Gå til innhold

Phenom II i prislistene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når har en australsk nettbutikk lagt ut to av prosessorene for forhåndsbestilling, med en ganske heftig prislapp. Hele 472 australske dollar må man ut med for 920-modellen – omkring 2150 norske kroner før skatter og avgifter. Overraskende nok koster ikke 940-modellen stort mer, ca 533 australske dollar (rundt 2410 norske kroner) må man ut med for å få tak i en.

 

Australia har 10% "Goods and Services Tax", elektronikk er dyrt i Australia, i tillegg til at forhåndsbestill-prisen sannsynligvis er alt for høy i forhold til hva den kommer til å være når de blir brukbart tilgjengelige. Jeg tror ikke prisene her i Norge blir høyere enn den australske prisen dere har oppgitt (2150 og 2410), ikke helt umulig de blir en del lavere.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Når ble 2410 norske kroner dyrt for en CPU?

 

Husker Intel Pentium 3 kostet det samme for mange år tilbake siden ;)

 

PentiumIII gikk nok for en del mer da den kom gitt. Vi snakker opp i mot ti tusen for 500, og 550 lå vel godt over ti, jeg mener å huske 11-12 tusen :)

 

Synes det her var helt greie priser. Jeg gleder meg virkelig til å se hva man kan gjøre med disse på luft og vann. Dette her blir moro!

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

alså kanskje ta disse prisene med en STOR krype salt?

Radeon HD 4870 kosta runt 2400 når norske butikker fikk den i prisguiden, nå koster den 1900 kr ;)

 

og ja autratiske butikker har veldig høy pris i forhold til andre så prisen vil bli annet her

 

jeg tipper selv runt 1500-1600 for 940 og 1200-1500 for Phenom II 920

Lenke til kommentar

Slett ikke verst.

 

Vi snakker en temmelig billig godtytende totalløsning fra AMD over jul. Med senkningen på 4870, så snakker vi ei ram gamerkasse for godt under ti tusen. Og faktorerer vi inn overklokking i samme slengen (og ryktene om Phenom II holder mål), så tror jeg AMD kan være inne i en virkelig god fase. Ser for meg at mange folk med litt erfaring kan komme til å kjøre et rent AMD-system til neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...