Gå til innhold

Anmeldelse: The Last Remnant (X360)


Anbefalte innlegg

Selvsagt, det var ikke det som var poenget. På den annen side har The Last Remnant fått uvanlig mye pes på grunn av hakkingen, sen teksturlasting og mange lasteskjermer. Gjennomgangstonen i mange anmeldelser har vært "bra historie, bra kampsystem, grafiske problemer: 6/10". Derfor mener jeg at hvis man klarer å se forbi de grafiske problemene, så er det faktisk et ganske bra spill.

 

Ellers er jeg enig i at det finnes bedre JRPG-er til Xbox som Lost Odyssey og Blue Dragon, men The Last Remnant er ikke et dårlig spill heller.

 

@chiefo: Førsteinntrykket er ikke det beste, men når man har spilt en stund vokser det på deg.

 

@elminzter: Baldur's Gate-serien rager høyt der oppe blant de beste RPG-ene jeg har spilt, ja. :) Ryktene om BG3 er svært spennende og Dragon Age Origins er noe jeg venter spent på. Nicket mitt har jeg nok brukt fra før Baldur's Gate-tiden. ;)

 

@Odesseiron: Jeg er ikke prinsipielt uenig med deg, og anmeldelsen din er god og trekker fram mange aspekter ved spillet, både positive og negative. Selv synes jeg du trekker litt for mye for de tekniske problemene. Sånn sett er jeg vel mer enig i konklusjonen til VG sin anmeldelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, regner med at at han mente nicket mitt. Odesseiron er etternavnet til Edwin fra Forgotten Realms-kampanjene. :)

 

Det er ikke nødvendig å trekke karakteren i det hele tatt om spillet funker bra på tross av tekniske problemer, men i dette tilfellet ødela det innlevelsen og flyten i spillet såpass mye at jeg følte at det var på sin plass. Utover det er det mange småting som bidrar til å trekke ned karakteren ytterligere, som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Hehe, det ga mer mening enn at mitt nick skulle ha noen sammenheng med Baldur's Gate, ja. ;)

 

Det er vel hvorvidt de tekniske problemene er såpass ille at det ødelegger opplevelsen at vi er uenige da. Samt at jeg generelt har et mer positivt inntrykk av kampsystemet. ;) Jeg ville anbefalt dette spillet til JRPG-fans med advarsel om de nevnte problemer, men jeg ville definitivt anbefalt dem å prøve Lost Odyssey først...

Lenke til kommentar
Hehe, regner med at at han mente nicket mitt. Odesseiron er etternavnet til Edwin fra Forgotten Realms-kampanjene. :)

 

Det er ikke nødvendig å trekke karakteren i det hele tatt om spillet funker bra på tross av tekniske problemer, men i dette tilfellet ødela det innlevelsen og flyten i spillet såpass mye at jeg følte at det var på sin plass. Utover det er det mange småting som bidrar til å trekke ned karakteren ytterligere, som nevnt tidligere.

 

 

du vet ikke om det er noe nytt odyssei på gang:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg leste allt "Dritten" om spillet, men bestemte meg for å teste det.

Som så mange spill med "Feil" så fikses mange av dem ved å installere spillet på Harddisken å spille slik. Ingen grafikk feil hos meg, ingen hakking heller for den saks skyld.

Kanskje ett lite hint til folk som henger seg opp i det :)

 

Nå om min opplevelse av spillet:

Jeg er en typisk Final Fantasy /Square "Fanboy"

Har spillt alle FF bortsett fra 11.

 

Dette spillet er nytt, Kamp systemet er genialt. Spillet kan til tider være EKSTREMT vanskelig. (Hvis du ikke tenker deg om litt å planlegger kampene litt)

Vansklighetsgraden gjør spillet kjedelig til tider, men til andre tider så er det perfekt :)

Selv om jeg likte spillet, var det ikke helt verdt de 600 kr jeg ga for det (Impuls kjøp..Ikke bra)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...