Gå til innhold

[Løst]Problemdriveren Nvidia 180,48 Er det flere som har problemer med den?


jollis

Anbefalte innlegg

Insatalerte den siste Nvidia driveren (180,48) Og fikk Bluesreen pluss at maskinen frøys under spilling.

Hadde også stabilitetsproblemer med maskinen under vanlig bruk. Men det forekom ikke så ofte.

La inn igjen 178,24 driveren og maskinen ble straks sitt gode gamle!

Er det andre som har opplevd lignende problemer så hør gjerne fra dere på denne tråden.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, har litt problemer med denne som andre Nvidia drivere.

Ser ut som kortet mitt fryser med en gang temperaturen går mot 85 til 90C , lurer egentlig på om kortet kan være defekt da det skal tåle dette i følge Nvidia.

 

Det som er besynderlig er at vifteprofilen sjeldent øker hastigheten og forblir på 60% selv om jeg tror temperaturen er opp mot 805C noe som rivatuner bekrefter.

 

Justerte dette med rivatuner og nå fungerer kortet men det er litt irriterende.

Lenke til kommentar

Fungerer helt utmerket her hos meg.

Vista Ultimate x64, EVGA gForce 9800GTX SSC overklokket til 821/2052/2400.

Vet ikke om temperatur har noe med saken å gjøre, men jeg ligger idle på 37 grader og under full load 48-49 grader (vannkjølt).

Det virker på meg som om mange som melder om problemer med skjermdriveren også rapporterer "høye" temperaturer.

Lenke til kommentar

Bare kopierer det jeg skrev i en egen tråd.

 

Denne driveren F*cka opp alt for meg... :mad:

 

 

Litt kjedelig problem jeg aldri har opplevd før.

Jeg formaterte og la inn Vista Ultimate for en stund siden,installerte da de nyeste driverne jeg fant til nvidia og det virket greit.

 

Så fikk jeg med meg at det hadde kommet noen nye drivere som skulle hjelpe en god del på ytelse 180.48 tror jeg det var.

 

Men når jeg prøver å installere disse,så tar det for det første en evighet,og for det andre når jeg rebooter etter install så vises desktop i 2-3sekunder før skjermen går svart(no signal).

Hjelper ikke bytte om Dvi port heller,prøvd med Dvi til HDMI adapter også.

 

Da avinstallerte jeg de driverne,prøvde noen eldre.Fortsatt samme problem.

 

Det jeg da må gjøre for og i hele tatt komme inn i Vista er å fjerne alt av drivere,sånn at den bare bruker Standard VGA driver :mad:

 

Hva F*** har skjedd egentlig?Er det Vista som er problemet her?Har aldri opplevd noe som helst problemer tidligere utenom dette.

 

Håper noen har en løsning. :hmm:

Lenke til kommentar
Insatalerte den siste Nvidia driveren (180,48) Og fikk Bluesreen pluss at maskinen frøys under spilling.

Hadde også stabilitetsproblemer med maskinen under vanlig bruk. Men det forekom ikke så ofte.

La inn igjen 178,24 driveren og maskinen ble straks sitt gode gamle!

Er det andre som har opplevd lignende problemer så hør gjerne fra dere på denne tråden.

 

 

Hvordan er det hvis du deaktiverer sli modus?, hos meg funker det bra, det kun når jeg bruker sli at maskinen fryser, forøvrig har jeg samme hovedkort som deg

Lenke til kommentar
Insatalerte den siste Nvidia driveren (180,48) Og fikk Bluesreen pluss at maskinen frøys under spilling.

Hadde også stabilitetsproblemer med maskinen under vanlig bruk. Men det forekom ikke så ofte.

La inn igjen 178,24 driveren og maskinen ble straks sitt gode gamle!

Er det andre som har opplevd lignende problemer så hør gjerne fra dere på denne tråden.

 

 

Hvordan er det hvis du deaktiverer sli modus?, hos meg funker det bra, det kun når jeg bruker sli at maskinen fryser, forøvrig har jeg samme hovedkort som deg

 

Testet ikke og deaktivere Sli modus. En mister vel en del ytelse om en gjør det?

Regner med at Nvidia er klar over problemet og at de kanskje kommer med en fiks eller ny driver om ikke alt for lenge!

Foreløpig så holder jeg meg til 178,24. Så får vi se hva som skjer..

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Har fremdeles ikke funnet ut av hvorfor akkurat den driveren skal trøble såpass mye som den gjør!!! Veldig synd. De få gangene jeg fikk spilt i noen stakkars få minutter før maskina frøys eller totalt hang seg så virket det som en fikk litt bedre ytelse.

Men må kanskje vente på neste driver. Kanskje problemet løser seg da??

Lenke til kommentar
Har fått bløskjerm to ganger mens jeg har spillt Fallout 3...

 

Merkelig at det skal oppstå slike problemer med en driver!

Har også fått flere blåskjermer under spilling. Har vel egentlig gitt opp den driveren.

 

Ser ut som blåskjermene mine har vært pga en vifteprofil som ikke fungerer helt som den skal.Må helt tilbake til 16x.x driverserien for å få en som fungerer.

 

Funker dog med manuel innstilling på Rivatuner, men det er ikke en god løsning.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...