Gå til innhold

Drøy pris på Radeon 9800 Pro


Anbefalte innlegg

Så at komplett har listet opp Sapphire Radeon 9800 Pro på webshoppen sin (får det ikke inn før 25. apr.) Og som alltid på de nyeste skjermkortene ligger prisen på tett opp mot 5000kr (4500kr i dette tilfellet)

 

Hvordan kan dette ha seg? På ATI sine hjemmesider kan Amerikanere bestille kortet for $399, som er ATI's anbefalte utsalgspris.... Denne prisen gjelder også ved de fleste Amerikanske webshopper...

 

$399 er jo (399*7.2) 2872kr.... :o :o :o

 

 

Det kan vel ha noe med at vi bor i norge å gjøre? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra at jeg ikke gadd å vente på 9800 pro da  :D  

 

9700pro>9800pro holder lenge

 

i luv omega drivers

 

Finnes det en hack som gjør 9700pro til 9800pro???

 

Mvh

Kjell Erik

 

Den fins den ja, men den er i beta for øyeblikket tror jeg.

 

Omega drivers er optimaliserte for spill om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Bra at jeg ikke gadd å vente på 9800 pro da  :D  

 

9700pro>9800pro holder lenge

 

i luv omega drivers

 

Finnes det en hack som gjør 9700pro til 9800pro???

 

Mvh

Kjell Erik

 

Nei, men det finnes en driver hack som gjør at du kan bruke R9800 driver på et R9700 kort.

Det ble funnet ytelse forbedringer under utviklingen av 9800 driveren som også 9700 drar fordel av, det betyr ikke at du får et R9800. Disse optimaliseringene vil forøvrig komme til R9500/9700 med Catalyst 3.3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

USA priser er vanlig å gange med 10 så får du sånn nogenlunde norskepriser.

 

Tror Radeon 9800 vil falle til rundt 4000kr om ikke så lenge. Sikkert før de er kommet på lager til komplett.no

Lenke til kommentar

Hmm, det er vel ikke akkurat verdt 4500 kr IMO. Heller noe i underkant av 4000.

 

Jaja, lurer på når det kommer tester av Gainwards GeForceFX versjon, når jeg snakket med de i gainward boothen sa de at de hadde endret en del fra reference boardet og hadde målt en ytelsesforbedring på ca 15% fra reference kortet. Hvis det er tilfelle er det jo kanskje verdt de 5182 kr det koster (bundled med et 5.1 lydkort, lurer på hvor godt det er men...).

 

NV35 kommer i mai? Sto i hvertfall at det ville bli lansert i mai.

 

Radeon 9800 Pro blir vel kanskje litt billigere når det kommer ut, håper i hvertfall det, men ikke for meg - skal nok ha meg 256 MB varianten :D

Lenke til kommentar

vel, 4000kr er svindyrt det oxo! Hvis jeg skal til USA en gang i det nærmeste året så skal jeg sette opp en liste hvor folk kan melde seg på, så kjøper jeg med skjermkortet de har lyst på :wink: Kommer selfølgelig til å bli gjort med kontrakt osv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
vel, 4000kr er svindyrt det oxo! Hvis jeg skal til USA en gang i det nærmeste året så skal jeg sette opp en liste hvor folk kan melde seg på, så kjøper jeg med skjermkortet de har lyst på :wink:  Kommer selfølgelig til å bli gjort med kontrakt osv!

 

Høres ut som en god ide. Kan nesten se for meg du blir tatt i tollen med 15 skjermkort,30 CPU,19 RAM brikker og en haug med gadgets :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...