Gå til innhold

Shimsen drepte CPU!!!


Leo_

Anbefalte innlegg

Vel, jeg kan jo si at på mitt mislykede forsøk på å bruke denne shim`en på en XP1800 Tbred, var det kontakt mellom core og kjøler. Den hadde god kontakt, MEN shim`en var montert riktig vei i følge piler osv, men shim`en hadde også kontakt med L3 broene.... resultat kortsluttet CPU

 

MEN det er ikke sikkert CPU`n var i orden, den var helt ny fra komplett, men jeg kan ikke med sikkerhet si den var OK. Den kan ha vært DOA, da jeg ikke testet den før jeg satt på shim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som forbruker har du noe som heter undersøkelsesplikt. dette innbærer at hvis du f.eks. kjøper et vannkjølingskit, så er du pliktig til å se at det ikke lekker før du monterer det i pc osv. hvis du ikke gjør det, og det lekker og herper hele pcen din, får du ikke erstattet annet enn vannkjølingskitet. vil tro at det samme gjelder for denne saken, da det bare tar 2 sek å finne ut som det er kontakt mellom cpu og ribbe.

Lenke til kommentar
Hvis poenget er å beskytte kjernen, hvorfor kom shims før det ble et problem med at kjerner ble most på amd cpu'er?
Fikk bare lyst til å svare på det her selv om det er gammelt. Shims ble oppfunnet etter at veldig mange i Statene knuste de første socket a prosessorene sine under montering av en eller annen slags prosessor-kjøler.

 

De ble ihvertfall "oppfunnet" til den bruken da. Om shims har eksistert til et annet formål før den tid så er det nytt for meg. :o

 

*edit*Og "just for the record" bruker ikke shim. Har brukt det en gang i tiden men har heller dårlig erfaring med passformen på shimmene som Microplex selger.

Lenke til kommentar

Jeg har en Shim ifra 3dfxcool og den er super. Passer på Duron, Tbread og det meste andre. Det er en Athlon XP shim og det er nødvendig med shims ja. Hvis man har en tung kjøler og bærer maskinen steder så er det praktisk. Men man burde kjøpe shims som passer. Har prøvd en shim som ødela min XP2000 ,men det er jo ikke noe garanti som gjelder da. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...