Gå til innhold

Uke 50mm 2008 | Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle vært morsomt å være med, men jeg vet ikke om jeg har tilgang til nettet hver dag (skal reise bort) Har aldri vært med på en utfordring før.

 

Det må du slå deg med på ja, lessis...dessverre kan jeg ikke være med på denne nå. Jeg har jo kvittet meg med min 50mm macro, og kjøpt en 60mm i stedet. Men jeg kan jo delta på sidelinjen med deg da mens vi ferierer på G.C. Bildene behøver du kanskje ikke laste opp på dagen de er tatt...

RandiA

Lenke til kommentar
I fjør, så var kravet at bildet måtte lastes opp innen 24 timer. Det kravet kan vi godt lempe på i år, slik at de som skyter med analogt kan være med også. Men bildene bør nok være lastet opp senest en uke senere; men utfordringen/tråden fortsatt er varm.

 

Tom

 

Dette betyr vel at man kan se om man klarer utfordringen fullt ut før man poster bilder i trådene. Som en tilleggsutfrodring valgte jeg at alle bildene skal tas utendørs, og skrev at om jeg ikke klarer det så ser jeg på utfordringen som mislykket. Men nå kan jeg vel i tillegg avvente med bildepostingen, og la være å poste bilder om utfordringen mislykkes? Eller er denne regelendringen kun ment for de uten digitalt kamera?

 

Ble mye snakk om å mislykkes her.. Men jeg har hengt meg opp detaljen "forumverdig bilde hver dag" og tror vel egentlig ikke det går.

 

Også syns kanskje noen at en slik tilleggsutfordring bare er tull, men da kan jeg forsvare meg ved å si at jeg befinner meg i Øst-Finnmark, og her er mangelen på dagslys i uke50 en utfordring i seg selv om man ikke bare skal ha "nattbilder".

Lenke til kommentar
Dette betyr vel at man kan se om man klarer utfordringen fullt ut før man poster bilder i trådene. Som en tilleggsutfrodring valgte jeg at alle bildene skal tas utendørs, og skrev at om jeg ikke klarer det så ser jeg på utfordringen som mislykket. Men nå kan jeg vel i tillegg avvente med bildepostingen, og la være å poste bilder om utfordringen mislykkes? Eller er denne regelendringen kun ment for de uten digitalt kamera?

 

Ble mye snakk om å mislykkes her.. Men jeg har hengt meg opp detaljen "forumverdig bilde hver dag" og tror vel egentlig ikke det går.

 

Også syns kanskje noen at en slik tilleggsutfordring bare er tull, men da kan jeg forsvare meg ved å si at jeg befinner meg i Øst-Finnmark, og her er mangelen på dagslys i uke50 en utfordring i seg selv om man ikke bare skal ha "nattbilder".

Hengte du deg ikke opp i begrep "forum-verdig" i fjor også? Jeg ville ikke tatt det punktet så tungt; som du ser på de tidligere utfordringene, så er det stort spennvidde i innhold og kvalitet. Det som er viktig her er å å fullføre - det å klare å ta hver dag er et av målene.

 

Jeg har ikke tenkt å skille på analogt og digitalt når det gjelder fristen. Jeg ser ingen grunn til å vente med å poste til uken er omme; klarer du ikke å fullføre , så er det bare å stoppe der å da.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Egentlig enig i at det er okei.

Men vi burde arrangere en "normal uke" en gang også (40mm EFL - 55mm EFL). :)

Det har jeg tenkt til.

 

Kan gjerne ta en "unormal" uke også ... Men er litt usikker på hva det bør bety :hmm:

 

Tom

hehe, må le litt av denne , selv om den er 2 dager gammel og jeg har lest den flere ganger allerede

Lenke til kommentar
Tror jeg skal klare oppdraget, har fått lånt en liten bærbar maskin (min er på verksted) så nå håper jeg at det er trådløst på hotellet. Sydenbilder kan jo varme noen og en hver.

Sydentur høres deilig ut. Om de ikke har trådløst på hotellet, så finnes det gjerne noen internet cafeer. Ta med en minnepinne.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...