Gå til innhold

Adventstid for en som ikke tror


Anbefalte innlegg

Selv om han hadde trolig nok bursdag rundt september/oktober..

 

Determining the exact day of Jesus' birth is even more problematic than the year. Some say that the birth could not have happened in the deep winter, because the Bible says that shepherds spent the night outdoors with their flocks when Jesus was born (Luke 2:8).

 

Men jeg vet ikke hvordan vinternettene er i midtøsten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel det at det må komme så klart frem i selve Adventstiden - tradisjonen med å markere adventstidens gang ved å tenne lys hver av de fire søndagene.

Jeg forstår ikke helt. Kommer slekt på besøk i adventstiden for å se om du har adventskrans? Jeg tror kanskje akkurat den tradisjonen står utrolig mye sterkere i din familie enn min om det er noe som er bemerkningsverdig på et familiebesøk i juletidene.

 

Men hva mer kan vi si? Stå på krava? Det er ikke respekt for hverandres tro om det skal innebære at du skal måtte gi etter for dems.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

"Jul/Jól" har jo dype rötter i gammel nordisk tradisjon da (Diverse vikingtradisjoner). At alt ikke lenger er paa nöyaktig samme datoer bryr jeg meg ikke om.

Maa ogsaa minne paa om at nissen som sitter paa laaven og med sin gröt ikke er Sankt Nicholas.

 

Vi fra Norden kan være glade over at vi er blant de faa som kan feire jul istedet for "Christmas"

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...