikke være ærlig istedet. Istedenfor å bruke andre menn til å gjøre han sjalu.

Kanskje karen har dårlig selvtillit pga sin høyde. Hvordan tror du da han reagerer da det kommer en høy kar bort og flørter med dama hans? >< Tenk litt på begge parter.

Vi er ikke huleboere lenger.

Endret av Ghraag
Lenke til kommentar
Moralen er: alt under 1.80 er uheldig.

FU! Jeg er 1.79! :<

 

 

TS: Du har mista følelsene dine for han, prøver å finne en unnskyldning fordet, og du tror det er pga høyda. Hadde du "elsket" han så hadde du heller fokusert på dem positive sidene hans, ikke en så liten bagatall at han er 5cm lavere enn deg. Så du kan like gjerne slå opp med han. Ikke bra for han og leve med ei jente som ikke liker han lenger, og ikke minst skylder på høyda. Han fortjener nok bedre, du fortjener en høyere, intet mer, intet mindre. Lykke til

Lenke til kommentar

Er jo mange som er høye med spinke som ei kjærring som blir rundjult lett som bare det av folk som er mye lavere. Har sett det ofte hehe..

 

Var slåsskamp ute på byen her om dagen, en som var sikkert 190 mot en som var rundt 170 og han ble rundtjult som bare det av han lille fyren. var litt morsomt å se på :green:

 

Så du kan jo få typen til å begynne å trene å bli "stor" på den måten da det er det som teller hvis han må forsvare deg som du sier :!:

og man viker fort større hvis man er bred over skuldrene enn hvis man er 170 og tynn og spinkel i tillegg.

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig at irritasjons momenter som egentlig er ganske små vosker seg store når forholdet daber av eller en har fått en overdose av den andre personen. Prøv og dra på ferie uten han i noen uker eller foreslå et lite opphold fraverandre. Behøver ikke ha sån opphold att en kan være sammen med andre, bare få litt avbrekk fra verandre og se om gnisten fortsatt eksisterer eller om den har blitt slukkt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente_*
Du er alerede dømt desverre, en ganske morsom selvmotsigelse det at du unskylder problemet dit med å gi deg selv status som en som ikke bryr seg om status, måtte le der.

 

 

Hva har jeg skrivd som gir meg selv status?

Lenke til kommentar

Mennesket som rase er vel litt over 200 000 år. I 199 900 år tjente instinktene oss vel. Moderne mennesker er så beskyttet og lever under så ordnede former at instinktene våre mer eller mindre jobber mot oss. En tynn liten mann på 150 uten lederegenskaper, selvtillit eller aggresjon er i stand til å ta vare på en familie, en tynn kvinne uten noe særlig til hofter kan få barn uten store problemer, menn greier seg fint uten hår på kroppen siden de ikke trenger å være ute i dårlig vær med dårlige klær etc. etc. Men det tar tid å forandre slike ting, og de fleste menn tiltrekkes av en kvinne som har fysiske tegn på fruktbarhet og egenskaper til å føde sunne barn, selv om dette ikke er viktig lenger nå når vi har morsmelkerstatning, keisersnitt, og et samfunn hvor svake barn har gode muligheter for et fullverdig liv. Samtidig tiltrekkes mange kvinner av menn i fysisk god form, med god selvtillit, lederegenskaper og andre "alfa male" tegn, selv om en mann ikke trenger noe av dette for å bli dataingeniør og tjene bøttevis med penger til seg og sin familie. Egentlig burde det være nok at din utkårede hadde et utseende du holder ut med, en jobb som gir grei inntekt, og ellers burde fokus være på personligheten.

 

Det er ikke lett å forandre på 200 000 år med suksess, så vi følger de samme reglene biologien forteller oss at vi skal følge, slik vi alltid har gjort. Og en stor og sterk beskyttende mann er en av disse reglene. Tingen er at når du er klar over hvor dine følelser kommer fra, er det opp til deg å velge hva du vil gjøre med de.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du er alerede dømt desverre, en ganske morsom selvmotsigelse det at du unskylder problemet dit med å gi deg selv status som en som ikke bryr seg om status, måtte le der.

 

 

Hva har jeg skrivd som gir meg selv status?

 

Dere syns kanskje jeg virker som en overfladisk person, men det er jeg ikke i det hele tatt. Jeg bryr meg ikke om penger, status, utseendet, osv... Skjønnhet kommer innenfra, og penger og status hadde ikke gjort meg lykkelig. Ikke døm meg.

 

Hvis du leser din egen tekst over en gang til vil du se at du gir deg selv mange statuser blant dem: du bryr deg ikke om penger, du bryr deg ikke om status, du bryr deg ikke om utseendet, og du tror ikke noe av dette ville gjort deg lykkelig. Til slutt sier du ikke døm meg ...

 

Alt dette gir deg status forskjellige statuser. Altså bedriver du selvmotsigelse. Derfor dømmer jeg deg å det hurtig. Så mange jenter har denne holdningen med å ramse opp alle disse emnene de ikke afilierer seg med. Men absolutt alle normale mennesker bryr seg om det du omtaler, penger status osv. du også. Det faktum at du sier det motsatte betyr bare at du ikke har peiling på hvordan du eller andre mennesker fungerer i topplokket. Det eneste du oppnår med dine søte og falske ord er å vise at du bryr deg veldig mye om at andre skal tro bra om deg. Altså enda mer selvmotsigelse. Du har bare kastet deg over en mengde kvaliteter som folk anser som dårlige og sagt disse passer ikke til meg. Jeg må innrømme at dette fenomenet har jeg en dyp forakt for. Mennesker som oppfører seg slik lyver enten bevist eller har forstått utrolig lite om det meste. Disse kvalitetene dine er også typisk fulgt av en mengde andre kvaliteter som jeg synes like lite om. Det tråden din omhandler er et fint eksempel, det neste ville bli din respons til meg for ikke bare har du ikke forstått hva jeg mente, men du svarer kort og du svarer ikke de andre.

 

Jeg sier igjen det er ikke normalt at jenter reagere slik som du fordi mannen de er sammen med er litt lavere en dem. Jeg vil anbefale deg å finne et intelligent menneske du kan samtale litt med på tomannshånd om ganske diverse emner, det virker på meg som du trenger å lære en hel del om både dit og dat. Det er mer til verden en bare sex og singeliv eller andre intelligensdrepende tv serier.

Lenke til kommentar

Når du (OP) ikke evner å svare på diverse innlegg betyr det at du ikke har noe vettugt å si imot med, som altså betyr at du mener svarene du har fått er rett men ikke vil innrømme det.

For eksempel https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12551275

 

Du har satt deg opp en mening om hvordan du vil det skal være, og svar som utfordrer/motbeviser det ønsker du ikke ha noe med.

 

Voks opp, som -LE- sier har du gitt deg selv et veldig stereotypt status hvor enhver med en viss sans for detaljer kan avsløre hva for slags person du egentlig er.

Det er ikke noe forbeholdt jenter bare så det er sagt.

 

Dump fyren hvis du ikke er tilfreds med noe så overfladisk, fordi da fortjener han mest sannsynlig noen som er bedre for ham, og da mener jeg ikke du er en dårlig person generellt, men for han.

Lenke til kommentar

Er nok mye i hodet, selv om det kan sikkert grunne ut i noe biologisk. (ikke at det er unnskyldning).

 

Har selv et vennepar hvor fyren er ca 170 og slank og dama er 180ish og fyldig. Er jo ikke akkurat vanlig å se det, men de har nå holdt i lag i masser av år og stortrives. Er nok bare en psykisk sperre man må komme over om man vil ha det til å funke. Er kanskje litt som aldersforskjeller for noen.

Lenke til kommentar

Jeg syns en del her inne viser utrolig lite evne til å kunne forstå hvorfor noe (tilsynelatende) uproblematisk kan være vanskelig for andre. Det som trådstarter beskriver har ingenting med å være overfladisk å gjøre; det dreier seg mer om ens egen selvtillit. Jenter som er høye har ofte komplekser for det. Å føle seg svær ved siden av en mann er ingen god følelse, og det påvirker også i hvilken grad man føler seg kvinnelig. Jeg er heller ikke overfladisk på noen måter, men akkurat når det gjelder høyde, så er det et fysisk aspekt som faktisk er viktig ved en partner.

Lenke til kommentar

Høyde når det gjelder partnervalg er jo et interessant fenomen, det viser seg jo at mannen er lavere enn dama i forohld langt sjeldnere enn forskjeller i gjennomsnittshøyde mellom kjønnene kan forklare, så det er nok noe som gjør at folk som regel holder seg til en lavere dame/høyere mann. Nå kan man jo argumentere for at dette er overfladisk, og det er jo forsåvidt fint at så mange legger opp til en rasjonell tilnærming til slikt, men det er jo ikke til å klomme bortifra at mange vektlegger egenskaper som ikke er så veldig rajonelt baserte på sine partnere, utseende er jo et typisk eksempel.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente_*

Grunnen for at jeg ikke har villet svare, er fordi jeg plutselig må begynne å forsvare meg selv, i stedet for å få en diskusjon om det jeg føler er unormalt eller biologisk.

 

Det jeg skrev angående penger,status, utseendet, osv. var i forhold til valg av partner. Selvfølgelig er alle opptatt av penger og sitt eget utseendet, men jeg er ikke en person som kunne vært sammen med en gutt bare fordi han hadde hatt mye penger, høy status, osv.

 

Jeg lar meg ikke imponere av deres uttalelser heller, men det er vel fordi jeg er dum og dere er smarte, ikke sant?

Dere er gutter, derfor vet dere hvordan jenter føler det... Dere kunne godt vært sammen med en jente som ikke hadde hatt antydning til hverken bryster eller rumpe,og som raget 2 meter over bakken. Jeg vet at det ble på slutten her ble useriøst, men allikevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...