Gå til innhold

Ønsker til Superkjøp hos Datakjeden.no


Anbefalte innlegg

Maser igjen jeg, kanskje jeg får ferdig prosjektet mitt denne mnd:P

 

hva med ett

ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

varenr: P5Q PRO

 

Til en knall pris?

Dere har ivertfall fått 3 stjerner ekstra i boka mi, de siste timene idag.

 

Nesten som i Michelin guiden? Her var det trangt gitt.. Jeg hadde ikke mye å gi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke det jeg har hørt. Noen rapporterer om totalt heng i flere sekunder om gangen ved jevn, stødig streaming av data til den under Linux og OS X, og at det fikses ved å slå av write cache (som igjen gjør disken ubrukelig treig). Ny firmware har i mange tilfeller senket ytelsen ved skriving til nesten samme nivå som disablet write cache. Problemet blir bare vesentlig forverret om du har (hardware-) RAID, for da vil RAID-kontrolleren tro at disken er død når den ikke svarer på flere sekunder, og deaktivere den. :(

 

Datakjeden_Webshop: Vet du noe om diskene dere selger er rammet av dette problemet? Kan jeg sende dem i retur og få pengene igjen om de har dette problemet?

 

 

Du har helt rett i at det er noen disker med problemer, men man hører jo aldri om de som fungerer perfekt :) Nå skal det nevnes at jeg kjører alle HD-filmene fra denne så det er jo nesten som streaming det..

Som sagt så har jeg nyere firmware til diskene som har SD17-firmware dersom du er bekymret for å få denne firmware. Det fikser problemet en gang for alle.

Man brenner en isofil på cd, booter opp med kun seagate-disken koblet til og voila :)

Du vil heller ikke miste noe data, dersom du allerede har begynt å fylle disken.

Fant ikke ISOen på seagate sine sider. Har du en link eller kan du laste den opp til sendspace/mediafire?

Lenke til kommentar
Fant ikke ISOen på seagate sine sider. Har du en link eller kan du laste den opp til sendspace/mediafire?

 

Den ligger her:Seagate Firmware

 

Men vær sikker på at du har rett versjon av disk og firmware før du begynner med noe som helst da.

Hvis disken din fungerer som normalt, så er det ingen grunn til å oppgradere denne.

Seagate gir vanligvis ut egen link til firmwaren ved supportforespørsel. (Da på seagates egne sider selvsagt)

 

Fremgangsmåte:

 

1. Vær sikker på at følgende står på klistrelappen på disken din:

 

Model: ST31500341AS

P/N: 9JU138-300 (eller 9JU138-336)

Firmware: SD17 (eller SD15, SD16, SD18, SD19)

S/N: uvesentlig

 

2. brenn ISO på CD

 

3. boot fra CD.

 

Det er anbefalt å fysisk koble fra, alle andre PATA/SATA-enheter før du gjør trinn 3.

 

Du kan ev. omgå dette ved å disable de andre portene i biosen din

Endret av J0lle
Lenke til kommentar
Ikke noe supertilbud på webkamera? :(

Tja, det er mange kamera å velge i. Tar du hva som helst? :-)

 

Nevnte det nevnte jeg i en post nedenfor det igjen.

 

Skal edite denne med den.

 

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1597341;c:36156

 

Varenummer: 961465-0509

 

Til 300kr, eller halv pris så har du garantert deg minst en.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg disk gjennom amentio da de var billigere. Dumt at jeg måtte gjøre det, men lurer litt på hvordan jeg skal oppgradere firmware når jeg får disken?

Dessverre hadde ikke Datakjeden betalingsmuligheter jeg kunne benytte.

 

Seagate disken på 1,5 :)

Tipper epost er det enkleste, da er du i alle fall garantert et korrekt svar:

 

[email protected]

 

Ikke noe supertilbud på webkamera? :(

 

 

Støtter den! Trenger ikke noe fancy greier, men et kamera med fot til å sette oppå lcd-skjermer og støtte for vista er et must.

 

Nogen lunde:

 

Varenummer: 961465-0509

 

http://datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1597341;c:36156

 

TIL HALV PRIS? Isåfall tenker jeg du MINST har ett kamera solgt.

 

Kan du besvare det over her?

 

Denne klarer jeg ikke gruse på stående fot nei..

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg disk gjennom amentio da de var billigere. Dumt at jeg måtte gjøre det, men lurer litt på hvordan jeg skal oppgradere firmware når jeg får disken?

Dessverre hadde ikke Datakjeden betalingsmuligheter jeg kunne benytte.

 

Seagate disken på 1,5 :)

 

Sjekk posten min noen hakk over denne, post #405

Lenke til kommentar
Ikke noe supertilbud på webkamera? :(

Tja, det er mange kamera å velge i. Tar du hva som helst? :-)

 

Nevnte det nevnte jeg i en post nedenfor det igjen.

 

Skal edite denne med den.

 

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1597341;c:36156

 

Varenummer: 961465-0509

 

Til 300kr, eller halv pris så har du garantert deg minst en.

 

Jeg skal sjekke om jeg får til noe galskap, morgendagen er jeg ute av huset, men du får heller sende en epost på [email protected] for å minne meg på det. Men jeg lover ingenting :-)

Lenke til kommentar
Hva med et knalltilbud på f.eks popcorn hour da? Sikkert noen som ønsker seg en mediaboks til jul :)

 

Ev. GPS.. garantert noen som enten vil gi en i julegave, eller skal kjøre til noen i familien som nylig har flyttet! F.eks tomtom eller garmin til god pris?

 

Tja, jeg kommer ikke til å lage et offisielt tilbud på denne, men du kan jo få kjøpt for 1555.. Men da må du legge ordre på web, og i kommentarfeltet merke med "VW-23:22-OM-KVELDEN". Så justerer vi ned prisen for deg manuelt. GPS ligger vi OK på tror jeg, skviset som rakkern. Samme på Popcorn, men vi får se om noen kaster seg over et "under kost"-tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...